اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دفترچه بیمه تامین اجتماعی

تمدید دفترچه بیمه تامین اجتماعی

اولین چالش و موضوعی که درباره دفترچه بیمه تامین اجتماعی مطرح است، تمدید آن است. تمدید دفترچه بیمه تامین اجتماعی زمانی باید اتفاق بیفتد که تاریخ انقضای دفترچه تمام شده است ولی دفترچه هنوز برگه دارد.مهلت اعتبار دفترچه بنا بر موارد مختلف متفاوت است. برای مثال برای بیمه گزاران اجباری می تواند حتی تا آخرین برگه دفترچه هم باشد اما به صورت روتین تمدید دفترچه بیمه تامین اجتماعی 2 سال یک بار انجام می شود.

مهلت اعتبار این دفترچه برای فرزندان تحت تکفل بیمه شده اصلی نیز فرق دارد. برای پسر مجرد بالای 19 سال تحت تکفل، اعتبار به صورت 6 ماهه و برای دختر بالای 15 سال، 9 ماهه تمدید می شود.

برای تمدید دفترچه بیمه تامین اجتماعی می توان به یکی از کارگزاری های بیمه تامین اجتماعی مراجعه کرد و با ارائه مدارک لازم، اقدام به تمدید دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود کرد. البته در مواقعی خاص نیز می توان از طریق شعب سازمان تامین اجتماعی، دفترچه تامین اجتماعی خود را تمدید کرد. همچنین می توان با استفاده از سامانه بیمیتو به صورت آنلاین اقدام به تمدید دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود کرد.

مدارک لازم برای تمدید دفترچه بیمه تامین اجتماعی غالباً فقط دفترچه قبلی بیمه تامین اجتماعی است. البته برای فرزندان تحت تکفل بیمه شده اصلی کمی متفاوت است. برای پسران بالای 19 سال علاوه بر دفترچه قبلی ارائه گواهی اشتغال به تحصیل و برای دختران بالای 15 سال علاوه بر دفترچه قبلی ارائه شناسنامه نیز الزامی می باشد.

تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی

تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی زمانی نیاز است که قبل از به پایان رسیدن مهلت اعتبار دفترچه، برگه های آن تمام شود. البته اگر هم زمان هم برگه های دفترچه و هم اعتبار آن تمام شود نیز باید دفترچه بیمه تامین اجتماعی را تعویض کرد؛ زیرا هنگام تعویض، تاریخ انقضای آن هم به روزرسانی می گردد.مراحل تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی مانند تمدید آن است. می توان برای تعویض این دفترچه به یکی از کارگزاری های بیمه تامین اجتماعی مراجعه کرد و با ارائه مدارک لازم دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود را تعویض کرد.

همچنین تعویض دفترچه این بیمه از طریق سامانه بیمیتو نیز امکان پذیر است و می توان از طریق بیمیتو به صورت آنلاین اقدام به تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی کرد.برای تعویض این دفترچه نیز مانند تمدید دفترچه بیمه تامین اجتماعی به دفترچه قبلی احتیاج است. البته برای پسران بالای 18 سال تحت تکفل به گواهی اشتغال به تحصیل و برای دختران بالای 18 سال به شناسنامه هم علاوه بر دفترچه قبلی نیاز است.

صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی

صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی برای زمانی است که می خواهیم برای اولین بار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیریم. حتی زمانی که بخواهیم بیمه تامین اجتماعی خود را از جایی به جای دیگر منتقل کنیم جزو فرآیند صدور محسوب نمی شود. برای صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی مدارک زیر لازم است:

  • تکمیل فرم درخواست صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی
  • یک قطعه عکس 4*3 از بیمه شده، مستمری بگیر و افراد تحت تکفل آن ها
  • تصاویر صفحات اول و دوم شناسنامه عکس دار بیمه شده یا مستمری بگیر یا گذرنامه وی و افراد تحت تکفل او
  • گواهی اشتغال به تحصیل یا ازکارافتادگی فرزندان پسر بالای 19 سال
  • تعهد کتبی بیمه شده یا مستمری بگیر که ثابت کند فرزندان دختر بالای 15 سال او کار نمی کنند.
  • تعهد کتبی در خصوص بیمه شدن فرزندان، بیمه شده یا مستمری بگیر زن مبنی بر اینکه همسر وی تحت پوشش نظام حمایتی خاصی نیست.
  • گواهی سرپرستی و حضانت فرزندان بیمه شده یا مستمری بگیر زن از مراجع ذی صلاح قضایی
  • فرم تأیید شده کفالت شوهر بیمه شده زن یا مستمری بگیر زن
  • فرم تأیید شده کفالت پدر یا مادر بیمه شده یا مستمری بگیر

المثنی دفترچه بیمه تامین اجتماعی

ممکن است زمانی پیش بیاید که دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود را گم کرده باشیم و بخواهیم المثنی دریافت کنیم. در این حالت نه برگه های آن و نه مهلت اعتبار آن تمام شده است. در این صورت باید به شعبه تامین اجتماعی خود مراجعه کنیم و با ارائه مدارک زیر اقدام به صدور المثنی دفترچه بیمه تامین اجتماعی کنیم:

  • فرم درخواست صدور المثنی دفترچه بیمه تامین اجتماعی
  • برگه پرداخت جریمه المثنی دفترچه بیمه تامین اجتماعی
  • یک قطعه عکس 4*3
  • شناسنامه یا کارت ملی

همان طور که ملاحظه شد در صورت مفقود شدن دفترچه بیمه تامین اجتماعی باید جریمه پرداخت کرد؛ البته اگر دفترچه بر اثر حوادث قهری یا غیرمترقبه و یا سرقت مفقود شود، نیازی به پرداخت جریمه نیست.مبلغ این جریمه برای مرتبه اول معادل نصف حداقل دستمزد روزانه و در مرتبه دوم معادل تمام حداقل دستمزد روزانه همان سال است.

نکته قابل توجه درباره صدور المثنی دفترچه بیمه تامین اجتماعی این است که دفترچه جدید تمدید نمی شود و تا تاریخ استحقاق درمان دفترچه مفقود شده اعتبار دارد؛ حتی اگر یک هفته مانده به پایان اعتبار دفترچه قبلی، آن را گم کرده باشید. همچنین تعداد برگه های استفاده شده دفترچه مفقود شده در صدور دفترچه المثنی تأثیری ندارد و دفترچه المثنی بیمه تامین اجتماعی با برگه های کامل صادر می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
علی زارعی:
سلام .لطفا دستور فرمائید جهت تمدید دفترچه بیمه دختران بالای 18 سال نیاز نباشد صرفا به همان شعبه دریافت کننده حق بیمه مراجعه شود و تمدید با سپردن تعهد مبنی بر عدم ازدواج یا اشتغال در همه شعبات امکانپذیر باشد چون با این شرایط کرونا ما باید از شهر محل سکونت صرفا به شعبه مذکور در مرکز استان مراجعه کنیم که بسیار مشکل می باشد .ممنون .
شجاع رمضانزاده ماکلوانی :
کارگزاری محترم بیمه۶تهران،باسلام اختراما خواهشمند است بعلت کرونادخترم زهرارمضانزاده۱۸ساله مجرداست،خواهشمنداست تمدیددفترچه آنلاین موافقت فرمائید
فاطمه بهلول:
تمدید دفتر چه تامین اجتماعی
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>