اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه عمر و پس انداز

در بیمه عمر و حوادث گروهی مشاغل به طور کلی 5 طبقه را شامل می شود که میزان خطر در هریک از طبقات شغلی متفاوت است.

طبقه اول: در این طبقه تقریباً خطری بیمه گزار را تهدید نمی کند. افراد شاغل در این طبقه کارمندان اداری، دبیران و معلمان، دفترداران و… هستند. کارکنان این طبقه معمولاً برای انجام کار نیاز به استفاده از نیروی بدنی خود ندارند.

طبقه دوم: مشاغل این طبقه جزء مشاغل کم خطر هستند. افرادی که در این طبقه دسته بندی شده اند برای انجام شغل خود تا حدی از نیروی بدنی خود مانند دست ها استفاده می کنند. کارکنان این طبقه افرادی مانند تعمیرکاران، بازاریاب ها، دندان پزشکان و… هستند.

طبقه سوم: خطری که کارکنان این طبقه را تهدید می کند به خاطر این است که این افراد نیروهای متخصص یا نیمه متخصصی هستند که معمولاً با ماشین آلات صنعتی سروکار دارند. کارگران ساختمانی، کشاورزان و رانندگان وسایل نقلیه سبک و… در این طبقه جای دارند.

طبقه چهارم: بیشترین افراد این طبقه کارگران غیر ماهر صنعتی هستند که با ادوات و ماشین آلات صنعتی پرخطر کار می کنند. همچنین به خاطر عدم مهارت و تخصص خاص، در زمینه های مختلفی به کار گرفته می شوند و در نتیجه خطرات گوناگونی آن ها را تهدید می کند.

محیط کاری این افراد نیز معمولاً خطرناک است و به همین دلیل مشاغل این طبقه را جزء مشاغل پرخطر می دانند. مشاغلی مانند شیشه انداز ساختمان، رفتگرها، پیک های موتوری، آتش نشان ها و… در این طبقه هستند.

طبقه پنجم: بیشترین میزان خطر در این طبقه است. افرادی که شغل آن ها بسیار پرخطر است مانند کارگران معادن یا خلبانان هواپیماهای آزمایشی و یا افرادی که شغل آن ها در ارتباط با مواد منفجره باشد.

سه شرط اساسی دریافت بیمه عمر و حوادث گروهی چیست ؟

دریافت بیمه عمر و حوادث گروهی شرایط ساده تری نسبت به دریافت این بیمه به صورت انفرادی دارد. با تعیین شرایط زیر هر مجموعه ای می تواند بیمه عمر و حوادث را خریداری کند.

  1. موقعیت شغلی یا کار افراد در زمان خرید بیمه عمر و حوادث گروهی چیست ؟ گفتیم که گروه های کاری بر اساس شغلی که دارند طبقه بندی می شوند و حق بیمه نیز بر اساس آن تعیین می شود. پس باید شغل افراد اگر کارمند اداری یا کارگر و یا… هستند مشخص شود.
  2. برای بیمه های عمر و برخی بیمه های مشابه سقف سنی 70 سال در نظر گرفته می شود اما از آنجایی که بیمه عمر و حوادث گروهی را افراد یک مجموعه کاری تهیه می کنند، میانگین سن این افراد معیار پذیرش و محاسبه حق بیمه در نظر گرفته می شود.
  3. تعداد و کیفیت پوشش ها نیز بسیار مهم است. افراد بیمه گزار می توانند مشخص کنند که به کدام یک از پوشش های بیمه ای نیاز دارند و سقف تعهدات این پوشش ها به چه صورت باشد.

فواید خرید بیمه عمر و حوادث گروهی چیست ؟
اما ترکیب این دو بیمه نامه چه مزایایی دارد و چه خدماتی را به بیمه گزار ارائه می کند. کسانی که بیمه عمر و حوادث گروهی را دریافت می کنند می توانند از مزایای زیر استفاده کنند:

  • پرداخت سرمایه فوت به خانواده بیمه گزار در صورتی که بیمه گزار در طول مدت قرارداد به هر علت فوت کند.
  • پرداخت غرامت ازکارافتادگی و نقص عضو ناشی از حوادث به بیمه گزار
  • پرداخت هزینه های پزشکی در اثر حوادث که شامل هزینه های بستری در بیمارستان و دیگر هزینه های درمانی بیمه گزار می شود.

بیمه عمر و حوادث وقتی به صورت گروهی خریداری می شود نیازی به انجام چکاپ پزشکی ندارد. همچنین به خاطر این که تعداد متقاضیان بیمه در حالت گروهی زیاد است قیمت بیمه یا همان حق بیمه کاهش می یابد. مهم است بدانید که مبالغ حق بیمه بر اساس شغل بیمه گزار تعیین می شود.

حق بیمه های بیمه عمر و حوادث گروهی بر اساس گروه های کارمندی مانند کارمندان، کارگران کارخانه و… طبقه بندی می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>