اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه مسافرتی

روند طولانی سفر به آلمان و جزئیات زیادش، ما را دچار سردرگمی عجیبی برای خرید بیمه مسافرتی سفارت آلمان می کند. سؤالی که برای هر شخص در حال سفر به آلمان رخ می دهد و امّا جواب های کوتاه و بلندی که از اطرافمان برای پاسخ به این سوال می شنویم.

نمی دانیم که آیا بیمه مسافرتی سفارت آلمان قبل از مراجعه به سفارت جز مدارک لازم محسوب می شود؟ در این بخش به طور مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت و قدم به قدم با روند انتخاب یک بیمه مسافرتی سفارت آلمان که متناسب با سفر ماست، آشنا خواهیم شد.

یک قدم مانده به سفر

آشنایی ابتدایی با زبان و فرهنگ آلمانی به ما یاد داد که در هر مرحله از زندگی، پیشگیری بهتر از درمان است. یا به زبان آلمانی بنابراین قبل از هر مرحله باید آن را به نحوی گارانتی کنیم. حتی بعد از گذراندن فراز و نشیب ها برای تهیه مدارک لازم سفارت آلمان، تنها یک قدم فاصله مانده که به کشور آلمان برسیم.

بیمه مسافرتی خارج از کشور که به سفارت آلمان تحویل می دهید، صرفاً جهت گرفتن روادید نیست!متأسفانه این موضوع طوری جا افتاده است که یک کار اجباری و به اشتباه کاغذبازی محسوب می شود و مردم همیشه به دنبال ارزان ترین آن هستند.

بعضی بیمه گرها هم به مشتری ها اطلاع رسانی دقیقی انجام نمی دهند. به این شکل که مشتری از کم و کیف جریان خبردار نمی شود. در صورت پیشآمد سانحه ای نیز نحوه دریافت خسارت در آلمان به طور صریح معلوم نیست. قبل از سفر به آلمان باید موارد زیر در نظر بگیریم تا برای پیگیری اطلاعات کافی در اختیارمان باشد. برای تمام کشورهای اروپایی بیمه مسافرتی شنگن هم به همین شکل خواهد بود.

بیمه مسافرتی سفارت آلمان با اعتبار 90 روز

این بیمه نامه به مدت 90 روز معتبر است. باید در نظر داشت که مسافر بعد از گذشت این بازه زمانی، باید به خرید بیمه در کشور آلمان اقدام نماید. معمولاً گروه هایی که شامل بیمه نامه با اعتبار 90 روزه می شوند عبارتند از:

  1. پیوستن خانواده به همسر ( و فرزندان همراه)
  2. پیوستن به خانواده (پیوستن فرزند به پدر یا مادر)
  3. پیوستن به خانواده برای اتباع افغانستان
  4. ازدواج در آلمان
  5. مسافرت به جهت ارزیابی برابری ارزش مدارک آموزشی و تحصیلی خارجی
  6. مهاجرت جهت اشتغال به کار
  7. تأسیس شرکت (کار آزاد)

2- بیمه مسافرتی سفارت آلمان با اعتبار 180 روز

این بیمه نامه به مدت 180 روز معتبر است. باید در نظر داشت که مسافر بعد از گذشت این بازه زمانی، باید به خرید بیمه در کشور آلمان اقدام نماید. معمولاً گروه های مشمول شرایط فوق به ترتیب زیر هستند:

  1. دانشجویی (کالج، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا)
  2. فرصت مطالعاتی و تحقیقاتی برای متخصصین مهمان در دانشگاه های آلمان
  3. پزشکان متخصص و اقامت های پزشکی و درمانی
  4. سفر برای جستجوی کار: کسانی که برای جستجوی کار یا برای پیدا کردن موقیعت شغلی به کشور آلمان سفر می کنند. این دسته از افراد که به دنبال فرصت های کاری هستند.

زمان تحویل بیمه مسافرتی به سفارت آلمان نیز به زمان مصاحبه برمی گردد. بیمه مسافرتی سفارت آلمان حتماً باید در قالب یکی از موارد فوق قرار بگیرد و جزو موارد لاینفک سفر شماست.

زمان تحویل بیمه مسافرتی سفارت آلمان

با توجه به اینکه بیمه مسافرتی سفارت آلمان جزو مدارک محسوب می شود، این مدرک به سفارت آلمان باید به دو صورت ارائه شود:

  1. اگر شما برای روادید شنگن اقدام کرده باشید، باید در زمان مصاحبه بیمه نامه مسافرتی را به سفارت تحویل بدهید.
  2. و اگر شما برای روادید اقامتی (یا همان بلند مدت) اقدام کرده باشید، در هنگام تحویل گذرنامه به شما (که مهر ویزای شما در آن درج شده است) یا همان زمانی که سفارت آلمان با شما تماس می گیرد. باید بیمه مسافرتی را در دست داشته باشید.

لطفاً دفترچه همراه بیمه مسافرتی را به دقت بخوانید. برای خرید بیمه مسافرتی باید با شرکت های بیمه و خدماتی که هر شرکت برای مشتریان خود ارائه می دهند، آشنا شد. قبل از سفر باید پوشش های بیمه نامه را مطالعه کرد و معیارهای شخصی و مهم خود را مدنظر قرار داد.

آشنایی با شرکت های کمک رسان بیمه مسافرتی

در حال حاضر بیمه های مسافرتی در خارج از کشور توسط شرکت های کمک رسان پشتیبانی می شوند. استفاده از بیمه نامه مسافرتی فقط در مواقع ضروری امکان پذیر است. شرکت های کمک رسانی که در ایران فعال هستند عبارتند از:

  1. اِواسان: مستقر در کشور سوییس است. در اقصی نقاط اروپا به شهروندان خدمات لازم را می رساند. برای دریافت خسارت باید به صورت تلفنی هماهنگ شوید.
  2. رایز شوتز: شرکت کمک رسان آلمانی است که خدمات خود را از طریق وب سایت رسمی خود ارائه می دهد. برای دریافت خسارت باید با این شرکت هماهنگ شوید؛ سپساز خدمات بیمه نامه استفاده کرد. از طریق HOTLINE در وب سایت رسمی شرکت نیز می توان برای دریافت خسارت اقدام کرد.
  3. میدایست: مرکز این کمک رسان در لبنان است. این شرکت کمک رسان دارای اپراتور فارسی زبان است. برای پیگیری و دریافت خسارت لازم است که قبل از استفاده از بیمه نامه با شرکت کمک رسان هماهنگ شوید.
  4. شرکت کمک رسان SOS ایران: مرکز این شرکت در ایران است و دریافت خسارت از این مرکز باید با هماهنگی قبلی انجام شود. این شرکت فقط می تواند در ایران خدمات رسانی کند.
  5. رمد: در ترکیه مستقر است و جزو مراکز درمانی معتبر در ترکیه محسوب می شود.

سفارت آلمان فقط بیمه های مسافرتی را تایید می کند که شرکت کمک رسان آن یکی از سه مورد اول باشد؛ لذا باید توجه کنیم که بیمه مسافرتی سفارت آلمان نسبت به این موضوع حساس است.

اعتبار بیمه مسافرتی سفارت آلمان

بیمه نامه های صادر شده برای سفر به آلمان فقط 92 روز معتبر هستند. حتی بیمه نامه های 6 ماهه نیز به همین منوال بررسی می شوند. چون مسافر طبق قوانین موجود، برای استفاده از این بیمه نامه باید بعد از گذشت 92 روز اقامت در منطقه شنگن بیمه نامه مسافرتی اعتبار خود را از دست می دهد.

برای تمدید آن باید از منطقه شنگن خارج و دومرتبه وارد منطقه شود. توجه داشته باشید که پوشش های ذکر شده در بیمه نامه مسافرتی، از زمان ورود به حوزه شنگن فعال می شود. قوانین بین شرکت های بیمه در ایران و شرکت های کمک رسان، این شرایط را به وجود آورده است.

آیا بیمه مسافرتی سفارت آلمان پایان راه است؟

باید در پاسخ به این سؤال جواب منفی داد. بیمه مسافرتی اخذ شده در ایران، به عنوان بیمه درمانی مسافرتی است و در مواقع ضروری در کشور آلمان به کار می آید. اما بعد از پایان 92 روز تکلیف چیست؟

مهاجر بعد از آغاز زندگی و شروع به کار در آلمان برای بیمه درمانی خود اقدام می کند؛ به این شکل که مردم هر ماه مبلغ مشخصی را به صندوق بیمه درمانی واریز می کنند و این مبلغ بستگی به درآمد، جنسیت، سن و شرایط زندگی فرد در کشور آلمان دارد.

مخصوصاً روی 30 سالگی افراد حساس هستند. شخصی که شاغل است، بخشی از حق بیمه را خود و بخش دیگر را کارفرمای وی می دهد و افرادی که شاغل نیستند، کل هزینه حق بیمه را شخصاً پرداخت می کنند. افرادی که درآمد بیشتری دارند، حق بیمه بیشتری می پردازد و شخصی با درآمد کم، هم حق بیمه کمتر. به این نحو همه مردم از هر قشری، از وضعیت یکسانی برخوردار هستند.

اگر شخص بیمار شود یا سانحه ای برای او رخ دهد، صندوق بیمه درمانی تعهداتی را در قبال او دارد. صندوق بیمه درمانی موظف است تمام مخارج را به عهده بگیرد؛ یعنی کسی که در آلمان تحت پوشش بیمه است، دچار مشکل نمی شود و در شرایط اضطراری هزینه های هنگفت پزشکی و دارویی را پرداخت نخواهد کرد. حتی اگر شخص نتواند کار کند، کارفرما قاعدتاً حقوق ماهیانه را تا شش هفته به او خواهد داد. پس از آن نیز برای یک موعد معینی، هزینه ی درمان از طریق صندوق درمانی وصول می شود. بنابراین یک پشتوانه قوی در هنگام بروز بیماری در کنارتان خواهد بود.

تعهدات بیمه درمانی، هر چند وقت یکبار تجدید می شود که شامل حق بیمه، پوشش یا پزشک مورد نظر است. تغییرات جدید توسط صندوق بیمه درمانی به بیمه گزارها اطلاع داده می شود.و بد نیست بدانید که تفاوت هایی نیز در بین آنها وجود دارد. بعضی از صندوق ها طرح های تشویقی یا امتیازی جذابی دارند و بعضی نیز تخفیف های ویژه ای در نظر می گیرند. فرم پیشنهاد هریک را باید به طور دقیق مطالعه کرد و سپس با توجه به شرایط خود تصمیم گرفت.

تبدیل بیمه مسافرتی سفارت آلمان به بیمه درمانی

طبق آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت آلمان در سال 2015، تقریباً 0.1 درصد از آلمانی ها و 0.5 درصد از افراد خارجی تحت پوشش بیمه درمانی قانونی کشور آلمان نیستند. این درصدها باورنکردنی است.اگر مهاجر دارای ویزای شنگن باشد، بیمه مسافرتی سفارت آلمان کافی است و نیاز به گرفتن بیمه ی دیگری نیست. اما اگر فرد روادید اقامتی داشته باشد، بعد از ورود به آلمان باید روادید را به اقامت رسمی تبدیل کند.

این فرآیند به چند پیشنیاز احتیاج دارد که یکی از آنها بیمه درمانی است. بیمه درمانی خود به سه دسته تقسیم می شود:

  1. بیمه درمانی دولتی  (GKV)
  2. بیمه درمانی خصوصی  (PKV)
  3. بیمه خویش فرما که افراد دارای سطح درآمد بالا هستند.

این بیمه ها از نظر پوشش، تعهدات و قیمت با هم متفاوت هستند و شما ملزم به انتخاب یکی از این دو نوع بیمه درمانی هستید. سپس با استفاده از بیمه درمانی، برای اقامت رسمی خود اقدام نمایید. حتی برای تمدید اقامت رسمی خود در کشور آلمان نیز به بیمه درمانی نیاز دارید و در صورت نبود این بیمه به شما اجازه تمدید اقامت را نخواهند داد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>