اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه تکمیلی ایران

اصول ثبت نام بیمه تکمیلی ایران چیست؟

یکی از خطرات پیش روی انسان ها، بیماری است که افراد هیچ زمانی از آن در امان نبوده و نیستند. بیماری ها نه تنها از لحاظ جسمانی و روانی بلکه از لحاظ اقتصادی هم خانواده ها را تحت تأثیر قرار می دهند. در کشور ما بیمه های پایه مانند سازمان تأمین اجتماعی فقط بخش کمی از هزینه های ابتدایی درمان را جبران می کنند اما یکی از راه های مطمئن برای پوشش دادن هزینه های درمان بیماری، استفاده از بیمه درمان تکمیلی است.

شرکت های بیمه با این بیمه ها، هزینه های درمان بیماری را تا سقف مناسبی پوشش می دهند. با توجه به اهمیت موضوع درمان می توان گفت همه شرکت های بیمه پوشش های درمانی را برای جبران هزینه های پزشکی، اورژانس، خدمات عمومی، تخصصی و بستری در نظر گرفته اند. اولین گام برای استفاده از پوشش های درمانی آگاهی از شرایط ثبت نام شرکت بیمه مورد نظر است. در ادامه شرایط ثبت نام بیمه تکمیلی ایران را بررسی می کنیم تا با چگونگی دریافت خدمات در تنها شرکت بیمه دولتی در ایران آشنا شوید.

بیمه تکمیلی ایران چیست؟

امروزه تنها داشتن بیمه پایه کافی نیست. شرکت های بیمه متعهد می شوند در ازای دریافت مبلغی به عنوان حق بیمه، هزینه های بیمارستانی و جراحی بیمه شده را بپردازند. هزینه های درمانی ابتدا توسط بیمه پایه جبران می شود و برای آن بخش از هزینه ها که بیمه پایه پاسخگوی آن ها نیست از بیمه تکمیلی استفاده می شود.

بیمه ایران اولین شرکت بیمه در ایران است. این شرکت هزینه های درمانی را فقط به صورت گروهی ارائه می دهد و طرحی برای ارائه خدمات درمانی به صورت انفرادی ندارد. بنابراین فقط کارکنان سازمان ها، موسسات و کارخانه ها و افراد خانواده آن ها می توانند از بیمه تکمیلی ایران استفاده کنند. برای صدور این بیمه نامه لازم است اعضای گروه حداقل 50 نفر بوده و همچنین بیمه پایه داشته باشند.

نحوه ثبت نام بیمه تکمیلی ایران

همان طور که گفتیم بیمه تکمیلی ایران فقط به صورت گروهی ارائه می شود بنابراین بیمه گزار باید درخواست خود را مبتنی بر بیمه کردن کارکنان و افراد خانواده آن ها در فرم پیشنهاد بیمه به بیمه ایران ارائه دهد. در فرم پیشنهاد بیمه، اطلاعات بیمه گزار، بیمه شده اصلی (سرپرست خانواده) و مشخصات افراد تحت تکفل او تکمیل شده و به بیمه ایران ارائه می شود.

در مرحله بعد برای ثبت نام بیمه تکمیلی ایران لازم است اطلاعات وضعیت سلامت بیمه شدگان از جمله سابقه بیماری آن ها (در صورتی که سوابقی داشته باشند)، تاریخ و مدت بروز بیماری، عوارض به جا مانده بیماری و نام پزشک معالج در قالب فرم پرسشنامه سلامت دریافت شود.

پزشک معتمد بیمه ایران بعد از بررسی این فرم و ارزیابی وضعیت سلامتی بیمه شدگان نظر خود در مورد صادر شدن یا نشدن بیمه اعلام می کند.شرکت بیمه ایران با توجه به سابقه بیماری، تعداد و سن بیمه شدگان نرخ حق بیمه را اعلام می کند و در صورت توافق بیمه گر و شرکت متقاضی بیمه، ثبت نام بیمه تکمیلی ایران انجام می شود.

شرایط ثبت نام بیمه تکمیلی ایران برای بیمه شدگان

بیمه تکمیلی قوانینی را برای بیمه شدگان در نظر می گیرد. از جمله این قوانین می توان به شرایط سنی و وضعیت جسمانی اشاره کنیم. شرایط دیگری که بعضی از شرکت های بیمه برای صدور بیمه تکمیلی در نظر می گیرند شرط داشتن بیمه پایه است.

شرایط سنی: سن بیمه شده اصلی یعنی سرپرست خانواده نمی تواند کمتر از 18 سال باشد. بیمه تکمیلی گروهی برای گروه های بالای 50 نفر ارائه می شود و شرایطی را برای سن اعضای گروه در نظر می گیرد. حداکثر سن بیمه شده برای گروه های کمتر از 1000 نفر، 60 سال است و برای سن بالای 60 سال باید حق بیمه اضافی پرداخت شود. اما برای گروه های بالای 1000 نفر محدودیتی برای سن بیمه شدگان وجود ندارد.

وضعیت سلامتی: هر یک از بیمه شدگان باید با حسن نیت و صادقانه به فرم های بیمه تکمیلی پاسخ دهند. درستی این پاسخ ها شرط اصلی معتبر بودن قرارداد بیمه است. شرکت بیمه در صورت نیاز می تواند با استفاده از چکاپ و آزمایش بیمه شدگان، وضعیت جسمانی آن ها را بررسی کند.

چه کسانی می توانند از بیمه تکمیلی ایران استفاده کنند؟

با توجه به گروهی بودن بیمه تکمیلی در بیمه ایران، کارکنان سازمان ها، موسسات و کارخانجات به همراه اعضای خانواده آن ها می توانند از مزایای بیمه تکمیلی ایران استفاده کنند. بنابراین استفاده کنندگان بیمه تکمیلی ایران شامل افراد زیر هستند:

  • کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی بیمه گزار
  • اعضای خانواده کارکنان شامل همسر، فرزندان، پدر و مادر و سایر افراد تحت سرپرستی

فرزندان پسر تا سن 20 سال تمام به عنوان اعضای گروه شناخته می شوند. در صورتی که این افراد مشغول به تحصیل باشند تا سن 25 سال و دانشجویان پسر رشته پزشکی تا سن 26 سال تمام می توانند بیمه شوند.فرزندان دختر نیز تا هنگام ازدواج و یا اشتغال به کار تحت پوشش این بیمه هستند.

مدارک لازم برای ثبت نام بیمه تکمیلی ایران

فرقی نمی کند بیمه تکمیلی خود را به چه روشی خریداری می کنید زیرا در هر دو روش شرکت بیمه با دریافت مدارک زیر بیمه نامه را برای شما صادر می کند. البته روش آنلاین خرید بیمه نامه این امکان را فراهم کرده تا تنها با ارسال تصویر مدارک و فرم های مربوطه ثبت نام شما انجام شود.

برای ثبت نام در هر رشته بیمه به مدارک و فرم های مخصوص همان رشته نیاز است. اگر قصد خرید بیمه تکمیلی را دارید حتماً نام فرم پیشنهاد بیمه و فرم پرسشنامه سلامت را شنیده اید زیرا پر کردن این دو فرم، از الزامات ثبت نام بیمه تکمیلی است.

مدارک لازم برای ثبت نام بیمه تکمیلی ایران:

  • تهیه و تکمیل فرم پیشنهاد بیمه
  • تهیه و تکمیل فرم پرسشنامه سلامت
  • ارائه کپی صفحات اول و دوم شناسنامه تمام اعضا
  • ارائه کپی پشت و رو از کارت های ملی تمام اعضا
  • ارائه کپی صفحه اول بیمه پایه همه افراد خانواده
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حمیدرضامحسنی:
عالی
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>