اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چگونه از اسیلاتور استاکستیک در تدوین یک استراتژی معاملاتی فارکس استفاده کنیم؟

اسیلاتور استاکستیک یک اندیکاتور نیروی حرکت یا مومنتوم است که برای تعیین دقیق معکوس های روند بالقوه در معاملات فارکس به طور گسترده ای استفاده می شود. این اندیکاتور با مقایسه ی قیمت بسته شدن با محدوده ی معاملات در طی یک دوره ی زمانی معین، نیروی حرکت را اندازه گیری می کند.

استاکستیک روی نمودار، از دو خط تشکیل می شود: خود اندیکاتور که با %K نشان داده می شود و یک خط سیگنال که مووینگ اوریج ساده ی سه روزه ی %K را منعکس می کند و به آن %D گفته می شود. وقتی این دو خط تلاقی پیدا می کنند، نشاندهنده ی این است که یک تغییر روند در راه است. برای مثال، در نموداری که نشاندهنده ی یک روند صعودی برجسته است، یک حرکت نزولی خط سیگنال را قطع می کند و نشان می دهد که آخرین قیمت بسته شدن نسبت به سه دوره ی قبل، به پایین ترین پایین دوره ی قبل نزدیک تر است. پس از یک افزایش قیمت پایدار، افت ناگهانی به پایین ترین انتهای محدوده ی معاملات نشاندهنده ی این است که حرکت صعودی دارد قدرتش را از دست می دهد.

مانند هر اسیلاتور مومنتوم با دامنه ی محدود، مثلاً RSI و ویلیامز %R، استاکستیک برای تعیین شرایط اشباع خرید و فروش بازار یا اوربات و اورسولد قابل استفاده است. با دامنه ای از 0 تا 100، اسیلاتور استاکستیک شرایط اوربات را با اعدادی بالای 80 و شرایط اورسولد را با اعداد زیر 20 نشان می دهد. تلاقی هایی که خارج از این محدوده ها رخ می دهند، سیگنال هایی بسیار قوی در نظر گرفته می شوند. بسیاری از معامله گران سیگنال های تلاقی خارج از این محدوده را نادیده می گیرند.

نحوه ی استفاده از اسیلاتور استاکستیک در فارکس
تا این جای درس اطلاعات جامعی در خصوص این اندیکاتور تحلیل تکنیکال یاد گرفتید و متوجه شدید که این اسیلاتور به شما کمک می کند تا تعیین کنید که یک روند ممکن است کجا پایان یابد. حالا اگر دوست دارید ببینید این اسیلاتور از چه نظریه ای پیروی می کند، به خواندن ادامه دهید.

  • در طول یک روند صعودی، قیمت ها با قیمت بسته شدن دوره ی قبل برابر یا بالاتر از آن هستند.
  • در طول یک روند نزولی، قیمت ها مایلند برابر با یا کم تر از قیمت بسته شدن دوره ی قبل باشند.

این اسیلاتور مومنتوم ساده، در سال 1950 توسط جورج لین ساخته شد تا مومنتوم قیمت را اندازه گیری کند. اگر راکتی را تصور کنید که دارد به هوا پرتاب می شود، باید قبل از اینکه خاموش شود کند شود. مومنتوم همیشه قبل از تغییر دادن قیمت، جهت را تغییر می دهد. همانطور که در بالا گفتیم، این اسیلاتور برای اندازه گیری درجه ی تغییر بین قیمت ها و پیش بینی ادامه ی مسیر فعلی روند از یک مقیاس استفاده می کند. دو خط استاکستیک شبیه به خطوط مک دی هستند؛ به این معنی که یکی از دیگری سریع تر است.

 اسیلاتور استاکستیک

اسیلاتور استاکستیک در معاملات فارکس
همان طور که می دانید، این اسیلاتور به ما می گوید که بازار اوربات است یا اورسولد. وقتی خطوط استاکستیک بالای 80 باشند، (نقطه-خط قرمز در نمودار بالا)، به این معناست که بازار اوربات است. وقتی خطوط استاستیک از 20 پایین تر باشند (نقطه-خط آبی)، به این معناست که بازار اورسولد است. به عنوان یک قاعده ی کلی، وقتی بازار اورسولد باشد می خریم و وقتی اوربات باشد می فروشیم.

 نمودار اسیلاتور استاکستیک

به نمودار ارز بالا نگاه کنید. می بینید که بازار برای مدتی در شرایط اوربات بوده است. بر اساس این اطلاعات، می توانید حدس بزنید که قیمت به کجا خواهد رفت؟

 نمودار اسیلاتور استاکستیک

اگر حدس می زنید که بازار می افتد، دقیقاً حق با شماست. زیرا بازار برای مدتی نسبتاً طولانی در شرایط اشباع از خرید بوده است، به سرحد رسیده و معکوس اتفاق افتاده است. تا این جا اساس اسیلاتور استاکستیک فارکس را به خوبی یاد گرفته اید. خیلی از معامله گران بازار فارکس با روش های مختلفی از اسیلاتور استاکستیک استفاده می کنند اما هدف اصلی این اندیکاتور این است که به ما نشان بدهد شرایط بازار در کجا اوربات یا اورسولد (اشباع از خرید و فروش) می شود. با تمرین و توجه و داشتن برنامه و همراهی اندیکاتورها و ابزارهای معاملاتی دیگر، یاد می گیرید که از اسیلاتور استاکستیک استفاده ای کاملاً شخصی و متناسب با سبک معاملاتی خود داشته باشید. 

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>