اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

 مزایایی که می توان برای بیمه بدنه نسبت به کارت طلایی در نظر گرفت عبارت است از:

1- بیمه بدنه برای تمام خودروها کاربرد دارد ولی کارت طلایی فقط مختص خودروهای ایران خودرو است. حتی کارت طلایی به خودروهای ایران خودرو که مدل آن ها پایین تر از سال 86 باشند، تعلق نمی گیرد.

2- بیمه بدنه هزینه خسارت وارد شده را به صورت نقد به بیمه گزار پرداخت می کند ولی کارت طلایی اقدام به تعمیر یا تعویض خودرو می کند. ممکن است بیمه گزار خارج از نمایندگی ایران خودرو امکان تعمیر خودروی خود را با هزینه کمتر یا کیفیتی بهتر داشته باشد لذا اینکه محدودیتی در تعمیر خودرو وجود نداشته باشد یک مزیت محسوب می شود.

3- حدود نرخ بیمه بدنه از کارت طلایی کمتر است و در کل برای هر ماشین خاصی که در نظر بگیریم، نرخ بیمه بدنه کمتر از کارت طلایی می شود.

4- امکان استعلام بیمه بدنه با ارائه اطلاعات مختصری میسر است درصورتی که برای استعلام قیمت دقیق کارت طلایی به بازدید کارشناس نیاز است.

5- بیمه بدنه و تخفیف های آن از خودرویی به خودروی دیگر قابل انتقال است درصورتی که کارت طلایی قابلیت انتقال ندارد.

6- خسارات فرعی بیمه بدنه بسیار متنوع است و در موارد خاص هم از بیمه گزار مراقبت می کند.

مزایای کارت طلایی نسبت به بیمه بدنه

در ادامه بررسی تفاوت کارت طلایی با بیمه بدنه می خواهیم مزایای کارت طلایی نسبت به بیمه بدنه را مورد بررسی قرار دهیم. این مزایا عبارت اند از:

1- کارت طلایی امکان حمل ونقل سیار خودرو و سرنشینان را در صورت خرابی در راه فراهم می کند درصورتی که در بیمه بدنه چنین امکانی وجود ندارد.

2- کارت طلایی امکان سرویس و تعویض دوره ای بعضی از قطعات را برای خودروها ایجاد می کند ولی در بیمه بدنه چنین امکانی وجود ندارد.

3- کارت طلایی طرحی به نام "نو سوار" دارد؛ درصورتی که حادثه ای رخ دهد و هزینه تعمیر خودرو بیش از 60% ارزش خودرو باشد، کارت طلایی با پرداخت مابه التفاوت، خودرویی صفر هم نوع خودروی قبلی را به کاربر داده و خودروی آسیب دیده را هم به وی تحویل می دهد.

این طرح فاقد فرانشیز است و فقط کافی است مابه التفاوت قیمت خودروی صفر و قیمت خودروی آسیب دیده پرداخت شود.

4- کارت طلایی امکان امداد سیار و تعمیر در محل همچنین امداد تلفنی را مطابق شرایط برای کاربران فراهم کرده است.

تفاوت کارت طلایی با بیمه بدنه از نظر نحوه خرید

کارت طلایی ماشین

تفاوت کارت طلایی با بیمه بدنه در نحوه خرید نیز یکی از مسائل مهم در انتخاب به شمار می رود.برای خرید بیمه بدنه چند روش وجود دارد. می توان به صورت حضوری به یکی از نمایندگی های بیمه موردنظر مراجعه و اقدام به خرید بیمه بدنه کرد. روش دیگر، تماس با نمایندگی بیمه موردنظر و ارائه اطلاعات است.

برای خرید کارت طلایی باید با یکی از شعب فروش کارت طلایی تماس گرفت و شماره شاسی خودرو را اعلام کرد. پس ازآن از طرف امداد خودرو ایران، کارشناسی جهت بررسی خودرو فرستاده می شود. سایر مراحل خرید کارت طلایی نیز توسط شرکت امداد خودرو انجام شده و کارت طلایی با پیک رایگان به دست کاربر می رسد.

بالاخره بیمه بدنه بهتر است یا کارت طلایی؟

با توجه به بررسی تفاوت کارت طلایی با بیمه بدنه و مزایای هریک نسبت به دیگری می توان نتیجه گرفت که انتخاب بین کارت طلایی و بیمه بدنه باید با توجه به نوع خودرو و خدماتی که برای ما مهم تر است انجام شود. اگر خودروی ساخت ایران خودرو داریم که مدل آن 86 به بالا است، می توان مزایا و معایب کارت طلایی و بیمه بدنه را با یکدیگر مقایسه کرد و نسبت به خرید یکی از آن ها تصمیم گرفت.

درصورتی که خدماتی مثل امداد سیار، تعمیر در محل و سایر خدماتی که مختص دارندگان کارت طلایی است مهم تر به نظر می آید، باید کارت طلایی تهیه کرد؛ ولی اگر قیمت مهم تر است و خدمات و پوشش های بیمه بدنه برایمان ارجحیت دارد، باید بیمه بدنه خرید.


کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>