اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

براساس داده های وب سایت ها، امروزه بیش از 5000 ارز دیجیتال و بیش از 20,000 نوع بازار مختلف وجود دارد. با وجود گمانه زنی های موجود در مورد ارزهای دیجیتال، اینکه بدانید کدام با ارزش و کدام یک شت کوین است، اهمیت بسیاری دارد. اما شت کوین در واقع چیست و چرا بعضی از کاربران قبل از انتخاب یک کوین برای خرید و فروش، در مورد آن بیشتر تحقیق نمی کنند. با وجود تعداد بالایی از کوین ها که هرروزه به تعداد آن نیز اضافه می شود نیاز است که قبل از سرمایه گذاری در هر پروژه کمی راجب به آن پروژه و اهداف آن تحقیق کرد.

تخمین قیمت شت کوین ها
بسته به مدت زمان حضور شما در ترید یا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، بالاخره در جایی با اصطلاح "شت کوین" روبرو می شوید. این اصطلاح جنبه های مختلف یک کوین را که فاقد هرگونه حاکمیت واقعی، توزیع ثروت، کیفیت و فناوری است را تعریف می کند. کوین هایی مانند دوج کوین (DogeCoin) که آشکارا هیچ ارزش واقعی ندارند و به دلیل یک meme ایجاد شده اند، به عنوان شت کوین شناخته می شوند. به دلیل عدم قانونگذاری در بازارهای ارز دیجیتال، کوین های کلاهبرداری که هیچ ارزش واقعی ندارند از طرح های بازاریابی برای کلاهبرداری از سرمایه گذاران جدید استفاده می کنند و در نهایت از طمع آنها سود می برند. با گذشت سالها دیده ایم که هزاران پروژه ادعا می کنند که این پروژه "یک چیز بزرگ بعدی" است و همیشه در تحقق این وعده ها کوتاهی می کنند.

آیا روی یک شت کوین سرمایه گذاری کرده ام؟
بیشتر اوقات مردم درگیر چندین پروژه هستند که به وضوح هیچ ارزشی ندارند. بخش اصلی این است که آنقدر قوی باشیم که درگیر احساسات نشویم. تقریبا هدف هر کوین جذب سرمایه گذاران جدید است. صرف نظر از این که آیا ارزش واقعی وجود دارد یا خیر، باید بتوانید هر روش بازاریابی شناسایی کرده و با انجام تحقیقات خود ارزش واقعی را پیدا کنید. توصیه می شود همیشه از چندین منبع کمک بگیرید. اگر تنها به وب سایت پروژه ها، تلگرام یا ردیت برای سرمایه گذاری نگاه کنید، بدیهی است که با اطلاعات جذابی روبرو می شوید. به جوانب مثبت نگاه کنید اما مهم تر از همه، به جوانب منفی نیز نگاه کنید!

1. هیچ مساله واقعی حل نمی شود
رایج ترین تکنیکی که پروژه های کلاهبرداری برای جذب سرمایه گذاران جدید استفاده می کنند، ایجاد مشکلی است که حتی وجود خارجی نیز ندارد. تقریباً 99 درصد کوین های موجود در بازار ادعا می کنند مساله بزرگی را حل می کنند اما آیا واقعاً این مساله است؟ به احتمال زیاد نه.

2. قیمت = کیفیت
تصور غلط رایج برای سرمایه گذاران جدید این است که افزایش قیمت به معنای این است که یک ارز دیجیتال با ارزش است. بیت کانکت (Bitconnect) بیش از 5000 درصد رشد داشت و بسیاری تصور می کردند که سرمایه گذاری پر سودی انجام داده اند اما هنگامی که حباب آن در سال 2017 ترکید، صاحبان آن کلاهبرداری کرده و میلیون ها سرمایه گذار را بدون هیچ سرمایه ای باقی گذاشتند. تنها به این دلیل که قیمت یک کوین 100 یا 1000 درصد بالا رفته، به معنای خوب بودن آن نیست. نمی توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که بیشتر سرمایه گذاران کاملا بی سواد هستند و هیچ مهارت دیگری جز اینکه از ترس از دست دادن فرصت سرمایه گذاری سودآور (FOMO) روی یک دارایی سرمایه گذاری کنند، ندارند. اگرچه امکان دارد سایر افراد سرمایه خود را به علت FOMO از دست بدهند، سرمایه گذاری روی کوین های با ارزش واقعی بسیار مطمئن تر است و نگه داشتن بلند مدت آنها امن خواهد بود، مانند اتریوم و نئو (NEO) البته وقتی که ارزان هستند.

3. تیم ناشناس
یک تیم ناشناس بسیار نگران کننده است. اگر یک تیم معمولی در حال انجام یک پروژه عادی باشد، هیچ دلیلی برای خصوصی بودن وجود ندارد مگر اینکه بخواهد چیزی را پنهان کند. هرگز نباید در پروژه ای که چهره و اعتبار صاحبان آن را نمی بینید، سرمایه گذاری کنید. در اینگونه مواقع دستکاری کننده های زیادی وجود دارد که ادعا می کنند کسی هستند که در واقع نیستند. مراقب باشید. توسط تیم بزرگی از مشاوران گول نخورید. بسیاری از مشاوران تنها به خاطر اسم و به دلیل اینکه هزینه زیادی دریافت می کنند، آنجا هستند؛ به محصول نگاه کنید و کورکورانه نام اسم آنها را دنبال نکنید.

4. جامعه طرح پانزی (Ponzi Scheme)
ملاحظه می کنید که بسیاری از انجمن های کوین های خاص دائما در حال شیلینگ کردن (shilling) کوین در چندین فروم اینترنتی هستند. این رفتار یک ذهنیت گروهی است که سرمایه گذار از آن پیروی کرده و کوین را برای دیگران شیلینگ کرده تا آن را خریداری کنند و باعث بالا رفتن قیمت می شود.

مفهوم shilling چیست و چگونه روی قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟
این بازی یک چرخه طمع است و مردم دائما سعی می کنند تا همه افراد را یکی کنند. این رفتار در بسیاری از طرح های پانزی مشاهده می شود که به آنها گفته می شود تا برای پاداش گرفتن به دیگران نگاه کنند. لازم نیست که کوین را در جایی شیلینگ کنید. اگر کوین ارزش واقعی داشته باشد، سرانجام با گذشت زمان سرمایه گذاران جدیدی را به خود جذب می کند و طبیعتا قیمت آن افزایش می یابد.

5. زمان ایجاد شدن آن و ارزش بازار
اینها دو مورد اولی هستند که هنگام مرور یک ارز دیجیتال به آنها نگاه می کنم. من از هر کوینی که در حباب ICO در سال 2017 یا بعد از آن ایجاد شده اجتناب می کنم. در این زمان که هر شخص در زیرزمین خود کوین ایجاد کرده و میلیون ها دلار از سرمایه گذاران دریافت کرد. با نگاه به سن یک کوین می توان تشخیص داد که آیا وعده های خود را برآورده کرده اند یا خیر. به خصوص از کوین های جدید اجتناب می کنم زیرا هنوز نمی توانیم ارزیابی دقیقی از شرکت آن داشته باشیم. به هر نمودار سهام فناوری های برتر نگاه کنید و ببینید چند سال طول کشیده تا آنها به جایی که امروز هستند. چندین دهه طول کشیده است. بسیاری از آلتکوین ها تنها چند سال یا چند ماه است که به وجود آمده اند، با این وجود مردم پس انداز زندگی خود را در آنها سرمایه گذاری کرده اند. واقعیت این است همه آنها سرمایه خود را از دست می دهند. ارزش بازار مولفه ی دیگری است که باید به آن نگاه کرد. کوین هایی که تقریبا چند میلیون دلار سرمایه دارند، به راحتی با سفارشات خرید جدید جابجا می شوند. این موضوع می تواند باعث FOMO شود، اما در عین حال ارزش بازار می تواند اندیکاتور نقدینگی ضعیف و عدم موفقیت یک دارایی نیز باشد. بهتر است روی کوین هایی که نقدینگی، حجم معاملات و دیگر فاندامنتال های مهم را دارند سرمایه گذاری کنید.

6. صفحات بزرگ = کوین های شیلینگ
بسیاری از صفحات بزرگ در توییتر، شت کوین هایی با ارزش بازار پایین را شیلینگ می کنند. احتمالا تعداد زیادی از کوین مذکور به آنها پرداخت می شود و به همین دلیل هواداران خود را به خرید این کوین ها تشویق کرده و اینگونه آنها و توسعه دهندگان شت کوین ها جیب های خود را پر می کنند. این مورد در بسیاری از حساب های بزرگ اتفاق افتاده است و متاسفانه مردم خیلی زود این اتفاقات را فراموش می کنند. نمی خواهم نامی فاش کنم، اما مطمئن هستم که تعداد معدودی وجود دارد که می توانید به آنها فکر کنید و درغیر این صورت قربانی آنها خواهید شد. کسی که اعتباری از طریق اینترنت کسب کرده نباید تصمیم شما را هنگام سرمایه گذاری در یک پروژه تغییر دهد. همیشه باید تحقیقات خود را انجام دهید.

7. بدون وایت پیپر یا محصول
شاید یک ایده عالی و انقلابی باشد اما بدون وایت پیپر، محصول و ثبت اختراع بی فایده است. هرچه یک ایده بزرگ تر باشد، انجام آن سخت تر است.

نتیجه گیری
همانطور که قبلا هم گفتم، بیشتر کوین ها شت کوین هستند. همه ما قربانی آنها شده ایم احتمالا بسیاری از کسانی که این مطلب را می خوانند، روی بعضی از آنها سرمایه گذاری کرده اند. بسته به میزان مهارت یک تیم در بازاریابی و تبلیغات، ممکن است خودتان را متقاعد کنید که این یک شتکوین نیست. من شخصا از شت کوین ها اجتناب می کنم زیرا عموما در درازمدت شکست می خورند، اگرچه سرمایه گذاران زیادی را می شناسم که ترجیح می دهند ارزان بخرند، در کوتاه مدت سود کرده و پس از آن خارج شوند. شاید این یک استراتژی خوب باشد اما برای سلیقه من خیلی خطرناک و ناامن است. هر کوینی در بازار شت کوین است مگر خلاف آن ثابت شود.

منبع: https://mihanblockchain.com/7-ways-to-spot-shitcoin 

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
اکبر:
سلام و احترام شت کوین های جدید کجا می تونم بخرم قبل از لیست شدن در هات بیت؟
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

پیام مصطفای:
خوب این پول ظاهرا به دور از محدویت مالیاتی ودر همه کشورها رایج واز یکه تازی دلار در بازارهای جهانی در اینده می کاهد خوبه است
پاسخ زینگ:
سلام
مطلبی که شما عنوان کردین در مورد کلیه ی ارز های دیجیتال صدق می کند و شت کوین اصطلاحی است که تریدر ها برای بعضی از ارزهای دیجیتال از آن استفاده می کنند.

سید صدرالدین حسینی:
سلام من شت کویین msd دارم اما نمیتونم بفروشم چکارش کنم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>