اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه عمر خاورمیانه

یکی دیگر از زمینه هایی که بیمه می تواند نقش مهمی در حمایت از آن داشته باشد زندگی افراد است. زندگی همه ما آمیخته با خطرهایی است که نمی توانیم آنان را پیش بینی کنیم. خیلی از افراد به خصوص کسانی که سرپرست خانواده هستند این نگرانی را نسبت به آینده خود و خانواده خود دارند. بیمه عمر در این خصوص در نظر گرفته شده تا در صورت فوت بیمه گزار از خانواده وی حمایت کند.

بیمه عمر و زندگی خاورمیانه نیز در همین راستا توسط شرکت بیمه خاورمیانه ارائه می شود. اما بیمه عمر دقیقاً چه کار می کند و چه سودی برای بیمه گزار دارد؟ ویژگی های بیمه عمر و زندگی خاورمیانه چیست؟ در ادامه این مطلب ما هرچه را که باید دراین باره بدانید به شما خواهیم گفت.

بیمه عمر و زندگی برای یک عمر

بیمه عمر و سرمایه گذاری خاورمیانه یک قرارداد بلندمدت است که بر اساس آن شرکت بیمه متعهد می شود که در ازای دریافت حق بیمه، خدمات و تعهدات بیمه ای را به بیمه گزار عرضه کند. با خرید بیمه عمر، بیمه گر متعهد می شود که در صورت فوت بیمه گزار در طول مدت قرارداد، مبلغی به عنوان سرمایه فوت به خانواده وی بپردازد. همچنین در صورتی که بیمه گزار تا پایان قرارداد در قید حیات باشد بیمه گر موظف است اندوخته عمر که شامل حق بیمه های پرداختی به همراه سود آن است را به بیمه گزار پرداخت کند.

معنی سرمایه گذاری در بیمه عمر و زندگی خاورمیانه

بیمه عمر اگرچه یک خدمت بیمه ای است اما یک امکان سرمایه گذاری را نیز برای بیمه گزار ایجاد می کند. افراد با خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری خاورمیانه باید مبالغی را به عنوان حق بیمه به این شرکت بپردازند. مقدار بسیار اندکی از حق بیمه های پرداختی صرف هزینه ریسک می شود اما بخش زیادی از آن توسط شرکت بیمه صرف سرمایه گذاری در امور مختلف و کسب سود می شود. سهم بیمه گزار از سود حاصل شده به میزان 85 تا 90درصد است. در پایان مدت قرارداد این سود به همراه حق بیمه هایی که بیمه گزار در طول مدت قرارداد پرداخت کرده است به بیمه گزار ارائه می شود.

سودهای پرداختی در بیمه عمر و سرمایه گذاری خاورمیانه

در بیمه عمر و سرمایه گذاری خاورمیانه دو نوع سود به بیمه گزار پرداخت می شود که شامل سود تضمینی و سود حاصل از مشارکت است.

  1. سود تضمینی: مقدار سود تضمینی مشخص است و توسط سازمان بیمه مرکزی تعیین می شود. سود تضمینی در دو سال اول بیمه 16% در دو سال دوم 13% و از سال پنجم تا پایان قرارداد 10% است.
  2. سود حاصل از مشارکت: مقدار این سود مشخص نیست زیرا به فعالیت های شرکت بیمه برمی گردد و وضعیت اقتصادی کشور نیز بر آن تأثیرگذار است. مقدار دقیق سود از حاصل از مشارکت در پایان هر سال مشخص شده و به اندوخته بیمه عمر، بیمه گزار واریز می شود.

حمایت های بیمه ای در بیمه عمر و سرمایه گذاری خاورمیانه

پوشش های بیمه عمر و سرمایه گذاری خاورمیانه باعث می شود که بیمه گزار بتواند از ابعاد بیشتری از زندگی خود را پوشش دهد و در مواقعی که خسارتی ایجادشده باشد بتواند استفاده بیشتری از بیمه نامه خود بهره ببرد. در بیمه عمر و سرمایه گذاری خاورمیانه پوشش های زیر به بیمه گزار ارائه می شود:

پوشش سرمایه فوت عادی: در صورت فوت بیمه گزار به هر علت و در طول مدت قرارداد، بیمه گر موظف است این سرمایه را به خانواده وی پرداخت کند.

پوشش سرمایه فوت در اثر حادثه: اگر بیمه گزار در اثر حوادث فوت کند، خانواده یا ذی نفع وی علاوه بر دریافت سرمایه فوت عادی می توانند سرمایه فوت در اثر حادثه را نیز دریافت کنند. مقدار این سرمایه می تواند تا 3 برابر سرمایه فوت عادی باشد.

پوشش هزینه های پزشکی: هزینه های پزشکی شامل هزینه های بستری و درمانی و استفاده از امکانات پزشکی است. در بیمه عمر و سرمایه گذاری بیمه خاورمیانه با استفاده از این پوشش، چنانچه بیمه گزار در طول مدت قرارداد و در اثر حوادث ایجادشده نیاز به استفاده از خدمات درمان و امکانات پزشکی داشته باشد، هزینه های ایجادشده پوشش داده شده و تا سقف قرارداد پرداخت می شود. میزان تعهدات این پوشش تا سقف 15% از سرمایه فوت عادی و یا تا 10% از سرمایه فوت بر اثر حادثه است.

سرمایه نقص عضو و ازکارافتادگی ناشی از حادثه: اگر بیمه گزار در طول مدت قرارداد بر اثر حادثه دچار ازکارافتادگی یا نقص عضو دائم و کامل شود، مبلغ این سرمایه به وی پرداخت می شود. میزان سرمایه فوت می تواند 50 تا 200 برابر سرمایه فوت عادی باشد که در زمان استعلام بیمه عمر و یا خرید آن توسط بیمه گزار مشخص می شود. البته باید توجه کنید که وقتی می توانید این پوشش را دریافت کنید که پوشش فوت در اثر حادثه را نیز انتخاب کرده باشید.

معافیت از پرداخت حق بیمه: این پوشش مکمل پوشش سرمایه نقص عضو و ازکارافتادگی است. زیرا بیمه گزاری که دچار ازکارافتادگی دائم شده باشد دیگر قادر به درآمدزایی نیست و در نتیجه نمی تواند حق بیمه های خود را پرداخت کند. با استفاده از این پوشش بیمه گزار بدون پرداخت حق بیمه می تواند همچنان از مزایای بیمه خود تا پایان مدت قرارداد استفاده کند.

البته باید بدانید که معافیت از پرداخت حق بیمه تنها شامل پوشش سرمایه فوت عادی و سرمایه گذاری بیمه عمر است و اگر بیمه گزار بخواهد پوشش های دیگر بیمه عمر را حفظ کند باید، حق بیمه مربوط به آن ها را بپردازد.

پوشش امراض خاص: امراض خاص اصطلاحی است بیمه ای که برای عمل قلب باز، پیوند اعضا اصلی بدن، سکته مغزی، سرطان و سکته قلبی به کار برده می شود. در بیمه عمر و سرمایه گذاری خاورمیانه برای هریک از موارد ذکرشده به جز سرطان تا سقف 30% از سرمایه فوت به بیمه گزار پرداخت می شود.

پوشش سرطان: بیمه عمر خاورمیانه پوشش بیماری سرطان را به شکل دیگری ارائه می کند. به این صورت که اگر بیمه گزار در طول مدت قرارداد دچار سرطان شود می تواند از پوشش این بیمه استفاده کند میزان پرداختی سرمایه پوشش سرطان در سال اول از شروع بیمه 10% است که از سال دوم تا شانزدهم به صورت صعودی هر سال 4درصد به آن افزوده می شود. در نهایت تا 62% از سرمایه فوت به عنوان سقف پرداختی این پوشش به بیمه گزار ارائه می شود.

مزایای مادی بیمه عمر و سرمایه گذاری خاورمیانه

بیمه عمر و سرمایه گذاری بر خلاف بیمه هایی مانند بیمه بدنه، یا بیمه شخص ثالث و… بسیار انعطاف پذیر است و علاوه بر مزایای بیمه ای، مزایایی مادی نیز دارد. علاوه بر سودهایی که در بیمه عمر پرداخت می شود بیمه گزار می تواند از محل اندوخته بیمه عمر، وام نیز دریافت کند. مقدار این وام تا 90% از اندوخته بیمه گزار است و برای دریافت آن تنها درخواست کتبی بیمه گزار کافی است و نیازی به ضامن و یا ارائه چک های ضمانتی نیست.

همچنین در بیمه عمر و سرمایه گذاری خاورمیانه این امکان وجود دارد که بتوانید از اندوخته بیمه عمر خود برداشت کنید. هرچند این کار توصیه نمی شود زیرا باعث کاهش سود و اندوخته نهایی بیمه نامه خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
جابرنفری دهنوی:
بسیارعالیه
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>