اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه عمر معلم



انواع بیمه عمر معلم

بیمه معلم انواع مختلفی دارد که برخی از آن ها منسوخ شده و برخی دیگر همچنان ادامه داشته یا به روزرسانی می شوند. در اینجا نگاهی به انواع بیمه عمر معلم می اندازیم تا قبل از توضیح استعلام بیمه عمر معلم بیشتر با این بیمه ها آشنا شویم.

بیمه عمر زمانی ساده: این بیمه خسارت فوت را پوشش داده و بیمه گزار با خرید آن، حق بیمه ای را در زمان های مشخص پرداخت می کند و چنانچه در طول مدت قرارداد فوت کند بیمه معلم موظف است سرمایه فوت را به ذی نفع یا ذی نفعان او پرداخت کند.

ذی نفع یا کسی که سرمایه فوت بیمه گر را دریافت می کند معمولا از طرف بیمه گر و در فرم بیمه عمر دقیقا مشخص شده است در غیر این صورت سرمایه فوت به وارث بیمه گر پرداخت خواهد شد. اما اگر بیمه گزار در طول مدت قرارداد فوت نکند، شرکت بیمه دیگر تعهدی نداشته و موظف به پرداخت سرمایه فوت نیست.

بیمه عمر مانده بدهکار انفرادی: برای افرادی که وام های بلندمدت می گیرند و بازپرداخت آن ها سال ها طول می کشد، بیمه عمر مانده بدهکار بسیار کمک کننده است؛ چرا که در صورت فوت بیمه گزار، بیمه معلم متعهد می شود که بدهی باقی مانده را به وام دهنده پرداخت کند.

این بیمه مثل ضامن همیشگی برای وام شما است و وام دهنده نیز با آگاهی از بیمه شما با اطمینان بیشتری وام مورد نیازتان را می پردازد.

بیمه عمر دو نفره

از نظر خدمات بیمه ای فرقی بین بیمه عمر انفرادی و دو نفره نیست و برای هر دو نفر، بیمه خدمات یکسانی ارائه می دهد. اما برای بیمه گزار در بیمه عمر دو نفره شرایطی وجود دارد که می تواند پایبندی به قرارداد بیمه را از نظر اقتصادی راحت تر کند. در بیمه عمر دو نفره بیمه گزار می تواند فرد دیگری را نیز بیمه کند که با این کار حق بیمه پرداختی که به اندازه حق بیمه انفرادی است، توسط دو نفر پرداخت شده در صورتی که پوشش های بیمه عمر معلم به هر دو نفر تعلق می گیرد.

یعنی با پرداخت یک حق بیمه، هر دو نفر از خدمات و پوشش ها بهره مند می شوند. در بیمه دو نفره بیمه گزار اصلی و بیمه گزار فرعی داریم و بسته به انتخاب بیمه گزاران، سرمایه پوشش ها برای هر دو نفر می تواند یکسان نباشد. همچنین اگر بیمه گزار اصلی یا فرعی فوت کند، سرمایه فوت می تواند به نفر دوم، پرداخت شود و اگر نفر دوم بیمه ‍شده، سرمایه فوت را نخواهد و تقاضای ادامه بیمه را داشته باشد، از همان تاریخ می تواند مانده حق بیمه های پرداختی را تا پایان مدت قرارداد واریز کند.

در بیمه عمر و سرمایه گذاری بر خلاف بیمه عمر زمانی، نه تنها قرارداد بلندمدت بوده بلکه در پایان قرارداد بیمه، خدمات دهی می تواند همچنان ادامه داشته باشد.با استعلام بیمه عمر معلم می توانید از مزایای آن در طول مدت زمان قرارداد و یا بعد از پایان مدت قرارداد بیمه، بهره مند شوید. در اینجا مزایای بیمه عمر را شرح می دهیم تا بهتر با خدمات بیمه معلم آشنا شوید.

مزایای بیمه عمر معلم

با استعلام بیمه عمر معلم می توانید از مزایای زیر استفاده ببرید:

  • پوشش فوت ناگهانی.
  • پوشش فوت ناشی از حادثه تا 4 برابر سرمایه.
  • پوشش نقص عضو و ازکارافتادگی در اثر حادثه.
  • پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت ازکارافتادگی.
  • پوشش هزینه امراض خاص که طبق قوانین بیمه شامل سرطان، عمل قلب باز، پیوند اعضا حیاتی بدن، سکته مغزی، سکته قلبی می شود.
  • استفاده از سود تضمینی که طبق آخرین نرخ اعلام شده در دو سال اول 16% و در دو سال دوم 13% و در سال پنجم به بعد 10% است.
  • استفاده از سود حاصل از مشارکت که سالانه توسط بیمه عمر معلم به اندوخته بیمه عمر بیمه گزار افزوده می گردد.
  • امکان دریافت وام تا سقف 90% از سرمایه بیمه عمر بیمه گزار.
  • برخورداری از معافیت مالیاتی بر اندوخته بیمه عمر بیمه گزار.
  • معافیت از مالیات بر ارث بیمه عمر.

توضیحاتی در خصوص استعلام بیمه عمر معلم:برای استعلام بیمه عمر معلم علاوه بر مشخصات واقعی فرد که در هر تقاضانامه اداری باید قید شود؛ موارد زیر نیز خواسته شده که به توضیح آن می پردازیم.

مدت زمان بیمه عمر:که می تواند بین 5 تا 30 سال باشد به شرطی که مجموع مدت قرارداد بیمه با سن بیمه گزار بیشتر از 70 سال نشود.

سپرده اولیه:مقدار سرمایه ای را که می خواهید در ابتدای قرارداد بیمه عمر در اختیار بیمه معلم قرار دهید را مشخص کنید. این مورد با وضعیت و توان اقتصادی بیمه گزار رابطه دارد هرچه میزان اندوخته اولیه بیشتر باشد سودی که هرساله برای بیمه گزار منظور می گردد بیشتر خواهد بود.

روش پرداخت حق بیمه:که بیمه گزار با توجه به توانایی مالی خودش می تواند انتخاب کند که حق بیمه خود را به صورت یکجا و یا اقساط پرداخت کند. در مورد پرداخت اقساطی حق بیمه، بیمه گزار باید مشخص کند که حق بیمه را سالانه، شش ماهه، چهار ماه، سه ماهه، دوماهه و یا ماهانه به بیمه پرداخت کند.

حق بیمه اولیه:که همان میزان قسط اول بیمه گزار است و باید مقدار آن مشخص شود.

درصد تعدیل سالانه سرمایه:اگر برای بیمه گزار استفاده از پوشش سرمایه فوت اهمیت بیشتری تا سود سرمایه گذاری داشته باشد، می تواند با تعیین درصد تعدیل سرمایه فوت مشخص کند هر ساله چه مقدار سرمایه فوت وی افزایش یابد.

درصد تعدیل سالانه حق بیمه:این مورد هم مثل درصد تعدیل سرمایه است با این تفاوت که تعیین می کنید که سالانه چند درصد به حق پرداختی خود اضافه می کنید.

نحوه دریافت سرمایه:بیمه گزار تعیین می کند که بعد از پایان قرارداد می خواهد سود و سرمایه خود را به صورت یکجا دریافت کند یا به صورت مستمری مادام العمر.

درصد تعدیل سالانه مستمری:مانند درصد تعدیل سالانه حق بیمه است ولی این بیمه گزار این بار مشخص می کند که بیمه معلم هر ساله چند درصد به مستمری دریافتی بیمه گزار اضافه کند.

مدت تضمین مستمری:بیمه معلم تا 30 سال پس از پایان قرارداد می تواند به بیمه گزار مستمری پرداخت کند.

دارای پوشش مستمری:چنانچه پوشش مستمری را انتخاب کنید در گام بعدی در نحوه محاسبه حق بیمه فوت مستمری باید مشخص کنید که به صورت یکجا، سالانه یا هردو باشد.

تعداد بیمه شده:اگر غیر از خودتان شخص دیگری را بیمه می کنید باید مشخصات وی به عنوان بیمه شده قید شود.

سن بیمه شده اصلی:سن بیمه گزار باید مشخص شود.

سرمایه فوت اولیه و سرمایه امراض بیمه شده:برای پاسخ به این قسمت نیاز به محاسبه میزان حق بیمه بیمه گزار و مدت زمان قرارداد است.

ضریب فوت حادثه:که به انتخاب بیمه گزار یک، دو و یا سه برابر سرمایه بیمه گزار باشد

ضریب نقص عضو ناشی از حادثه:که یک و یا نیم برابر می تواند باشد.

ضریب هزینه های پزشکی

بیمه گزار می تواند انتخاب کند چند درصد هزینه های پزشکی در صورت بروز حادثه به او تعلق گیرد. این میزان 5%، 10%، 15%، و 20% باشد.در بیمه معلم نحوه محاسبه ضریب پوشش ها مثلاً برای پوشش بیماری های خاص، ضریب مورد نظر ضرب در حق بیمه پرداختی سالانه می شود ولی در برخی بیمه ها این ضریب، ضرب در حق بیمه ماهانه خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>