اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

زیاد فکر کردن نوعی مسمومیت فکری است که اگر کنترل نشود، می تواند تمام انرژی شما را مصرف کند و طرز فکر، رفتار و شخصیت شما را به طرز چشمگیری عوض کند. لازم به ذکر نیست که این عادت منفی می تواند عواقب فاجعه آمیزی در تمام نواحی زندگی شما داشته باشد؛ کار، روابط شخصی، درس و به خصوص معاملات در بازار فارکس یا هر بازار مالی دیگری. مانند اکثر موارد، یک معامله گر با مهارت وقتی "در لحظه" باشد در بهترین حالت ممکن است، نه زمانی که مدام به عواقب معاملاتی که اصلاً در برنامه ی فعلی اش وجود ندارد فکر می کند. معامله کردن در بازار فارکس بازی شطرنج نیست و اگر کسی این بازار را با شطرنج اشتباه بگیرد، محکوم به شکست است. پس احتمال سودآوری شما با بیشتر فکر کردن، بیشتر تحقیق کردن یا بیشتر به نمودارها نگاه کردن بالا نمی رود. اگر به همین آسانی بود، همه در حال معامله کردن بودند. موفقیت معاملاتی وقتی به دست می آید که معامله گر ابزارهای مناسب برای تحلیل و درک روان شناسی بازار استفاده کند و از ذهنیت مناسبی نیز برخوردار باشد تا "در جریان کنونی" قرار بگیرد، نه اینکه بیش از حد فکر یا تحلیل کند.

زیاد فکر کردن در معامله های بازار فارکس چه عواقبی دارد؟
گرچه عامل شکست و ضررهای فاجعه آمیز بسیاری از معامله گران همین مقوله ی زیاد فکر کردن در بازار فارکس است، بسیاری از افراد متوجهش نیستند و هیچ تعریفی از آن ندارند.ما در این مقاله، این مقوله را به شما آموزش می دهیم و برای متوقف کردن آن، به شما راهکارهای مناسب و ساده ای ارائه داده که می تواند شما را به سودآوری متداوم در بازارهای مالی برساند. همه می دانیم که اگر در مورد یک موضوع بیش از حد فکر کنیم، به نقطه ای می رسیم که تأثیرات منفی زیادی می پذیریم. نکات زیر، مثال های خاصی از عواقب زیاد فکر کردن در معاملات بازار فارکس است. پس به مطالعه ادامه دهید:

تعصب در مورد نتایج معامله های اخیر
این تیتر به خودی خود یکی از مقوله های مهمی است که باید در آینده به آن بیشتر بپردازیم و حتماً یک درس را به آن اختصاص می دهیم. بعضی معامله گران زیادی تحت تأثیر نتایج معامله های اخیر خود قرار می گیرند. به عنوان مثال، اگر تحت تأثیر تعصب نسبت به معامله اخیر خود باشید، فکر می کنید معامله بعدی ضرر است چون آخری بوده یا فکر می کنید سودآور است، چون آخری بوده. در هر دو صورت هم اشتباه می کنید! معامله آخر شما هیچ ارتباطی با معامله بعدی ندارد. نتیجه هر معامله نسبت به معامله قبل تصادفی است. بنابراین، دست از زیاد فکر کردن بردارید و تحت تأثیر نتایج معاملات قبلی خود قرار نگیرید. برخی معامله گران هم قوانینی ذهنی از تعصبات بی جا و ذهنی خود می سازند. مثلاً می گویند: «چون سه معامله اخیرم ضرر شده، پس معامله چهارم سودآور خواهد بود.» این طرز فکر هم اشتباه است و هیچ ربطی به واقعیت ندارد. به یاد داشته باشید: معامله کنونی شما هیچ ارتباطی با معامله قبل ندارد.

ترس عمومی از دست دادن پول و اشتباه کردن
بسیاری از معامله گران زیادی به از دست دادن پول و احتمال اشتباه کردن خود فکر می کنند؛ آن قدر که دیگر نمی توانند خوب معامله کنند. این مشکل معمولاً ناشی از ریسک بیش از حد است. اگر می خواهید یک معامله گر باشید، باید با ریسک مواجه شوید. بنابراین، به جای تلاش کردن برای جلوگیری از ریسک، باید بپذیرید که قرار است ضرر کنید و توسط مدیریت ریسک مناسب، ضررهای خود را مدیریت کنید. به اندازه ای ریسک کنید که بتوانید راحت بخوابید و نگران پول و ضرر نباشید.

اعتماد نداشتن به استراتژی معاملاتی
وقتی معامله گران بازار فارکس بیش از حد فکر می کنند، شروع می کنند به شک کردن در مورد استراتژی معاملاتی خود و چیزهایی مانند "شاید استراتژی من کار نمی کند." یا "شاید باید چند اندیکاتور اضافه کنم." و … این نوع از عدم اعتماد به نفس و بیش از حد فکر کردن، می تواند آسیب زا باشد. اعتماد نداشتن به استراتژی معاملاتی نتیجه زیاد فکر کردن و نداشتن اعتماد به فرآیند معاملات است. فقط به این دلیل که یک یا چند ضرر متوالی داشته اید، به این معنا نیست که باید استراتژی معاملاتی خود را عوض کنید.

مفهوم فلج تحلیل
این مفهوم وقتی پدیدار می شود که معامله گران بیش از حد به معاملات خود در بازار فارکس فکر می کنند. اتفاقی که می افتد این است که معامله گر آنقدر به نتایج احتمالی معامله خود فکر می کند که در نهایت، خود معامله را از دست می دهد. آن ها فقط به فرصت های معاملاتی خیره می شوند و آن قدر غرق تحلیل می شوند که فرصت ها یکی یکی از دست می روند. شما باید در مورد معاملات خود اعتماد به نفس داشته باشید. باید قاطع باشید و وارد چرخه «چه می شود اگر…» و ترس نشوید.

دام بازنگری
دام بازنگری مفهومی است که وقتی معامله گر نسبت به معاملات اخیر خود دچار وسواس می شود. او خود را به خاطر ار دست دادن یک فرصت معاملاتی یا خارج شدن زودهنگام از یک معامله و چیزهای دیگر شکنجه می کند. نکته اصلی این است که سپری کردن زندگی معاملاتی در مِه «چه می شد اگر»ها در بلند مدت، موجب از دست رفتن موفقیت معاملاتی می شود. باید بدانید که قرار است گاهی فرصت ها را از دست بدهید، قرار است گاهی وقتی از معامله خارج شوید که قرار نبوده و … اما نباید وقت خود را با بیش از حد فکر کردن درباره این چیزها تلف کنید وگرنه ممکن است عقل خود را هم از دست بدهید.

تلاش بیش از حد برای پیشبینی بازار فارکس
زیادند معامله گرانی که فکر می کنند می توانند با انجام تحقیقات بیشتر و یاد گرفتن آخرین سیستم های معاملاتی، از بازار باهوش تر باشند. اما همان طور که گفته شد، بازار فارکس بازی شطرنج نیست. صرف نظر از زمانی که شما روی مطالعه ی گزارش های اقتصادی و روش های نوین معامله کردن می کنید، بازار کاری را انجام می دهد که خودش می خواهد. بله؛ شما باید مطالعه ی اولیه داشته باشید و روش های مؤثر معامله کردن مانند تحلیل پرایس اکشن را آموزش ببینید ولی زمانی که یک روش یاد گرفتید و برنامه معاملاتی روزانه و هفتگی خود را نوشتید، هر زمان اضافه ای که برای تحقیق، تحلیل و پیشبینی بازار صرف کنید، بیهوده است.

نمودارهای کوتاه مدت منجر به بیش از حد فکر کردن می شوند.
یک راه مطمئن برای آسیب زدن به سلول های مغز با بیش از حد فکر کردن، استفاده از نمودارهای کوتاه مدت است. یکی از دلایلی که کارگزاری ITBFX روی معاملات در نمودارهای بلندمدت تأکید دارد این است که تحلیل شما را ساده تر می کنند و شامل نویزها و قیمت های تصادفی موجود در بازه های کوتاه مدت نیستند. این نویزها و قیمت های تصادفی منجر به بیش از حد فکر کردن و بیش از حد معامله کردن می شوند و به طور کلی، در معاملات شما خرابی به بار می آورند.

چک کردن دائمی اخبار
متغیرهای زیادی وجود دارد که می تواند در هر لحظه روی بازار اثر بگذارد. پس، تلاش برای تحلیل اخبار همان رویکردی را در شما ایجاد می کند که منجر می شود تصور کنید اگر بیشتر بدانید، می توانید حرکت بعدی بازار را پیشبینی کنید. هیچ چیز به اندازه پرایس اکشن قابل اعتماد نیست زیرا تأثیر هر خبر را به شما نشان می دهد. پس تنها کافی است یاد بگیرید پرایس اکشن را بخوانید زیرا ردپای بازار است.

چگونه می توان دست از زیادی فکر کردن برداشت و معامله در فارکس را شروع کرد؟
خب؛ حالا که با آثار مخرب بیش از حد فکر کردن در بازار فارکس آشنا شده اید، به شما چند راهکار برای غلبه بر این عادت بد معرفی می کنیم.

چیزی را معامله کنید که می بینید، نه چیزی را که فکر می کنید.
چیزی را معامله کنید که واقعاً می بینید، نه چیزی که فکر می کنید ممکن است اتفاق بیفتد. معامله گران غالباً خود را خارج از وضعیت معاملاتی موجود تصور می کنند و به جای اقدام به معامله آن چیزی که وجود دارد، شروع به تصویرسازی موقعیت هایی می کنند که ممکن است اتفاق بیفتد یا نیفتد. تنها باید بپذیرید که تا قبل از اینکه معامله را باز نکنید، نمی توانید بفهمید که چه چیزی رخ می دهد. پس وقتی فرصتی را می بینید که با معیارهای معاملاتی شما همخوان است، وارد پوزیشن شوید.

اخبار را نادیده بگیرید.
همان طور که قبلاً نیز اشاره شد، پرایس اکشن تمام متغیرهایی که می تواند در هر زمانی بر بازار اثر بگذارد را در نمودارها منعکس می کند. تمرکز بر اخبار و «فاندامنتال»ها، شما را از پرایس اکشن دور می کند و وادار به بیش از حد فکر کردن و تحلیل کردن می کند. به خودتان لطف بزرگی کنید و دیگر به اخبار معاملات توجه خاصی نکنید.

برنامه معاملاتی ایجاد کنید.
ایجاد یک برنامه معاملاتی جامع و مختصر شاید اثرگذارترین کاری باشد که می توانید برای جلوگیری از زیادی فکر کردن بکنید. برنامه معاملاتی شما سند مسئولیت پذیری ملموس و راهنمای معاملاتی شماست. در حین ایجاد کردن این برنامه، چیزهای زیادی یاد می گیرید. باید هر روز به آن رجوع کنید و آن را کاملاً مطالعه کنید تا هم بدانید که باید چه کاری انجام دهید و هم ذهن شما آماده ی معامله کردن شود. به زودی مقاله ای در مورد نحوه ی ایجاد یک برنامه ی معاملاتی مؤثر می نویسیم و حتماً یک الگوی پیش فرض و قابل پرینت آماده می کنیم و در اختیارتان قرار می دهیم. برنامه معاملاتی همان چیزی است که روتین شما را به حرکت درمی آورد. روتین معاملاتی عادت های صحیح را در شما ایجاد و تقویت می کند و شما را به یک معامله گر موفق و سودآور تبدیل می کند.

حس درونی و شهود معاملاتی را درک کنید.
وقتی به معامله گران می گویی «زیاد فکر نکن و حس درونی ات را دنبال کن.» حسابی گیج می شوند. بنابراین، می خواهیم این عبارت را شفاف سازی کنیم زیرا حس درونی و شهود معاملاتی از اجزای مهم معاملات در بازار فارکس هستند. نکته کلیدی در مورد حس درونی و شهود معاملاتی این است که یک مرتبه و فوراً ایجاد نمی شوند. بلکه چیزهایی هستند که شما به مرور زمان و با آموزش دیدن و بررسی نمودارها توسعه می دهید و تقویت می کنید. بنابراین، می توان آن ها را به عنوان دانش یا اگاهی ناخودآگاهی در نظر گرفت که به معامله وزن می دهد. این ناخودآگاه شماست که دارد در مورد یک معامله به خصوص به شما چراغ سبز یا قرمز نشان می دهد تا نسبت به چیزی که روی نمودار دیده اید واکنش صحیح تری نشان دهید و از انباشته تجربیات خود استفاده کنید.

معامله را باز کنید و آن را فراموش کنید.
شاید این راهکار را دوست نداشته باشید اما واقعاً لازم است گاهی کامپیوتر و پلتفرم معاملاتی و نمودارها را فراموش کنید. برای اینکه بیش از حد فکر و معامله نکنید و برای خودتان دردسر نسازید، باید این کار را انجام دهید. دشوارترین قسمت معامله کردن برای بسیاری از معامله گران کنترل کردن خود یا خودلگامی است. برنامه ی معاملاتی شما باید مشخص کند که چه ساعتی به سراغ نمودارها می روید و چه ساعتی آن ها را رها می کنید. به این ترتیب می توانید به راحتی خودتان را کنترل کنید. یادتان باشد که بعضی معاملات را از دست می دهید و این هیچ اشکالی ندارد. بازار هر روز سر جای خودش است و فرصت های معاملاتی هر روز ایجاد می شوند. ما باید با برنامه و نظم معامله کنیم، نه این که اقدام به معاملات تمام تحرکات بازار کنیم.

ترس را با کنترل چیزهای قابل کنترل و رها کردن چیزهای غیرقابل کنترل از بین ببرید.
همان طور که نمی توانید بدون اینکه عواقب منفی داشته باشد شخصی را کنترل کنید، بازار را هم نمی توانید کنترل کنید. مطمئناً می توانید امتحان کنید ولی نتیجه ای جز از دست دادن پول خود نمی گیرید. آن هایی که به طور مداوم پول خود را از دست می دهند، دائماً در تلاشند تا بازار را کنترل کنند. نمی شود! تنها چیزهایی که می توانید کنترل کنید، میزان ریسک هر معامله، محل قرار دادن استاپ لاس، اندازه پوزیشن و محل ورود و خروج از معامله است. شما به هیچ عنوان نمی توانید سایر بازیگران بازار فارکس و تحرکات بازار را کنترل کنید. به هیچ عنوان! بزرگ ترین راه حل از بین بردن ترس در بازار فارکس این است که ریسک خود را کنترل کنید. ببینید اگر چند دلار از دست بدهید آسیب ذهنی و روحی نمی بینید. همان اندازه ریسک کنید و نه بیشتر.

به معاملات خود بچسبید.
این یکی فقط به نظم و انضباط شخصی مربوط می شود. باید به محض ورود به معاملات به آن ها بچسبید. دست از فکرهایی مانند «نکند معامله ی بهتری برای انجام دادن باشد؟» بردارید. در این صورت، همیشه یک معامله ی بهتر پیدا می شود و هیچ یک از معاملات شما به سرانجام نمی رسد. این کار خود قمار کردن است، نه معامله کردن. شما نمی دانید کدام یک از معاملاتتان در بازار فارکس منجر به سود و ضرر می شود. بنابراین، دست از پیش داوری بردارید و اجازه بدهید هر معامله طبق برنامه معاملاتی اجرا شود. شما خدای بازار نیستید و نمی توانید هیچ نتیجه ای را تغییر دهید. با خارج شدن بدون برنامه از معامله، چرخه ی سودآوری خود را معیوب می کنید. توجه داشته باشید که مواقعی هم به وجود می آید که خارج شدن از معامله یک ضرورت است اما این مواقع به ندرت اتفاق می افتند و بدون تجربه و سپری کردن زمان کافی در بازار فارکس، نمی توانید به این بینش برسید که چه زمانی می شود یک معامله را خارج از برنامه بست.

نتیجه گیری
به طور خلاصه، موفقیت معاملاتی در بازار فارکس به اعتماد به نفس، وضعیت ذهنی و مهارت های معاملاتی بستگی دارد. اگر در مه زیاد فکر کردن و تحلیل بیش از حد نمودارها گیر کنید، حتی اگر یک معامله گر با مهارت های بسیار زیاد باشید، سودآور نخواهید بود. برای استفاده صحیح از تمام مزایای معاملاتی خود، باید وضعیت ذهنی مناسب داشته باشید، به توانایی های خود اعتماد و نمودارها را تحلیل کنید. تیگر وودز احتمالاً بهترین بازیکن گلف تمام دنیا و تمام تاریخ این بازی است و در طی ده سال گذشته بالا و پایین های جدی و زیادی را در زندگی شخصی خود تجربه کرده است. او اعتماد به نفس و وضعیت ذهنی مناسب که لازمه ی بازی گلف است را از دست داده و با این حال، هنوز همان مهارت های گلف را در خود حفظ کرده اما برای اینکه بتواند مثل سابق دائماً برنده ی مسابقات شود، باید اعتماد به نفس و وضعیت ذهنی خود را بازسازی کند تا مهارت های گلف نیز در کنترلش باشند. پس نتیجه می گیریم که حتی با مهارت های خارق العاده هم نمی توانیم به سودآوری در بازار فارکس برسیم؛ مگر اینکه به ذهنیت خود مسلط باشیم. معامله کردن در بازار فارکس برای افراد ساده نیست زیرا باید مرتباً در مقابل وسوسه ها ایستادگی کرد و نسبت به متغیرهای متعدد، تصمیم های صحیح اتخاذ کرد. این مقاله به شما کمک می کند بیش از حد فکر کردن را کنار بگذارید، در مسیر صحیح قرار بگیرید و به ثروت برسید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>