اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه مسافرتی

شرکت های زیادی خدمات بیمه مسافرتی شینگن را ارائه می دهند. بسته به اینکه این خدمات را از کدام یک از این شرکت ها دریافت کنید، قیمت بیمه مسافرتی شینگن تفاوت دارد.

شرکت های مختلف دارای تعرفه های مالی متنوعی برای بیمه مسافرتی شینگن هستند. این اختلاف قیمت می تواند به دلیل تفاوت در کیفیت ارائه خدمات باشد. برخی از شرکت هایی که بیمه مسافرتی شینگن ارائه می دهند عبارتند از:

  • سامان
  • پاسارگاد
  • ملت
  • ایران

محدوده جغرافیایی طرح

یکی از عوامل تأثیرگذار در قیمت بیمه سفر، محدوده جغرافیایی پوشش بیمه است. برای بیمه مسافرتی شینگن نیز این موضوع برقرار است. بعضی شرکت ها طرح جداگانه ای برای حوزه شینگن ندارند. برای مثال در بیمه مسافرتی آسیا باید طرح کل کشورهای جهان به جز آمریکا و کانادا را تهیه کنید تا بتوانید در حوزه شینگن بیمه سفر داشته باشید یا در بیمه مسافرتی پارسیان باید طرح کشورهای اروپایی را تهیه کنید تا بتوانید در منطقه شینگن بیمه سفر داشته باشید.

هرچه محدوده جغرافیایی طرح خریداری شده وسیع تر باشد، قیمت بیمه مسافرتی شینگن بالاتر است؛ لذا بهتر است اگر فقط قصد سفر به حوزه شینگن را داریم، طرح شینگن را خریداری کنیم.

تخفیف گروهی خرید بیمه مسافرتی

اغلب شرکت های بیمه برای خرید بیمه سفر تخفیف گروهی در نظر می گیرند؛ یعنی درصورتی که به صورت گروهی بیمه سفر خریداری کنید، درصدی به عنوان تخفیف شامل شما می شود. برای مثال بیمه مسافرتی سامان دارای تعرفه های تخفیف گروهی به صورت زیر است:

  • تخفیف گروهی 20- 10 نفر: 5%
  • تخفیف گروهی 50- 21 نفر: 10%
  • تخفیف گروهی 100- 51 نفر: 15%
  • تخفیف گروهی بالای 100 نفر: 20%

طرح های خاص

بعضی شرکت ها دارای یک سری طرح خاص برای بیمه سفر هستند. این طرح های خاص دارای یک سری ویژگی هایی است که گاهی اوقات به لحاظ اقتصادی به نفع بیمه گزار است. برای مثال طرح اقتصادی بیمه مسافرتی سامان دارای پوشش های کمتری نسبت به طرح های عادی است و سقف تعهدات آن ها نسبت به طرح های عادی کمتر است ولی حق بیمه آن تقریباً یک سوم حق بیمه طرح های عادی است.

طرح دانشجویی بیمه مسافرتی ملت برای سفرهای بیش از 92 روز متوالی اعتبار دارد؛ مثلاً یعنی بیمه گزار می تواند بیمه یک ساله تهیه کند و بیش از 92 روز متوالی در سفر تحت پوشش بیمه باشد ولی در طرح های عادی این طور نیست.

حق بیمه این طرح نسبت به طرح های عادی بالاتر است. برای مثال در طرح کل کشورهای دنیا برای افراد 65-13 ساله و مدت یک ساله حق بیمه طرح عادی 799 هزار تومان و حق بیمه طرح دانشجویی 1 میلیون و 170 هزار تومان است.

مقایسه نرخ بیمه مسافرتی شینگن در شرکت های مختلف

در اینجا قصد داریم قیمت بیمه مسافرتی شینگن را در شرکت های مختلف بیمه با یکدیگر مقایسه کنیم. این قیمت برای افراد بین 13 تا 65 سال و برای سفرهای 1 تا 7 روزه و یک ساله است.

بیمه مسافرتی

طبق این مقایسه بین چند شرکت، بیمه مسافرتی ملت دارای ارزان ترین تعرفه و بیمه مسافرتی ایران دارای گران ترین تعرفه طرح شینگن است.ارزان بودن یا گران بودن بیمه سفر دلیلی بر خوب بودن یا بد بودن آن نیست. ممکن است بیمه سفر مورد نظر دارای پوشش ها یا امکاناتی باشد که باعث گران بودن آن شده باشد.

یکی از مواردی که بر قیمت بیمه مسافرتی شینگن تأثیر می گذارد، کیفیت ارائه خدمات حین بروز حادثه است. متأسفانه تاکنون امکان اظهارنظر در مورد کیفیت ارائه خدمات قبل از وقوع حادثه وجود نداشت.

شرکت کمک رسان

شرکت های بیمه خدمات بیمه سفر را از طریق شرکت های کمک رسان خارج از کشور انجام می دهند. بعضی شرکت ها با بیش از یک شرکت کمک رسان قرارداد دارند. بعضی شرکت های کمک رسان تعرفه های بالاتری دارند و باعث افزایش حق بیمه مسافرتی می شود. به همین خاطر یکی از عوامل تعیین کننده در قیمت بیمه مسافرتی شینگن، شرکت کمک رسان طرف قرارداد است.

ازجمله عوامل قابل توجه درباره شرکت های کمک رسان، اپراتور فارسی زبان است. هنگام بروز حادثه باید به شماره شرکت کمک رسان که بر روی بیمه نامه مسافرتی درج شده تماس گرفت و حادثه رخ داده را شرح داد.

فرض کنید شرکت کمک رسان اپراتور فارسی زبان نداشته باشد و شما تسلط لازم به زبان انگلیسی نداشته باشید؛ لذا نمی توانید حادثه را به خوبی شرح داده و شرکت کمک رسان به تبع آن نمی تواند خدماتی به شما ارائه دهد. لذا هنگام خرید بیمه مسافرتی شینگن باید به شرکت کمک رسان طرف قرارداد توجه لازم را کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>