اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بوققلمون

صادرات بوقلمون:
بوقلمون گونه ی بزرگی از پرندگان است که از جنس ملیگریس و بومی آمریکای شمالی می باشد. بوقلمون‌ها در راسته ماکیان سانان قرار دارد.

بوقلمون در مراسم های خاص مردم آمریکا و اروپا به خصوص روز شکرگزاری اهمیت زیادی پیدا می کند دارد و به طور کلی گوشت آن مانند گوشت مرغ طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل صادرات بوقلمون هم ارز آوری خوبی برای کشور و هم تجارت پرسودی برای تاجرین است.

بوقلمون ها با یک ریش گوشتی که از زیر نوک آویزان است و با یک برآمدگی گوشتی که از بالای نوک آویزان است و اسنود (snood) نامیده می شود، متمایز می گردنند. با طول بالی از 1٫5 تا 1٫8 متر، بوقلمون ها بزرگ‌ترین پرندگان جنگل های محل زندگی خود هستند. همچون بسیاری از دیگر گونه های راستهٔ ماکیان سانان، بوقلمون نر بزرگ تر و رنگارنگ تر از بوقلمون ماده است.

گوشت این پرنده حاوی هر دو نوع گوشت سفید و قرمز است. 65 درصد گوشت بوقلمون سفید و در ناحیه سینه و 35 درصد آن تیره و در ناحیه ران ها قرار دارد. هریک از این گوشت ها از نظر طعم و مزه باهم متفاوتند. گوشت سینه و بال ها سفید و گوشت قرمز آن که اغلب در ران ها یافت می شود.

بوقلمون زنده (Live Turkey) در گمرک جهانی با کد تعرفه (HS Code) به شماره 010512 شناخته می شود.
کشور آلمان با 25 درصد از سهم بازار جهانی بیشترین میزان صادرات بوقلمون در جهان را دارد اما این بازار به صورت انحصاری در دست هلند نیست و فرانسه و اتریش با 17 درصد و 16 درصد در رتبه های بعدی صادرات این موجود قرار دارند.

در واردات بوقلمون لهستان 21 درصد از واردات آن را در دست دارد. آمریکا و مراکش رتبه ی دوم و سوم واردات این پرنده را دارند.

مراکش دارای بازار رو به رشد خیلی مناسبی در پنج سال اخیر است. کشورهای فرانسه، اسپانیا، دانمارک، اوکراین و لهستان نیز دارای رشد مثبت بوده و می توانند مورد توجه تاجرین قرار گیرند.

بوققلمون

فواید و مضرات گوشت بوقلمون
گوشت بوقلمون به دلیل بافت ویژه ای که دارد هنگام طبخ حجم خود را از دست نمی دهد و به دلیل داشتن پروتئین بالا، حداقل چربی اشباع، کمترین سطح کلسترول و فقدان چربی میان بافتی در مقایسه با گوشت قرمز از اهمیت بسیاری برخوردار است و منبع مناسبی از ویتامین های A, B1، B3، B6، B12 و املاحی چون سلنیوم، منیزیم، مس، آهن، روی، پتاسیم و اسید آمینه تریپتوفان به شمار می رود.

گوشت بوقلمون دارای مقدار کمی اگزالات است؛ بنابراین بیماران مبتلا به سنگ کلیه اگزالاتی باید در مصرف آن محتاط باشند. این گوشت به دلیل حاوی بودن اسید آمینه پورین در مبتلایان به نقرس باید به میزان بسیار کم مصرف شود.

بوققلمون

پتانسیل صادراتی بوقلمون:
سوریه، افغانستان، چین، عراق، تایلند، پاکستان، ترکیه، اندونزی، ویتنام، بنگلادش، عمان و هند در آسیا بیشترین میزان پتانسیل صادراتی بوقلمون را دارند. ترکمنستان، ارمنستان، ازبکستان، آذربایجان، روسیه، تاجیکستان، قزاقستان، گرجستان و اوکراین در شرق اروپا و آسیای مرکزی دارای ظرفیت خوبی برای صادرات بوقلمون زنده می باشند.

کشورهای افغانستان، ترکمنستان و آذربایجان دارای بازار اشباع شده برای صادرات این پرنده از ایران هستند و بیشتر از ظرفیتشان صادرات به آن ها انجام شده است. در عوض کشورهای سوریه، ارمنستان، ازبکستان، چین، روسیه، تاجیکستان، قراقستان، میانمار، عراق، تایلند، پاکستان، ترکیه و اندونزی دارای پتانسیل خوبی می باشند.

البته کشورهای اوکراین و گرجستان نیز به عنوان مقاصد صادراتی خوب می توانند مورد توجه قرار گیرند.

بهترین مقصدهای صادرات بوقلمون از ایران با توجه به میزان پتانسیل صادراتی و آسان بودن روابط تجاری دو کشور را کشور سوریه، ارمنستان و ازبکستان دارا هستند.

ایران نزدیکترین ارتباط صادراتی را با ارمنستان دارد. بازار اوکراین بیشترین ظرفیت تقاضا را برای بوقلمون زنده دارد.

سوریه بیشترین تفاوت بین پتانسیل صادرات و صادرات واقعی را از نظر ارزش نشان می دهد، ظرفیت باقیمانده صادرات به ارزش 2٫5 میلیون دلار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
سالارپورزهتاب :
سلام
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>