اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه عمر دانا

در سال های اخیر تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردها در خصوص بیمه های عمر باعث شدند این بیمه ها توجه عده زیادی از مردم را به خود جلب کنند اما برای این که افراد بدانند این بیمه ها ارزش خرید دارند یا نه. باید ابتدا مزایای این بیمه ها را به صورت دقیق بررسی کنند. از طرفی مزایای بیمه عمر در شرکت های مختلف فرق دارد و در واقع هر شرکت با توجه به کیفیت مزایایی که ارائه می دهد حق بیمه متفاوتی دریافت می کند.

بیمه دانا جزء شرکت های فعال در بازار بیمه های عمر است. به طور کلی مزایای بیمه عمر دانا شامل پوشش های بیمه ای و امکان سرمایه گذاری است. طرح ارمغان زندگی بیمه دانا کامل ترین طرح این شرکت است بنابراین افرادی که می خواهند بیشترین مزایای بیمه عمر را دریافت کنند بهتر است بررسی این طرح را انجام دهند.

آشنایی مقدماتی با بیمه عمر دانا

بیمه های عمر با دو روش از بیمه شده حمایت می کنند. جنبه اول مزیت بیمه عمر، پوشش های بیمه ای است که از زندگی بیمه شده حمایت می کند. جنبه دوم این مزایا مربوط به فرصت سرمایه گذاری است. بیمه عمر دانا انواع مختلف دارد از جمله بیمه عمر مانده بدهکار، بیمه تمام عمر، بیمه عمر ساده زمانی و بیمه ارمغان زندگی.

بیشترین مزایای بیمه عمر دانا در طرح ارمغان زندگی ارائه می شود. افراد همچنین می توانند بیمه ارمغان زندگی را خریداری کنند و با صدور یک بیمه نامه، تمامی اعضای خانواده تحت پوشش بیمه عمر قرار بگیرند. در این مطلب ابعاد مختلف مزایای بیمه عمر دانا را بررسی می کنیم تا بدانید در ازای حق بیمه ای که پرداخت می کنید چه منافعی به دست می آورید.

مزایای بیمه عمر دانا در خصوص پوشش های بیمه ای

فوت پوشش اصلی و اساس بیمه عمر است و در هر صورت به بیمه گزار ارائه می شود. در صورتی که بیمه شده فوت کند شرکت بیمه دانا سرمایه بیمه را به صورت یکجا به ذی نفعان بیمه نامه پرداخت می کند. اما بیمه گزارانی که می خواهند از مزایای بیمه عمر دانا استفاده بیشتری داشته باشند می تواند پوشش های تکمیلی انتخاب کنند. پوشش های تکمیلی بیمه عمر دانا شامل موارد زیر است:

  • پوشش فوت در اثر حادثه: در صورتی که بیمه شده در اثر حادثه فوت کند بیمه دانا سرمایه بیمه نامه را به میزان 1 تا 4 برابر سرمایه فوت عادی و حداکثر به مبلغ 400 میلیون تومان به ذینفعان بیمه گزار پرداخت می کند.
  • پوشش نقص عضو: اگر بیمه شده در اثر وقوع حادثه دچار نقص عضو جزئی، کلی و دائم شود 100 درصد سرمایه فوت را حداکثر به مبلغ 200 میلیون تومان دریافت می کند.
  • پوشش امراض خاص: سکته قلبی و مغزی، عمل قلب باز، پیوند اعضای اصلی بدن و انواع سرطان امراض خاص هستند. در صورتی که بیمه شده در طول مدت قرارداد دچار این بیماری ها شود حداکثر تا 30 درصد سرمایه فوت و تا سقف 30 میلیون تومان از شرکت بیمه دانا غرامت دریافت می کند.
  • پرداخت هزینه پزشکی: در صورتی که بیمه شده پوشش هزینه پزشکی را انتخاب کند هزینه درمان مواردی که در اثر حادثه باشند را حداکثر تا 10 درصد سرمایه فوت دریافت می کند.
  • پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه: با درخواست این پوشش اگر بیمه شده در مدت قرارداد دچار ازکارافتادگی شود دیگر نیاز نیست تا پایان قرارداد حق بیمه بپردازد ولی همچنان از مزایای بیمه عمر استفاده می کند.
  • پوشش درآمد ازکارافتادگی: اگر بیمه شده در طول قراردداد دچار ازکارافتادگی شود می تواند از شرکت بیمه دانا به میزان 1 تا 3 برابر آخرین حق بیمه پرداختی خود مستمری دریافت کند، کافی است این پوشش را موقع خرید بیمه عمر درخواست دهد.

همان طور که می بینید یکی از مزایای بیمه عمر دانا برای بیمه شده این است که با خرید یک بیمه نامه، برای موارد مختلفی تحت پوشش قرار می گیرد.

مزایای بیمه عمر دانا برای سرمایه گذاری

بیمه عمر یک راه کم ریسک برای سرمایه گذاری محسوب می شود. بیمه گزار حق بیمه را در زمان مقرر آن پرداخت می کند و در پایان قرارداد، اندوخته بیمه عمر را به همراه سود آن دریافت می کند. 2 نوع سود به اندوخته بیمه گزار تعلق می گیرد؛ سود حاصل از مشارکت و سود تضمینی. اگر می خواهید مزایای بیمه عمر دانا را در خصوص سود دریافتی خود بررسی کنید لازم است نرخ این دو سود را بدانید.

نرخ سود تضمینی از طرف بیمه مرکزی اعلام می شود و در دو سال اول 16%، در دو سال دوم %13 و از سال پنجم به بعد 10% است.بیمه گزار علاوه بر سود تضمینی، 85% از سود سرمایه گذاری را تحت عنوان سود مشارکت در منافع به صورت سالانه دریافت می کند که البته میزان این سود از یک شرکت بیمه به شرکت دیگر می تواند متفاوت باشد.میزان سود بیمه عمر دانا در سال 94، 95 و 96 معادل 22 درصد بوده است.

بیمه شده می تواند از اندوخته بیمه عمر خود وام بگیرد

یکی از مزایای بیمه عمر دانا این است که بیمه شده می تواند از اندوخته بیمه عمر خود وام بگیرد. معمولاً افرادی که از بانک ها و موسسات مالی وام می گیرند از سختی های دریافت آن اطلاع دارند از جمله این که در این روش متقاضی باید افرادی را به عنوان ضامن معرفی کند. بیمه شدگان بیمه عمر می توانند از اندوخته بیمه عمر وام بگیرند و مشکلات مالی خود را رفع کنند در این روش دیگر نیاز به ضامن و الزامات دست و پا گیر دیگری نیست فقط کافی است که دو سال از خرید بیمه عمر بگذرد تا بیمه شده بتواند از صندوق ذخیره خود تا 90 درصد اندوخته بیمه نامه وام بگیرد.

مزایای بیمه عمر دانا برای دوران بازنشستگی چیست؟

از دیگر مزایای بیمه عمر دانا می توان به دریافت مستمری اشاره کرد. بیمه عمر و مستمری به ویژه برای کسانی که درآمد بازنشستگی ندارند یا درآمد آن ها جوابگوی هزینه های زندگی شان نیست کاربرد دارد. این افراد می توانند درخواست دریافت مستمری بدهند و اندوخته بیمه عمر را به جای این که به صورت یکجا دریافت کنند به صورت دوره ای تحویل بگیرند.

اگر بیمه شده از خرید بیمه عمر منصرف شود چه اتفاقی می افتد؟

مدت قرارداد بیمه عمر بین 5 تا 30 سال است حال فرض کنید فردی از خرید خود پشیمان شده باشد آیا وی مجبور است تا پایان قرارداد حق بیمه را بپردازد؟ خیر. خوب از مزایای دیگری که خرید بیمه عمر برای بیمه گزار دارد امکان بازخرید بیمه نامه است. بیمه گزار می تواند هر زمان که بخواهد اعلام بازخرید کند و اندوخته خود را دریافت کند. البته توصیه ما به افراد این است که بیمه نامه خود را بازخرید نکنند تا قبل از پایان قرارداد بتوانند سود بیمه عمر را به حداکثر برسانند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
علی پورجمال:
کاش مثل بیمه آسیا یک گزینه طرح حامی داشتیدتااگر بیمه شده بچه باشدوپدرش فوت کندیاکارآفتاده بشه خودبیمه تا آخرمدت بیمه نامه شرکت بیمه پرداخت بکند عالی میشد
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>