اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در تحلیل تکنیکال، حجم اندازه ی سهم هایی است که در بازار سهام در طول یک روز یا یک دوره ی زمانی مشخص معامله شده است. حجم مهم است زیرا جهت روند را تأیید می کند.

حجم و حرکت قیمت سهام (Chevron (CVX

نمودار بالا حجم و حرکت قیمت سهام (Chevron (CVX را نشان می دهد.

  • وقتی قیمت سهام و حجم افزایش می یابند، نشاندهنده ی این است که فاکتورهای فاندامنتال یا روانشناختی قیمت سهام را حرکت می دهد. یک مثال از فاکتورهای فاندامنتال، اخبار دستمزدهاست. توقعی که از افزایش یافتن قیمت یک سهام به خصوص داریم مثالی از فاکتورهای روانشناختی است. وقتی قیمت سهام و حجم افزایش پیدا می کند، متوجه می شویم که مشارکت کنندگان تمایل دارند آن سهام را خریداری کنند؛ که نشاندهنده ی روند صعودی بازار است.
  • وقتی قیمت سهام افزایش و حجم کاهش می یابد، نشان می دهد که معامله گران تصمیمی برای خرید آن دارایی ندارند. وقتی هیچ فاکتور فاندامنتال و روانشناختی ای روی مشارکت کنندگان تأثیر نگذارد، فقدان تصمیمگیری اتفاق می افتد و به این معناست که احتمالاً روند تغییر می کند.
  • وقتی قیمت سهام کاهش و حجم افزایش یابد، نشان می دهد که چند فاکتور فاندامنتال یا روانشناختی بازار را به حرکت درآورده است و نشانگر تمایل فروش در دارایی مورد نظر است و همچنین، به معنی روند نزولی ایجاد شده در قیمت آن دارایی نیز می باشد.
  • وقتی قیمت سهام و حجم کاهش می یابند، نشان می دهد که معامله گران تصمیمی برای فروش ندارند و همچنین، احتمال دارد که روند تغییر کند.
  • حجم و الگو ترکیب می شوند تا جهت روند را نشان دهند. برخی معامله گران هم از همین ترکیب برای تعیین نقاط ورود و خروج استفاده می کنند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>