اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه ماشین

بیمه ماشین نیز مانند بسیاری از سرویس هایی است که میلیون ها نفر استفاده می کنند اما مانند سیم کارت های اعتباری، تنها به اندازه مصرفشان هزینه پرداخت نمی کنند. اما به تازگی همین اتفاق برای بیمه ماشین افتاده است؛ یعنی شما می توانید به اندازه مسافتی که طی می نمایید حق بیمه ماشینتان را پرداخت کنید!

در چند ماه آینده دو استارتاپ که در زمینه بیمه ماشین فعالیت می کنند سرویسی را ارائه خواهند داد که به رانندگان و صاحبان وسایل نقلیه شخصی این امکان را می دهد که بدون پرداخت حق بیمه سالیانه و تنها به میزان مسافتی که طی می نمایند حق بیمه ماشین خود را پرداخت کنند.

فهم این ایده خیلی ساده است. رانندگان هزینه ماهیانه ثابتی در حدود 10 تا 30 پوند برای پوشش دادن خسارت آتش سوزی و سرقت می پردازند به علاوه هزینه ای که بر اساس میزان مسافت طی شده محاسبه شده است. رانندگان از طریق اپلیکیشن گوشی همراه مسافت های طی شده را ثبت می کنند تا هزینه کل ماهیانه به دست آید.

این نوع بیمه ماشین برای افرادی طراحی شده است که از وسیله نقلیه شخصیشان به ندرت استفاده می کنند و معمولاً از وسایل نقلیه عمومی برای رفتن به محل کار و منزلشان استفاده می کنند. معمولاً این افراد کمتر از پنج هزار کیلومتر از ماشینشان استفاده می کنند.

شرکت کوا

از آخر اسفند شرکتی به نام "کوا" شروع به ارائه این سرویس به عده محدودی از مشتریان که از قبل دعوت شده اند می کند.

"کوا" از رانندگان ماشین می خواهد که برای محاسبه هزینه شارژ ماهانه اطلاعاتی همچون مدل ماشین، آدرس، تاریخچه رانندگی و میزان سقف پوشش خسارت را در اپلیکیشن وارد کنند. این سیستم از مشتریان هزینه ای به ازای هر ساعت رانندگی که از 1.2 پوند در ساعت شروع می شود دریافت می نماید.

"کوا"، سابقاً بیمه ماشین را به ازای هر ساعت به کسانی می داد که ماشین دوستان و یا اقوامشان را می راندند. به این ترتیب که این افراد می بایست از مکان یاب "کوا" استفاده می کردند و مدت زمان مسافت استفاده را در اپلیکیشن وارد می نمودند تا سقف هزینه برآورد شود.بنا بر گفته مدیران این شرکت افرادی که به ندرت از ماشین شخصیشان استفاده می کنند، می توانند بالغ بر 500 پوند در سال در هزینه های شخصی صرفه جویی کنند. مؤسس شرکت "کوا" زمانی به این ایده دست یافت که می خواست ماشین خود را به صورت ساعتی به دوست خود قرض دهد.

در خردادماه انتظار می رود که شرکت "کوا" با یک شرکت فناوری اطلاعات دیگر که در همین زمینه فعالیت می نماید به اسم "جاست مایلز" وارد همکاری شود.

برخلاف شرکت "کوا" که رانندگان خودشان به صورت دستی اطلاعات مسافت طی شده را وارد اپلیکیشن می نمایند، سرویس ارائه شده توسط شرکت "جاست مایلز" از رانندگان خود می خواهد که دستگاهی به صورت رایگان در ماشینشان نصب کنند که مسافت طی شده و زمان توسط ماشین را به صورت دقیق محاسبه نماید. در کل برخلاف شرکت "کوا" که بیمه را به صورت ساعتی محاسبه می نماید در شرکت "جاست مایلز" حق بیمه ماشین بر اساس مسافت طی شده انجام می گیرد.

تفاوت دیگر بین این دو شرکت در حداقل سن راننده برای ثبت نام بیمه می باشد درحالی که شرکت "کوا" این سرویس را فقط به افراد بالای 21 سال ارائه می دهد. شرکت "جاست مایلز" این سرویس را به افراد بالای 25 سال ارائه می دهد.مؤسس شرکت "جاست مایلز" عقیده دارد که اپلیکیشنشان به رانندگان این اجازه را می دهد که به راحتی دریابند که هزینه بیمه سفر از یک نقطه به یک نقطه دیگر چقدر است و بر اساس همین اطلاعات تصمیم بگیرند که آیا استفاده از وسایل نقلیه عمومی باصرفه تر است یا خیر؟

هر دو این شرکت ها برای سفرهای بالای 150 کیلومتر در روز "سفر بین دو شهر" این امکان را به مشتریان می دهند که فقط به اندازه هزینه 150 کیلومتر حق بیمه ماشین را پرداخت نمایند. در آخر هر ماه مشتریان صورت حسابی در اپلیکیشن تلفن همراه خود دریافت می کنند؛ که لیست دقیقی از سفرهای درون و برون شهری به همراه هزینه های مرتبط در آن ذکر شده است. دقیقاً مشابه بیمه های سنتی این دو شرکت نیز تخفیفاتی را جهت کوپن های استفاده نشده برای مشتریان مدنظر دارند.

شرکت "کوا" اولین شرکتی نیست که قصد راه اندازی این سرویس را دارد، در سال 2005 "نورویچ یونین" سرویس مشابهی را راه اندازی کرد که هدف اصلی آن فروختن بیمه ماشین به افراد بین 18 تا 23 سال بود. بعدها این شرکت سرویسش را به تمام طیف سنی بالاتر از 18 سال ارتقاء داد ولی مجدداً در سال 2008 به همان روال طیف سنی بین 18 تا 23 سال برگشت.

مسئولین این شرکت میگویند که هزینه بیمه ماشین برای مصرف کنندگان "رانندگان" 30% کاهش پیدا کرد و اینکه این محصول بین مردم بسیار محبوب بود ولی برخلاف محبوبیت بالا این سرویس اقتصادی نبود و آن هم به دلیل هزینه بالای نصب جعبه کیلومتر شمار در ماشین بود.

با وجود این مهندسین این شرکت اعلام کردند که با رشد سریع استفاده از تلفن های هوشمند بین مردم هزینه نصب جعبه کیلومتر شمار تقریباً قابل حذف می باشد. حالا با همه این ها آیا به نظر شما این طور بیمه ها موفق خواهند بود؟ جواب دادن به این سؤال بدون اینکه بدانیم سود این کار برای رانندگان چقدر می باشد کار سختی است!

اگر این شرکت ها واقعاً بتوانند همان طور که مدعی هستند برای افرادی که خیلی کم از ماشین خود استفاده می کنند صرفه اقتصادی داشته باشند، مسلماً موفق خواهند بود؛ فقط دو مشکل وجود دارد:

  1.  اگر این شرکت ها از گوشی تلفن همراه برای رصد مسافت طی شده استفاده کنند احتمال خطا و درنتیجه افزایش پرداختی حق بیمه ماشین وجود دارد.
  2.  اگر اعلام مسافت طی شده به عهده رانندگان گذاشته شود "مثل کاری که شرکت کوا انجام می دهد" احتمال آن وجود دارد که بعضی از افراد از این موقعیت سو استفاده کنند و اقدام به پرداخت کمتر حق بیمه نمایند برای مثال "با اعلام نکردن سفرهای خیلی کوتاه".

با تمام این مزایا و نواقص این اپلیکیشن ها و با توجه به گفته متخصص بیمه ماشین "مات اولیور" که در سایت "گوکامپر" فعالیت می نماید عقیده دارد که این نوع بیمه ها در درازمدت ممکن است برای افرادی که بسیار کم سفر هستند جذاب باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>