اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شلغم

صادرات شلغم:
شلغم نوعی سبزی ریشه ای است به رنگ سبز و سفید یا بنفش. شلغم نه تنها از نظر داشتن ویتامین و خواص معدنی اش ارزنده است، بلکه از حیث سایر ویژگی های غیر غذایی هم سرآمد بوده و در زمره سبزی‌های مهم شمرده می شود. به همین دلیل صادرات شلغم با توجه به وضعیت اب و هوایی مناسب ایران می تواند مورد توجه تاجرین قرار گیرد.

شلغم در خانواده سبزیجاتی نظیر کلم بروکلی، کلم بروکسل، کلم برگ و خردل قرار می گیرد.شلغم گیاهی بومی اروپا و آسیای مرکزی است که هنوز هم در زمین های وسیع، یا در کنار جویبارها به صورت وحشی می‌روید.

رومی های باستان و مردم اروپا در سده های میانه شلغم مصرف می کردند. این انگلیسی ها و فرانسوی ها بودند که آن را وارد قاره آمریکا کردند. امروزه، شلغم در بسیاری از نقاط دنیا، از جمله: ایالات متحده و کانادا کشت می شود که کالیفرنیا و نیوجرسی بیشترین میزان تولید را دارند.

چین بیشترین میزان صادرات شلغم در جهان با 26 درصد و 368,201 هزار دلار در بازار جهانی انجام می دهد. هلند، آمریکا، اسپانیا و بلژیک به ترتیب در رتبه های بعدی صادرات این محصول قرار دارند.
در نمودار کشورهای واردکننده شلغم آلمان اولین رتبه در بازار جهانی را دارد. آمریکا، کانادا، روسیه و فرانسه در رتبه های بعدی قرار دارند.

ویتنام و روسینه هم رشد مثبت یکساله و هم پنج ساله داشته اند. هلند، آمریکا، آلمان و فرانسه دارای بازار رو به رشد در پنج سال اخیر بوده اند.

ویژگی های شلغم با کیفیت:

  1. شلغم باید پر باشد؛ بنابراین اگر وسط آن شل باشد و با فشار انگشت فرو برود، پلاسیده و مانده است و چنانچه پخته و مصرف شود، تولید نفخ می کند.
  2. پوست خارجی شلغم باید براق و شفاف باشد.
  3. شلغم باید سنگین باشد و وقتی وسط آن را بریدید، درونش روشن و شفاف باشد.

شلغم

بر اساس تحقیقات و بررسی های دانشمندان، هر صد گرم شلغم دارای 35 کیلو کالری انرژی، 1 گرم پروتئین، 7 گرم قند، 2/0 گرم چربی، 1/1 گرم فیبر، 45 میلی گرم گوگرد، 280 میلی گرم پتاسیم، 60 میلی گرم کلسیم، 36 میلی گرم ویتامینC است، همچنین صد گرم برگ شلغم دارای 36 کیلو کالری انرژی، 3 گرم پروتئین، 4/0 گرم چربی، 5/5 گرم قند، 2/1 گرم فیبر، 55 میلی گرم گوگرد، 375 میلی گرم پتاسیم، 260 میلی گرم کلسیم، 60 میلی گرم فسفر، 9 میلی گرم سدیم، 4/2 میلی گرم آهن و 40 میلی گرم ویتامینC است.

عراق، روسیه، امارات، عمان، تایلند، ارمنستان، سوریه، مالزی، ویتنام، گرجستان، آذربایجان، هنگ کنگ چین و آلمان همگی دارای پنانسیل بالا برای صادرات شلغم می باشند.

بیشترین ظرفیت و پتانسیل صادراتی برای صادرات شلغم با توجه به ظرفیت بازار و روابط تجاری آسان را کشورها عراق، روسیه و امارات دارا هستند.

ایران نزدیکترین ارتباط صادراتی را با ارمنستان دارد. بازار روسیه بیشترین ظرفیت تقاضا را برای صادرات شلغم دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محمد رضا شفیعی:
فروشنده تناژ بالا شلغم چغندر لبو هستم
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>