اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سالامبور

صادرات سالامبور:
صنعت چرم یکی از صنایع بزرگ جهان است که کشور های صاحب نامی در این حوزه فعالیت و تولیدات خود را تحت برند های شناخته شده ای در بازار بین المللی عرضه می کنند.

ایتالیا، چین، هند و ترکیه به عنوان کشور های پیشرو در صنعت چرم و محصولات چرمی محسوب می شوند و در صورتی که صنعت چرم ایران بتواند با رفع موانع و چالش های موجود در این بخش، تولیدات خود را در بازار‌های بین المللی عرضه کند و صادرات سالامبور و چرم خود را بیشتر کند، می تواند جایگاه پنجم را پس از کشور های مذکور در صنعت چرم تصاحب کند.

سالامبور به پوستهائی که مو و یا پشم آنها زدوده شده و با اسید و نمک کنسرو شده باشند. اطلاق می شود.سالامبور سازی هم برای نگهداری دراز مدت پوست به کار می رود و هم برای اجرای دباغی کرومی. به زبان انگلیس به سالامبور پیکل می گویند. پیکل به معنی ترش گذاری است.در حقیقت در سالامبور سازی پوست بعد از مو زدائی با استفاده از اسید و نمک ترشی گذاری می شود.

سالامبور (Salambor) در گمرک جهانی با کد تعرفه (HS Code) به شماره 4102 شناخته می شود.

آمار صادرات سالامبور:

  • رقم کل صادرات: 493,513,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 11- درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 24- درصد.
  • میانگین فاصله از کشور وارد کننده: 7,083 KM.

آمار واردات سالامبور:

  • رقم کل واردات: 437,959,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 9- درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 25- درصد.
  • میانگین فاصله از کشور صادر کننده: 7,084 KM.

نمودار

با توجه به نمودار بالا کشور پاکستان دارای رشد 26 درصدی و روسیه رشد 22 درصدی در یک سال بوده است. ترکیه و رومانی نیز از جمله کشورهای دارای رشد در واردات سالامبور هستند.

یکی از دلایل عمده صادرات سالامبور، محدودیت و کمبود فناوری و تکنولوژی های روز دنیا برای تولید چرم است. درواقع حلقه مفقوده صنعت چرم در ایران تکنولوژی ها و دانش به روز است. همین امر موجب شده است تا ایران به جای قرار گرفتن در حلقه بزرگ ترین صادرکنندگان چرم در جهان در رده بزرگ ترین صادرکنندگان پوست و سالامبور قرار گیرد و سالانه از ارزآوری قابل توجه این صنعت محروم بماند و سود این صنعت به جیب دلالان و تولیدکنندگان خارجی برود.

سالامبور در کشورهای پاکستان، چین، ترکیه، هند، کره جنوبی، مالزی، امارات، تونس و ژاپن در آسیا بازار صادراتی مناسبی دارد. صربستان در اروپای شرقی می تواند مورد توجه صادرکننده های این محصول قرار بگیرد. ایتالیا، اسپانیا، رومانی، فرانسه، پرتغال، آلمان، انگلیس، لهستان و سوئیس نیز در اروپا طالب خرید این محصول هستند.

سالامبور نیز از سری محصولاتی است که دارای بازار اشباع شده نمی باشد و این یک پوئن مثبت برای صادرات سالامبور از ایران محسوب می شود.

ایتالیا، پاکستان، چین، ترکیه، هند، کره جنوبی، مالزی، اسپانیا، رومانی، صربستان، فرانسه و امارات دارای بهترین پتانسیل صادراتی هستند.

بیشترین ظرفیت و پتانسیل صادراتی برای صادرات سالامبور با توجه به ظرفیت بازار و روابط تجاری آسان را کشورهای ایتالیا، پاکستان و چین دارا هستند. ایران نزدیکترین ارتباط صادراتی را با امارات دارد. بازار ایتالیا بیشترین ظرفیت تقاضا را برای کالای ذکر شده دارد.

ایتالیا بیشترین تفاوت بین پتانسیل صادرات و صادرات واقعی را از نظر ارزش نشان می دهد، ظرفیت باقی‌مانده صادرات به ارزش 13٫3 میلیون دلار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>