اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اندیکاتورها برای تحلیل نمودار جفت ارزها بسیار مهم هستند. یکی از ابزارهای پرکاربرد تحلیل تکنیکال فارکس، اندیکاتور مک دی است و خیلی از معامله گران موفقیت های بزرگ خود را مدیون این اندیکاتور هستند. این مقاله، به اندیکاتور واگرایی/همگرایی مووینگ اوریج Moving Average Convergence Divergence یا مک دی، نگاهی عمیق می اندازیم تا شما بتوانید در نمودارهای خود از آن استفاده کرده و سیستم معاملاتی خود را در بازار فارکس ارتقا دهید. در هر صورت، استراتژی اندیکاتور مک دی، تنها می تواند رویکرد معاملاتی شما را بهبود ببخشد.

اندیکاتور مک دی فارکس چیست؟
اندیکاتور مک دی یکی از پرکاربردترین اندیکاتورهای فارکس در تحلیل تکنیکال است. این اندیکاتور روی نمودار در یک ناحیه، از دو خط و یک هیستوگرام تشکیل شده است.

اندیکاتور مک دی فارکس

در بالا یک نمای نزدیک از اندیکاتور مک دی فارکس می بینید که در پایین نمودار نمایان شده است. استراتژی معاملاتی مک دی شامل تصمیم گیری معاملاتی بر اساس سیگنال هایی است که از این اندیکاتور ساتع شده است. این اندیکاتور در تشخیص افزایش و کاهش های احتمالی قیمت مفید است. معامله گرها از اندیکاتور مک دی فارکس برای پشتیبانی از استراتژی فارکس خود و باز کردن معاملات بر اساس سیگنال ها استفاده می کنند.

تعریف مک دی چیست؟
مک دی مخفف همگرایی/واگرایی مووینگ اوریج یا Moving Average Convergence Divergence است. این اندیکاتور در سال 1970 توسط جرالد اپل ساخته شد تا تغییر مسیرها، نیروی حرکت و قدرت روندهای فارکس را مخابره کند. مک دی یک شاخص عقب انداز است که یعنی سیگنال های آن بعد از شروع رویداد روی نمودار ظاهر می شود. در این رابطه، این ابزار دارای ویژگی تأیید روند است.

تنظیمات پیش فرض اندیکاتور مک دی برای دی تریدینگ
تنظیمات پیش فرض مک دی استفاده از دو خط و یک هیستوگرام را که در یک ناحیه قرار دارند ارائه می دهد. ما هر یک از این عناصر را توضیح می دهیم و فرمول Moving Average Convergence Divergence را به شما یاد می دهیم. اما بیایید در ابتدا نگاهی اجمالی به این سه مؤلفه داشته باشیم.

اندیکاتور مک دی فارکس

به خط آبی، خط مک دی می گویند. خط قرمز خط سیگنال است و میله های میان اندیکاتور، هیستوگرام هستند.

  • محاسبه ی خط مک دی

مهم ترین مؤلفه ی این اندیکاتور، خط مک دی است. این خط، سریع ترین خط اندیکاتور است. محاسبه ی این خط، شامل دو مووینگ اوریج اکسپوننشال یعنی یک EMA 12 دوره ای و یک EMA 26 دوره ای است. خط مک دی نشاندهنده ی تفاوت بین این دو EMA است.

MACD Line= 12 EMA-26 EMA

  • محاسبه ی خط سیگنال مک دی

کندترین خط در محاسبات اندیکاتور مک دی، خط سیگنال است. این محاسبات شامل استفاده از یک EMA دیگر است. حقیقت این است که خط سیگنال مک دی، EMA 9 دوره ای خط سیگنال است.

Signal Line= 9 EMA of Signal Line

  • شرح هیستوگرام مک دی

محاسبات هیستوگرام مک دی، تفاوت بصری بین دو خط اندیکاتور است. این به این معناست که برای به دست آوردن مقدار هیستوگرام باید دو خط را تفریق کنید.

MACD Histogram= MACD Line - Signal Line

نحوه ی خواندن اندیکاتور مک دی
حالا بیایید نحوه ی استفاده از اندیکاتور مک دی را یاد بگیرید. این ابزار شامل سه گروه اصلی سیگنال است و ما می خواهیم به هر یک از آن ها به صورت جداگانه بپردازیم.

  • کراس اور یا تلاقی مک دی: تلاقی مک دی، یکی از محبوب ترین سیگنال های مربوط به این اندیکاتور است که شامل تقاطع دو خط است. در این رابطه، ما دو نوع تلاقی مک دی را پیش رو داریم:
  • تلاقی صعودی مک دی: وقتی اتفاق می افتد که خط مک دی خط سیگنال را در جهت صعودی قطع می کند. این سیگنال هشدار می دهد که قیمت جفت ارز فارکس رو به افزایش است.
  • تلاقی نزولی مک دی: وقتی اتفاق می افتد که خط مک دی در یک جهت نزولی خط سیگنال رو قطع کند. این تلاقی نشان می دهد که قیمت جفت ارز فارکس رو به کاهش است.
  • واگرایی یا دیورجنس مک دی: تحلیل مک دی شامل تشخیص واگرایی نیز می شود. در این رابطه، در فارکس دو نوع دیورجنس مک دی وجود دارد: واگرایی صعودی و نزولی.
  • واگرایی صعودی مک دی: وقتی کف های پرایس اکشن رو به کاهش اما کف های مک دی در حال افزایش است، یک واگرایی صعودی داریم. این واگرایی نشان می دهد که جفت ارز فارکس در آستانه ی حرکت صعودی است.
  • واگرایی نزولی مک دی: وقتی سقف های پرایس اکشن در حال افزایش و سقف های مک دی در حال کاهش است، یک واگرایی نزولی داریم. این واگرایی نشان می دهد که قیمت ممکن است روی نمودار سقوط کند.

اُوربات و اُورسولد مک دی
اگر چه بسیاری از معامله گران با این قسمت از درس امروز ما آشنایی ندارند، شما باید بدانید که اندیکاتور معاملاتی مک دی، سیگنال اوربات و اورسولد شدن جفت ارز فارکس را به ما می دهند. اگر چه اندیکاتور مناطق ویژه ای برای این دو سیگنال ندارد، با مقایسه ی مقدار فعلی مک دی با مقادیر قبلیریال می توانید جفت ارزهای اوربات یا اورسولد را تشخیص دهید.

مک دی اوربات: هنگامی که متوجه می شوید که دو خط نسبت به بالاهای قبلی بالاتر رفته اند، اندیکاتو سیگنال اوربات می دهد. در همین زمان، هنگامی که خط مک یک حرکت صعودی تیز را با عبور از خط سیگنال ایجاد می کند، سیگنال فروش ظاهر می شود.

مک دی اورسولد: وقتی می بینید که این دو خط در قیاس با کف های قبلی، نسبتاً پایین تر هستند، اندیکاتور به شما سیگنال اورسولد می دهد. سیگنال خرید، اگر خط مک دی از خط سیگنال یک حرکت تیز صعودی داشته باشد، دریافت می شود. اگر در تشخیص تغییرات سریع مک دی مشکل داشتید، یک راه حل سریع وجود دارد. برای شناسایی میله های معمولاً بزرگ، به هیستوگرام مراجعه کنید. فراموش نکنید که هیستوگرام اختلاف بین خط مک دی و سیگنال را نشان می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>