اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه تکمیلی خانواده

سلامتی و حفظ آن یکی از مهم ترین دغدغه های انسان است. برای همه ما هیچ چیزی بالاتر از سلامتی نیست به همین منظور انسان و هر حیوانی به طور غریزی تلاش می کند تا خود را سالم نگه دارد. با این وجود همیشه مراقبت های لازم کارساز نیست و انسان دچار بیماری می شود.

بسته به نوع بیماری ممکن است هزینه های درمان کم باشد و روند درمان سریع انجام شود اما برخی بیماری ها هستند که به طور جدی انسان را دچار چالش می کنند. بیماری علاوه بر زیانی که به جسم و روح انسان وارد می کند هزینه های سنگینی را نیز به وی تحمیل می کند. هزینه هایی که باید صرف درمان و تهیه دارو و استفاده از امکانات پزشکی و دارویی شود.

به همین منظور انواع بیمه های درمانی در کشورهای مختلف شکل گرفته است تا افراد جامعه بتوانند با کمترین هزینه از خدمات درمانی استفاده کنند. در ایران نیز بیمه نامه های مختلف درمانی ارائه می شود که یکی از آن ها بیمه درمان تکمیلی است و انواع مختلفی نیز دارد مانند بیمه درمان تکمیلی خانواده که موضوع این مطلب است. به منظور فهم بهتر بگذارید نگاهی به بیمه های درمان و بیمه درمان تکمیلی و خدمات آن داشته باشیم.

بیمه درمان چیست؟

همان طور که گفتیم بیمه درمان به بیمه شده کمک می کند تا با پرداخت هزینه های کمتر از خدمات پزشکی استفاده کند. در ایران بیمه درمان به دو صورت وجود دارد:

بیمه درمان پایه: بیمه درمان پایه معمولاً از سوی سازمانی ارائه می شود که فرد بیمه شده تحت پوشش آن قرار دارد. به عنوان مثال کارگران و کارکنان محیط های اداری تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار می گیرند و متعاقباً می توانند درخواست دفترچه درمان تامین اجتماعی برای خود و افراد تحت سرپرستی خود کنند. بیمه خدمات درمانی و بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح نیز از بیمه های درمان پایه هستند.

برای دریافت بیمه درمان پایه لازم نیست که حتماً در یک محیط کاری دولتی یا خصوصی مشغول به کار باشید. اگر دارای مشاغل آزاد هستید نیز می توانید خود را بیمه تامین اجتماعی یا خدمات درمانی کنید. امکان انجام مراحل صدور، تمدید و تعویض دفترچه درمان تامین اجتماعی به صورت آنلاین هم اکنون در دسترس است و می توانید از آن استفاده کنید.

بیمه درمان تکمیلی: بیمه درمان تکمیلی بیمه ای است که توسط شرکت های بیمه ارائه می شود و همه افراد می توانند آن را تهیه کنند و علاوه بر بیمه درمان پایه، هزینه های مازاد درمانی را پرداخت می کند.

بیمه درمان تکمیلی چیست؟
تعهد بیمه درمان تکمیلی این است که اگر هزینه های درمانی بیمه شده بیشتر از سقف پرداختی بیمه های پایه شود، این هزینه های مازاد ایجادشده را تا سقف تعهدات خود، پرداخت کند. انواع بیمه های درمان تکمیلی شامل موارد زیر است:

  • بیمه درمان تکمیلی گروهی
  • بیمه درمان تکمیلی خانواده
  • بیمه درمان تکمیلی انفرادی

بیمه درمان تکمیلی خانواده چیست؟

بیمه درمان تکمیلی خانواده را یکی از انواع بیمه تکمیلی انفرادی می دانند. بیمه درمان تکمیلی معمولاً به صورت گروهی ارائه می شود اما از آنجا که بیمه درمان گروهی محدودیت هایی داشت و همه افراد نمی توانستند این بیمه را دریافت کنند، بیمه انفرادی و بیمه تکمیلی خانواده نیز ارائه شد.

در بیمه تکمیلی درمان خانواده دیگر نیازی نیست که حق بیمه تامین اجتماعی افراد از یک محل کاری رد شده باشد. همچنین تعداد افراد مجموعه کاری نیز اهمیتی ندارد و با هر تعداد متقاضی می توان این بیمه را دریافت کرد. البته این مسئله نیز قابل ذکر است که در بیمه تکمیلی درمان خانواده پوشش های کمتری نسبت به بیمه درمان گروهی ارائه می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>