اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه تکمیلی دی

سلامتی بزرگ ترین نعمت و دارایی انسان است. اما معمولاً انسان ها زمانی قدر آن را می دانند که در بستر بیماری هستند و نیاز به خدمات درمانی دارند. مطابق آمار ارائه شده، 80 درصد مردم توان مراجعه به بیمارستان های خصوصی را ندارند و 15 تا 17 درصد مردم از طریق بیمه تکمیلی از خدمات درمانی استفاده می کنند. بیمه تکمیلی برای کسانی کاربرد دارد که توان مالی برای جبران هزینه های پزشکی را ندارد.

قیمت این بیمه ها در شرکت های مختلف، متفاوت است و اولین گام برای تهیه این نوع بیمه درمانی، انتخاب شرکت بیمه است. میزان پوشش ها و سقف تعهدات دو معیاری است که در قیمت این بیمه ها و در نهایت خرید متقاضی تأثیرگزار است. اگر تصمیم به خرید بیمه تکمیلی دارید بیمه دی یکی از گزینه ها است. افراد در بازه سنی مختلف اعم از پیر و جوان می توانند از بیمه تکمیلی دی برای جبران هزینه های درمانی استفاده کنند.

شرایط صدور بیمه تکمیلی دی چیست؟

بیمه تکمیلی دی هزینه های درمانی را مازاد بر سقف بیمه پایه جبران می کند. یعنی هزینه های درمانی افراد ابتدا با بیمه پایه جبران می شود و آن بخش از هزینه ها که از تعهد بیمه پایه خارج است با بیمه تکمیلی تحت پوشش قرار می گیرد. هر شرکت بیمه شرایط و محدودیت های خاصی برای ارائه بیمه تکمیلی در نظر می گیرد. برای این که افراد بتوانند تا پایان مدت قرارداد از خدمات درمانی که دریافت می کنند راضی باشند باید شرایط بیمه تکمیلی شرکت موردنظر را مطالعه کنند.

بیمه تکمیلی دی افراد را به صورت گروهی تحت پوشش قرار می دهد. بدین ترتیب که افراد متقاضی تشکیل یک گروه حداقل 50 نفری را می دهند و به همراه اعضای خانواده شان از مزایای بیمه درمان استفاده می کنند. شرط دیگر برای صدور این بیمه نامه داشتن بیمه پایه است که برای همه بیمه شدگان لازم است. کسانی که بیمه پایه ندارند و یا می خواهند به صورت انفرادی تحت پوشش قرار بگیرند باید از شرکت هایی که بیمه تکمیلی را به صورت انفرادی و بدون نیاز به بیمه پایه ارائه می دهند استفاده کنند.

راهنمایی برای خرید بیمه تکمیلی دی

اگر در یک محیط کاری مشغول به کار هستید می توانید از طریق کارفرمای خود درخواست صدور بیمه تکمیلی دی را بدهید. برای این کار لازم است ابتدا هر یک از متقاضیان فرم پیشنهاد بیمه را تکمیل کنند. شرکت بیمه دی با این فرم به اطلاعات بیمه شدگان و اسامی آن ها دسترسی پیدا می کند. یکی دیگر از شرایط خرید بیمه تکمیلی این است که افراد در زمان صدور این بیمه ها در صحت کامل جسمی باشند بنابراین سلامت جسمی هر یک از بیمه شدگان برای شرکت بیمه مهم است.

شرکت بیمه وضعیت سلامتی متقاضیان را با فرم پرسشنامه سلامت بررسی می کند. متقاضیان در این فرم باید به سوالاتی در خصوص سوابق بیماری (در صورتی که در گذشته مبتلا به بیماری بوده باشند)، نوع و مدت بیماری و سوابق به جا مانده آن پاسخ دهند. در گام بعد شرکت بیمه همه این اطلاعات را بررسی می کند و میزان حق بیمه مشخص می شود. در حالت عادی الزامی برای چکاپ و انجام معاینات بیمه شدگان وجود ندارد مگر در مواردی که پزشک معتمد شرکت بیمه تشخیص دهد.

مزایای بیمه درمان با چه پوشش هایی ارائه می شود؟

اگر تا اینجا شرایط بیمه تکمیلی دی مطابق با شرایط شما بوده می توانید با بررسی پوشش ها در خصوص خرید خود تصمیم بگیرید. خدمات بیمه تکمیلی با پوشش های اصلی و اضافی ارائه می شود. پوشش های اصلی بیمه تکمیلی دی شامل جبران هزینه های بستری، جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، گامانایف و انواع سنگ شکن، پرداخت هزینه همراه برای افراد زیر 7 سال و بالای 70 سال و جبران هزینه آمبولانس است. اما آیا پوشش های بیمه تکمیلی فقط محدود به موارد گفته شده است؟ یا می شود برای خدمات متنوع تری مانند دندانپزشکی، خرید سمعک، هزینه زایمان و… تحت پوشش قرار گرفت؟

پوشش های اضافی بیمه تکمیلی دی شامل چه مواردی است؟

افرادی که می خواهند استفاده بیشتری از خدمات درمانی داشته باشند می توانند حق بیمه بیشتری پرداخت کنند و پوشش های اضافی را خریداری کنند. این کار به نفع خود بیمه شدگان است چون می توانند با پرداخت مبلغ اندکی حق بیمه اضافی برای خدمات مختلفی تحت پوشش بیمه تکمیلی دی قرار بگیرند. پوشش های اضافی بیمه تکمیلی شامل موارد زیر است:

  • افزایش سقف تعهدات بیمه تکمیلی دی برای اعمال جراحی مربوط به سرطان، مغز و اعصاب مرکزی و نخاع، گامانایف، قلب، پیوند ریه، پیوند کبد، پیوند کلیه و پیوند مغز و استخوان.
  • پوشش هزینه زایمان، پرداخت هزینه های مربوط به نازایی و ناباروی و جبران هزینه مربوط به تشخیص بیماری ها و ناهنجاری های جنین حداکثر تا 50 درصد تعهد زایمان.

  • جبران هزینه خدمات دندانپزشکی حداکثر تا میزان 10 درصد سقف تعهد پایه سالیانه برای هر بیمه شده.
  • پرداخت هزینه ویزیت و دارو و خدمات اورژانس تا سقف 5 درصد تعهد پایه سالیانه.
  • پوشش برای خرید سمعک تا سقف 5 درصد و خرید عینک طبی و لنز طبی تا سقف 2 درصد تعهد پایه سالیانه.
  • جبران هزینه مربوط به رفع عیوب انکساری چشم حداکثر تا 10 درصد تعهد بیمه پایه سالیانه.
  • پرداخت هزینه اعمال مجاز سرپایی مانند شکستگی، دررفتگی، گچ گیری، ختنه، تخلیه کیست و… تا سقف 10 درصد.
  • پرداخت هزینه تهیه اوروتز حداکثر تا سقف 2 درصد.
  • پوشش هزینه تهیه اعضای طبیعی بدن که فقط برای گروه های بالای 1000 نفر ارائه می شود.

پراخت هزینه های پاراکلینیکی مانند:

  1. سونوگرافی، ماموگرافی، ام آر آی، انواع اسکن و… تا حداکثر 20 درصد تعهد پایه سالانه برای هر بیمه شده.
  2. تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی، نوار مغز، نوار عصب، نوار مثانه، بینایی سنجی و… با سقف تعهد 10 درصد تعهد پایه سالیانه برای هر بیمه شده.
  3. خدمات آزمایشگاهی مانند آزمایش های تشخیصی، پاتولوژی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب و… با سقف تعهد 10 درصد تعهد پایه سالیانه برای هر بیمه شده.

نحوه استفاده از خدمات درمانی

بیمه شدگان برای استفاده از خدمات درمانی می توانند به مراکز درمانی طرف قرارداد یا غیرطرف قرارداد با بیمه تکمیلی دی بروند. در صورتی که آن ها به مراکز طرف قرارداد مراجعه کنند فقط با پرداخت بخشی از هزینه ها تحت عنوان فرانشیز، نسبت به درمان خود اقدام می کنند اما در این روش لازم است بیمه شده ابتدا از شرکت بیمه معرفی نامه دریافت کند.اما در صورتی که وی قصد مراجعه به مراکز غیرطرف قرارداد را داشته باشد ابتدا هزینه های درمانی را خودش پرداخت می کند. سپس شرکت بیمه با دریافت فاکتورهای پزشکی، هزینه ها را تا حداکثر سقف تعهداتش به بیمه شده می پردازد.

شرایط استفاده از بیمه تکمیلی برای بیمه شدگان

بیمه شده بیمه تکمیلی در خصوص استفاده از پوشش های مختلف باید نکات زیر را بداند:

  • به مراکزدرمانی طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد توجه کند.
  • نوع پوشش ها و سقف تعهدات آن را درنظر بگیرد.
  • موارد خارج از تعهد شرکت بیمه را مطالعه کند.
  • فرانشیز بخشی از هزینه ها است که جبران آن بر عهده بیمه شده است. فراشیز بیمه تکمیلی دی در شرایط خصوصی بیمه تکمیلی تعیین می شود و معمولاً بین 10 تا 30 درصد هزینه های درمانی است.
  • دوره انتظار مدت زمانی است که شرکت بیمه تعهدی در مقابل بیمه گزار ندارد و بعد از گذشت این دوره، پوشش های درمانی فعال می شوند. دوره انتظار برای پوشش زایمان 9 ماه تا یک سال است. بنابراین اگر قصد استفاده از این پوشش را دارید باید با درنظر گرفتن این زمان و بیمه را زودتر از موعد استفاده، خریداری کنید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
غلام حسینی:
به نظر بنده بیمه دی خوب است
عبدالکریم مرادی:
خوبه
منصوره سلطانی:
با سلام قبولی طاعات عبادات اینجانب بیمه تکمیلی دی وبیمه تامین اجتماعی میباشم بعلت مهره 4-5-6 گردنم نیاز به عمل دارم اگر سینه م بعلت بزرگ بودن 110 و وزن م115 کیلو میباشد نیاز به عمل دارم با کدام بیمارستان یا پزشک بیمه دی قرار داد دارید از شهرستان بجنورد تماس میگیرم بیمه دی شهرستان بجنورد رفتم جوابی نگرفتم ام ار آی و نوار عضله اوردیبهشت 1400 انجام دادم از شما خواهشمندم آدرس بیمارستان قرار داد برام پیام یا اطلاع دهید با کمال تشکر واحترام
خسروقاسمی:
ایا بیمه دی برای جانبازان بیمه تکمیایه
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>