اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اندیکاتورها مفیدترین ابزارهای بخش بصری تحلیل تکنیکال هستند. آن ها لحظات دقیق خرید یا فروش را تعریف می کنند. در تحلیل تکنیکال امور مالی، اندیکاتورهای مختلف زیادی استفاده می شوند اما اکثر آن ها یکدیگر را دو برابر می کنند زیرا سیگنال رخدادهای پیش روی مشابهی را تولید می کنند.

انواع مختلف اندیکاتورهای مالی می تواند به سه دسته تقسیم شود: دنبال کننده ی روند، اسیلاتورها و اندیکاتورهای دیگر. اندیکاتورهای دنبال کننده ی روند وقتی بازار روند خاصی را دنبال می کند به کار می آیند اما استفاده از آن ها در بازارهای پایدار خطرناک است. اسیلاتورهای فارکس، نقاط عطف بازار پایدار را نشان می دهند و ممکن است در بازارهای نوسانی سیگنال های بی موقع یا نادرست ارسال کنند. اندیکاتورهای دیگر وضعیت روانشناختی جمعی معامله گران را در بازار رصد می کنند.

اسیلاتورها اندیکاتورهای همزمانی و پیش بینی کننده هستند و معمولاً پیش از تغییرات واقعی قیمت تغییر می کنند و بنابراین، می توانند به شناسایی نقاط عطف کمک کنند. اسیلاتورهایی که بیش از همه استفاده می شوند شامل Stochastic, Rate of Change, Smoothed Rate of Change, Momentum Relative Strength Index (RSI) Elder-Ray, Force Index, Commodity Channel Index, و… هستند.

اسیلاتورهای فارکس چه چیزهایی را نشان می دهند؟
اسیلاتورهای فارکس لحظاتی را به ما نشان می دهند که بازار فارکس از هر جهتی به محدوده های خود برسد و تصحیح مخالف روند بسیار محتمل شود. وقتی یک قیمت بالا برود، تحلیل گران می گویند بازار Overbought اُوربات شده است. این یعنی قیمت پایدار می ماند یا حتی برای مدتی کاهش می یابد زیرا معامله گران می خواهند سود خود را اصلاح کنند. و در طی اصلاحات منفی، معامله گران جدید وارد بازار می شوند و قیمت را بالا می برند.

به همین ترتیب، بازار Oversold اُورسولد یعنی شرایط مخالف با آن چه گفته شد است. وقتی قیمت به شدت سقوط کرد، احتمال اصلاحات مثبت بالا می رود. به عنوان یک قاعده ی کلی، بهتر است که در بازارهای اورسولد بخرید و در بازارهای اوربات بفروشید. وقتی ارزش اسیلاتور به بالاترین نقطه رسید، دارایی اوربات تلقی می شود و وقتی به پایین ترین نقطه رسید، اورسولد تلقی می شود.

یک عنصر دیگر هم در تحلیل اسیلاتورها وجود دارد که بسیار مهم است. اسیلاتورها تنها به کار تشخیص بازارهای اورسولد و اوربات نمی آیند بلکه نقاط برک اوت حرکت قیمت را نیز پیش بینی می کنند. بعضی از آن ها تبدیل های ریاضی قیمت (مشتق مرتبه ی اول و دوم) هستند و روی نمودار، خطوط آن ها معمولاً هم جهت با قیمت حرکت می کند. وقتی خطوط شروع به دور شدن از یکدیگر می کنند، یک تحلیل گر در نظر می گیرد که روند دارد نیروی خود را از دست می دهد. اسیلاتورها مخصوصاً برای این مواقع مفید هستند.

تحلیل اسیلاتورهای فارکس
تحلیل اسیلاتورهای فارکس از دو عنصر تشکیل شده است: اول؛ کشف اینکه بازار فارکس در اوربات کوتاه مدت است یا در شرایط اورسولد. دوم؛ تعیین پراکندگی قیمت زیرا ارزش اسیلاتور از حدود خود گذشته است.

نیروی حرکت و نرخ تغییر ROC، بنیادی ترین اسیلاتورها هستند. نمودار اسیلاتور در مورد سرعت یا شتاب هر حرکت اطلاعاتی را به ما می دهد. این دست اندیکاتورها به ما کمک می کنند تا ارزیابی کنیم روند فعلی دارد تقویت می شود یا دارد نیرو از دست می دهد. در مراحل بعدی یک روند صعودی، نرخ افزایش قیمت کاهش می یاید. این از دست دادن نیرو، شاید روی نمودار قیمت دیده نشود اما روی یک اسیلاتور پشتیبان نسبتاً قابل مشاهده است. اندیکاتورهای ارزیابی نیرو و نرخ تغییر از اهمیت زیادی برخوردارند.

اسیلاتورها هنگامی به سرحد سودآوری خود می رسند که نمودارهای فارکس روند مشخصی را در هیچ جهتی نشان نمی دهد. در بازارهای دارای روند، سیگنال های اسیلاتور باید با حداکثر احتیاط استفاده شود. قانون بعدی تحلیل اسیلاتور این است که در روند صعودی، اسیلاتورها شرایط اوربات و برعکس، در روند نزولی شرایط اورسولد را نشان می دهند.

نرم افزارهای نموداری اصلی، اسیلاتورهای متنوعی را به منظور کمک به معامله گر در بازارهای متناقض و شناسایی نقاط عطف احتمالی قیمت ارائه می دهند. ارزشمندترین اسیلاتورها Momentum وRate of Change هستند. RSI احتمالاً در مقام دوم محبوب ترین اسیلاتورها ایستاده است و Stochastic هم اسیلاتور پرکاربردی است.

این نوع اندیکاتورها در حرکت های کسری بازار یا زمانی که یک روند به فازهای نهایی خود رسیده است، بسیار مفید هستند. همه ی اسیلاتورها اعتبار خود را زمانی از دست می دهند که بازار در میانه ی یک روند قدرتمند باشد. در این شرایط و در کل در بازارهای دارای روند، بهتر است از اندیکاتورهای دیگری مانند مووینگ اوریج استفاده کنید. همچنین، اندیکاتورهایی وجود دارند که مزایای مووینگ اوریج را با شناسایی شرایط اورسولد/اوربات اسیلاتور ترکیب می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>