اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ژل رویال

صادرات ژل رویال:
صادرات ژل رویال عسل مهم ترین محصول زنبور عسل است که توسط زنبورهای کارگر تولید می شود، اما فعالیت زنبورهای کارگر منحصر به تولید عسل نیست و محصولاتی همچون ژل رویال و موم را نیز تولید می‌کنند. مایعی شیری رنگ و غلیظ است که غذای سلطنتی ملکه کندو محسوب می شود.

مصرف همین ماده راز طول عمر ملکه زنبور عسل است. تمامی لارو های از تخم بیرون آمده نیز تا سه روز از ژل رویال استفاده می کنند تا به صورت کامل رشد و تکامل پیدا کنند.

این ماده اعجاب آور یکی از شگفتی های خداوند است که بر روی انسان نیز تأثیرات فراوانی دارد. ژل رویال به عناوین دیگری همچون شاه انگبین، شیر زنبور عسل، شهد شاهانه و غذای ملکه نیز شهرت دارد.

این ماده بسیار مغذی و نیرو بخش بوده و در واقع به عنوان غنی ترین ماده مغذی بیولوژیک شناخته شده است.

ژل رویال یا شاه انگبین، یکی از محصولات غذایی است که توسط زنبورهای عسل تهیه می شود و همه لاروها در روز اول زندگی از شاه انگبین تغذیه می کنند اما این جیره غذایی از روز چهارم تغییر می کند و جای آن را مخلوطی از عسل و گرده می گیرد و تنها ملکه زنبور عسل تا آخر عمر از شاه انگبین تغذیه می کند.
در این حوزه شاهد واردات ژل های بی کیفیت، تقلبی و نامرغوب از چین و سایر کشورها هستیم که به فعالیت ها در این حوزه ضربه وارد کرده است.

صادرات یک کیلو ژل رویال به اندازه ی 10 بشکه نفت برای ایران ارز آوری دارد. در کشور چین میزان تولید ژله رویال در هر کندو حدود 16 کیلوگرم است ولی در ایران این میزان هنوز یک کیلوگرم است.

ژل رویال (Royal jelly) در گمرک جهانی با کد تعرفه (HS Code) به شماره 041000 شناخته می شود.

ژل رویال

کشور های برتر در صادرات ژل رویال:
عمده صادرات ژل رویال از کشور اندونزی انجام می شود و کشورهای مالزی، چین، سنگاپور و آمریکا در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

اندونزی با 41 درصد و 291,347 هزار دلار از سهم بازار جهانی، مالزی با 15 درصد و 106,014 هزار دلار و چین نیز با 13 درصد و 95,544 هزار دلار رتبه های یک تا سه صادرات این محصول را دارند.

ایران به کشورهای زیادی از جمله افغانستان، عراق، امارات متحده عربی، مالزی، چین، بحرین، عسل و دیگر فرآورده های زنبور عسل را صادر می کند. حتی کشورهای اروپایی هم با واسطه عسل ایران را وارد می‌کنند.

بیشترین ظرفیت و پتانسیل صادراتی برای صادرات ژل رویال از ایران را کشورهای آذربایجان، عراق، چین و عمان دارا هستند.

ژل رویال

خواص ژل رویال و موارد مصرف:
کاهش چربی خون، تنظیم هورمون ها، تنظیم فشارخون، کمک به باروری و بهبود نازایی، بهبودی ناتوانی جنسی، تقویت و افزایش اسپرم، تقویت تخمدان، کمک به رشد استخوان، محرک رشد، بهبود کم خونی، دارای خاصیت میکروب کشی، اشتهاآور، رفع سختی رگ ها، بهبودی روماتیسم مفصلی، بهبود افسردگی، بهبود سرطان، افزایش دهنده مقاومت بدن در مقابله با عفونت ها و زیبایی پوست جلوگیری از پیری زودرس و آلزایمر است.

ژل رویال

تولید فرآورده های زنبور عسل در ایران:
ایران به دلیل شرایط آب و هوایی مناسبی که دارد، از بهترین تولیدکنندگان عسل و دیگر فرآورده های زنبور عسل در جهان است.

عسل از مهم ترین محصولات زنبور عسل است ولی امروزه فرآورده های دیگر زنبور عسل نظیر ژل رویال، بره‌موم و گرده گل نیز تولید می شود.

باتوجه به این که مردم روز به روز از داروهای شیمیایی کناره می گیرند و برای درمان بیماری های خود به سمت داروهای گیاهی می روند، گیاه درمانی و تولید داروهای گیاهی رونق زیادی پیدا کرده است.

همانطور که می دانید عسل هم جزء محصولاتی است که از قدیم الایام به عنوان یک ماده شفابخش شناخته شده، برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفته است.

ژل رویال

خواص فرآورده های زنبور عسل:
حال که تولید فرآورده های عسل افزایش یافته است مردم هم بیش تر به این محصول روی آورده اند چون امروزه دیگر خواص عسل و فرآورده های آن بر کسی پوشیده نیست.

به طور مثال موم به عنوان قوی ترین آنتی بیوتیک شناخته شده است و در حالت شدت عفونت های استخوانی، عفونت های بافت های نرم و زخم های بعد از عمل جراحی بسیار مؤثر است.

ژل رویال که نام های دیگر آن شاه انگبین، غذای ملکه، ژل سلطنتی یا شیر زنبور عسل است حاوی ویتامین‌های A، C، I و D است در تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان بیماری های آلزایمری، رفع سردردهای میگرنی و بسیاری موارد دیگر خاصیت داشته و موثر است.

این محصول به صورت قرص و خشک شده در بازارهای غذایی عرضه می شود.

بزرگ ترین تولیدکنندگان ژل رویال:
کشورهایی وجود دارند که عسل و سایر فرآورده های زنبور عسل را تولید می کنند. چین، آلمان و تایلند از تولید کننده های بزرگ ژل رویال هستند.

طبق آمار، چین از هر کندوی زنبور عسل 16 کیلوگرم ژل رویال به دست می آورد. این در حالی است که در ایران به ازای هر کندو یک کیلوگرم ژل رویال به دست می آید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>