اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه مسافرتی شینگن

منطقه شینگن شامل 26 کشور است. فردی که دارای ویزای شینگن است به تمام کشورهای این حوزه می تواند سفر کند. فرقی ندارد سفر وی از کدام یک از کشورهای این حوزه آغاز و در کدام کشور به پایان می رسد.

بیمه مسافرتی خارج از کشور برای اخذ ویزا در این منطقه ضروری است. همان طور که فرد دارای ویزای شینگن به تمام کشورهای حوزه شینگن می تواند سفر کند، بیمه مسافرتی شینگن نیز در تمام منطقه شینگن اعتبار دارد. مهم نیست سفر بیمه گزار از کدام یک از کشورهای حوزه شینگن شروع شده و به کدام یک ختم می شود، بیمه مسافرتی شینگن در کل این منطقه معتبر است.

نکته قابل توجه این است که بیمه مسافرتی شینگن برای سفرهای کمتر از 92 روز متوالی اعتبار دارد؛ یعنی اگر بیمه گزار به یک سفر بیش از 92 روز متوالی برود، از روز 93ام به بعد تحت پوشش بیمه مسافرتی شینگن نیست و حتماً باید به کشور محل اقامت بازگردد و سفری دیگر آغاز کند تا مجدداً تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.عوامل متعددی بر قیمت بیمه مسافرتی شینگن تأثیر می گذارند. بخشی از این عوامل مرتبط با شرایط سفر بیمه گزار و بخش دیگر مربوط به شرایط فردی و شخصی وی است. این عوامل عبارتند از:

سن بیمه گزار

قیمت بیمه مسافرتی شینگن برای سنین مختلف تفاوت دارد. شرکت های بیمه برای بیمه سفر یک طبقه بندی سن دارند. بسته به اینکه بیمه گزار در کدام یک از دسته بندی ها قرار بگیرد، قیمت بیمه مسافرتی شینگن تفاوت دارد. برای مثال افراد زیر 12 سال در یک دسته و افراد بین 13 تا 65 سال در دسته ای دیگر قرار می گیرند.

قیمت بیمه مسافرتی شینگن برای دسته های مختلف صعودی است؛ یعنی هرچه سن بیمه گزار بیشتر باشد، حق بیمه مسافرتی بیشتر می شود.برای مثال قیمت بیمه مسافرتی شینگن در بیمه مسافرتی ایران برای مدت 7 روزه با سقف تعهد 30 هزار یورو برای افراد 65-13 سال حدود 41 هزار تومان و برای افراد 70-66 سال حدود 61 هزار تومان است.این دسته بندی تقریباً برای همه بیمه ها ازجمله بیمه مسافرتی پاسارگاد، بیمه مسافرتی البرز و… ثابت است.

طول سفر

یکی از عوامل تأثیرگذار در قیمت بیمه مسافرتی شینگن، طول مدت سفر بیمه گزار است. هرچه بیمه گزار مدت زمان بیشتری بخواهد از بیمه سفر استفاده کند، قیمت بیمه مسافرتی شینگن بیشتر می شود. کوتاه ترین مدت بیمه سفر 7-1 روزه است. بعضی شرکت های بیمه، طرح با تعرفه شش ماهه و یک ساله هم دارند. برای کسانی که زیاد به سفر خارجی می روند، تعرفه شش ماهه یا یک ساله به صرفه تر است.

برای مثال در بیمه مسافرتی ملت اگر یک طرح شینگن را که برای افراد 65-13 سال است و سقف تعهد 30 هزار یورو دارد، در نظر بگیرید، حق بیمه 7 روزه 17 هزار تومان و حق بیمه یک ساله 332 هزار تومان است. برای حالت 7 روزه تقریبا روزی 2 هزار و پانصد تومان و برای حالت یک ساله کمتر از هزار تومان می پردازید.اختلاف این دو طرح نزدیک به دو و نیم برابر برای هر روز است.

سقف تعهد خسارات

سقف تعهد حداکثر تعهدات مالی شرکت بیمه در برابر خسارت پوشش های وارد شده است. طرح های مختلف بیمه سفر با حداکثر تعهدات پوشش درمانی آن نام گذاری می شوند. برای مثال طرح شینگن 50 هزار یورویی یعنی این طرح در حوزه شینگن خسارات پزشکی و درمانی را مطابق بیمه نامه مسافرتی تا سقف 50 هزار یورو پوشش می دهد.

هر چه سقف تعهدات یک پوشش بیشتر باشد، بیمه هزینه بیشتری در برابر خسارت وارد شده پرداخت می کند. حق بیمه طرح های دارای سقف تعهد بالاتر، بیشتر است.با توجه به اینکه هزینه های درمان در کشورهای منطقه شینگن به خاطر اختلاف قیمت ارز بسیار بالا است، بهتر است بیمه سفر با سقف تعهد بالاتر انتخاب شود تا در صورت بروز حادثه، هزینه ای متوجه بیمه گزار نشود.

برای مثال در بیمه مسافرتی سامان حق بیمه طرح شینگن برای افراد 65-13 ساله و برای مدت 7 روز با سقف تعهد 30 هزار یورو حدود 41 هزار تومان و با سقف تعهد 50 هزار یورو حدود 46 هزار تومان است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>