اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه بدنه

تأثیر تخفیف ها و امتیازهای شرکت های بیمه بر نرخ بیمه بدنه

عامل اصلی تفاوت قیمت و برتری یک شرکت ارائه دهنده بیمه بدنه به شرکتی دیگر در واقع در همین فاکتور نهفته است. در بسیاری از موارد شرکت های بیمه برای جذب مخاطب بیشتر تخفیف هایی را ارائه می دهند که ممکن است نرخ بیمه بدنه را به صورت چشم گیری کاهش دهد.

برخی از این تخفیف ها شامل مخاطبان خاصی می شوند. برای مثال اگر استعلام بیمه بدنه خودرو پارسیان را انجام دهید، متوجه می شوید این شرکت تخفیف ویژه ای را برای اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در نظر می گیرد. برخی از این تخفیفات مقطعی و بعضی دیگر کلی هستند، به این صورت که در بعضی از مناسبت ها شرکت های بیمه به صورت مقطعی برای تخفیف هایی فراخوان می دهند و برخی دیگر به صورت چارچوب محاسبه نرخ بیمه بدنه، این تخفیف ها را در اعلام قیمت خود لحاظ می کنند.

نوع دیگر تخفیف که البته مخاطبان بیشتری دارد تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث بر نرخ بیمه بدنه است. ممکن است شرکتی این تخفیف را ارائه ندهد و یا اگر ارائه دهد با شرایطی خاص همراه باشد. برای مثال تخفیف بیمه بدنه دانا فقط برای خودروهایی اعمال می شود که بیمه بدنه نداشته باشند.

تأثیر پوشش های اضافی بر نرخ بیمه بدنه

بیمه بدنه نیز مانند سایر رشته های بیمه، با دو دسته پوشش اصلی و اضافی ارائه می شود. پوشش اصلی که اساس بیمه نامه است 3 خطر حادثه، سرقت کلی و آتش سوزی را تحت پوشش قرار می دهد. پوشش اصلی همچنین پیش نیاز خرید خطرات اضافی است.

خطرات اضافی به صورت خلاصه شامل سرقت لوازم جانبی، هزینه رفت و آمد، هزینه توقف، بلایای طبیعی، پاشیده شدن مایعات شیمیایی، افت قیمت، حذف فرانشیز، شکسته شدن شیشه، ترانزیت و نوسانات بازار هستند. انتخاب هر یک از خطرات اضافی هزینه ای را به نرخ بیمه بدنه اضافه می کند.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که برخی از شرکت های بیمه بعضی از پوشش ها را ارائه نمی دهند. برای مثال در حال حاضر پوشش افت قیمت خودرو توسط بیمه بدنه ملت، کارآفرین، رازی و سرمد ارائه می شود.

لزوم خرید بیمه بدنه

با توجه به توضیحات بالا خرید بیمه بدنه با توجه به نرخ آن بسیار منطقی است. شاید این مسئله پیش آید که برای خودروهای ارزان، خرید بیمه بدنه هزینه ای اضافی باشد. نرخ بیمه بدنه در مقابل پوشش هایی که در مواقع وارد شدن خسارت کلی به خودرو مانند سرقت کلی خودرو یا آتش سوزی ارائه می دهد بسیار ناچیز است.

حتی اگر خودروی مورد بیمه ارزان قیمت باشد نیز شرط احتیاط این است که بیمه بدنه برای آن خریداری شود چراکه حداقل در شرایطی که به سرقت رود بخشی از سرمایه فرد قابل بازگشت است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>