اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه تامین اجتماعی



بیمه تامین اجتماعی

با شنیدن نام بیمه بی اختیار یاد بیمه تامین اجتماعی میفتیم. بیمه تامین اجتماعی بیشترین سهم بیمه گزار را در کشور نسبت به سایر بیمه ها دارد. طبق گزارش های رسمی در سال 95 مجموع بیمه شدگان اصلی و تبعی بیمه تامین اجتماعی در کشور به عدد 35 میلیون و 713 هزار و 216 نفر می رسد.

داشتن دفترچه بیمه تامین اجتماعی معتبر نیز همان طور که می دانید برای استفاده از خدمات درمانی این بیمه ضروری است. در ادامه بد نیست درباره شماره یا کد بیمه، سوابق بیمه و سایر اطلاعاتی که لازم است درباره بیمه تامین اجتماعی بدانیم اشاره داشته باشیم.

شماره بیمه تامین اجتماعی

هر فردی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشد، دارای یک کد یا شماره بیمه است. این کد 10 رقمی منحصربه فرد است و معیاری برای شناسایی و رصد سوابق بیمه تامین اجتماعی فرد می تواند باشد. شماره بیمه تامین اجتماعی زمانی که بیمه شده تحت تکفل است با زمانی خود، بیمه شده اصلی باشد فرق دارد و در واقع سابقه بیمه تامین اجتماعی از زمانی که فرد بیمه شده اصلی می شود شروع می گردد.

ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی

قبل از اینکه بتوانیم سوابق بیمه خود را در وب سایت تامین اجتماعی مشاهده کنیم باید در این سامانه ثبت نام کنیم. برای ثبت نام به کد ملی و شماره تلفن همراه بیمه شده نیاز است. مراحل ثبت نام در سامانه بیمه تامین اجتماعی به شرح زیر است:

  • در مرحله اول باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در این سامانه وارد کرد.
  • در مرحله بعد باید سایر اطلاعات تکمیلی مثل نام و نام خانوادگی، کشور و شهر محل سکونت، رمز عبور و... را وارد کنید؛ همچنین به چند سؤال امنیتی نیز برای مواقعی که رمز عبور را فراموش می کنید پاسخ دهید.
  • پس از این مرحله نیز ظرف 48 ساعت اطلاعات کاربری تان در صورت تائید از طریق پیامک به شماره تلفن همراهتان ارسال می شود.

ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی

یکی دیگر از مهم ترین مسائلی که درباره بیمه تامین اجتماعی لازم است بدانیم این است که چگونه به عنوان یک کارفرما لیست بیمه کارمندان خود را به صورت اینترنتی ارسال کنیم. برای این کار باید به سامانه سمت در بیمه تامین اجتماعی مراجعه کرد. در ابتدا باید در این سامانه ثبت نام کرد تا بتوان از طریق آن لیست بیمه شدگان خود را ارسال کرد. فرآیند ثبت نام در سامانه سمت بیمه تامین اجتماعی به صورت زیر است:

  • پس از وارد شدن در سامانه سمت سازمان تامین اجتماعی و اقدام به ثبت نام، باید ابتدا شرایط ثبت نام را مطالعه کرده و تائید کنید.
  • در مرحله بعدی باید اطلاعاتی از جمله کد ملی کارفرما، کد شعبه تامین اجتماعی و شماره بیمه را وارد کنید. البته در این مرحله اطلاعاتی اختیاری مثل شماره تلفن ثابت و همراه، آدرس پست الکترونیک و جنسیت را هم می توان وارد کرد.
  • در این مرحله عملیات ثبت نام در صورت تائید به پایان می رسد و می توانید از این سامانه برای ارسال لیست بیمه شدگان خود استفاده کنید.

البته همان طور که مشخص است قبل از انجام تمام این مراحل باید به یکی از شعب بیمه تامین اجتماعی مراجعه کرد تا مشخص شود با توجه به محل دفتر کار، کدام یک از شعب این سازمان مسئول رسیدگی به امور بیمه ما هستند. پس از مشخص شدن شعبه و دریافت کد شعبه می توان عملیات ثبت نام فوق را در سامانه سمت انجام داد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>