اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تخمه آفتابگردان

صادرات تخمه آفتابگردان:
صنعت تولید تخمه آفتابگردان در کشور یکی از صنایعی است که به راحتی توان رقابت با کشورهای تولید‌کننده این محصول را دارد. تولیدکنندگان ایرانی تخمه علاوه بر تولید تخمه در کشور و رسیدن به مرز خودکفایی بستر و شرایط لازم در صادرات تخمه آفتابگردان را نیز دارند.

تخمه یکی از تنقلاتی است که در بین مردم جهان بسیار شناخته شده و طرفداران زیادی دارد حتی برخی پرندگان مانند طوطى نیز علاقه زیادی به خوردن تخمه دارند، همچنین یکی از تنقلات که به گونه ای یار جدا ناشدنی فوتبال شناخته می شود و عنوان یار دوازدهم فوتبال به خودگرفته تخمه آفتابگردان است.

تحقیقات عملی گسترده ای ثابت می کند که ترکیبات تخم آفتابگردان عارضه افسردگی را به شدت کاهش می دهد و سبب بهزیستی و سلامتی اعصاب و سلولهای مغز می شود. افرادی که از محصولات تخم‌آفتابگردان استفاده می نمایند کمتر به عارضه فراموشی دچار می شوند.

تخمه آفتابگردان

خواص تخمه آفتابگردان:
مصرف تخمه آفتابگردان برای رفع ناراحتی های برونش، حنجره، مشکلات ریوی و همچنین صاف شدن صدا موثر است، علاوه بر این، خوردن آن را برای تسکین سرفه هنگام ابتلا به سرماخوردگی و به اصطلاح نرم شدن سینه هم توصیه می کنند.

تخمه آفتاب گردان منبع خوبی از منیزیم می باشد. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که منیزیم به کاهش فشار خون و سردردهای میگرنی و همچنین سکته قلبی کمک می کند. منیزیم همچنین برای سلامت استخوانها و به دست آوردن انرژی ضروری است و تقریبا دو سوم منیزیم موجود در بدن در استخوانها یافت می شود.

آمار صادرات تخمه آفتابگردان:

  • هدف شناسایی رقبا در بازار جهانی است.
  • رقم کل صادرات: 4,118,048,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 5 درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 14 درصد.
  • میانگین فاصله از کشور وارد کننده: 2,864 KM.

تخمه آفتابگردان

آمار واردات تخمه آفتابگردان:

  • هدف شناخت متقاضیان و پتانسیل ها در بازار جهانی است.
  • رقم کل واردات: 4,121,505,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 3 درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 8 درصد.
  • میانگین فاصله از کشور صادر کننده: 2,992 KM.

کشور های برتر در صادرات تخمه آفتابگردان:
عمده صادرات تخمه آفتابگردان از کشور رومانی انجام می شود و کشورهای چین، بلغارستان، فرانسه و آمریکا در رتبه های بعدی قرار دارند.

رومانی با 18 درصد و 754,689 هزار دلار از سهم بازار جهانی، چین با 14 درصد و 569,915 هزار دلار و بلغارستان نیز با 11 درصد و 454,148 هزار دلار رتبه های یک تا سه صادرات این محصول را دارند. ترکیه، هلند و روسیه به ترتیب با 9، 9 و 6 درصد بیشترین میزان واردات تخمه را دارا هستند.

تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان را به حالت بو داده نمی توان صادر کرد، تخمه از زمانی که بخواهد بارگیری شود تا به مقصد برسد ممکن است یک ماه زمان ببرد و در این مدت زمان تخمه بوداده طعم تازگی خود را از دست می دهد و کهنه می شود علاوه بر این برخی کشور ها ممکن است تخمه را پر نمک تر یا برخی کم نمک تر بخواهند.

کشورهای روسیه، ازبکستان، اوکراین، تاجیکستان، ارمنستان، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان در حوزه CIS با توجه به نزدیکی به ایران مقاصد صادراتی خوبی با پتانسیل بالا برای تاجرین می باشند.

چین، ازبکستان، روسیه، اوکراین و اسپانیا دارای بیشترین ظرفیت صادراتی تخمه آفتابگردان هستند و تاجیکستان، ارمنستان، مصر و امارات در رتبه های بعدی قرار دارند.

در کشورهای ترکیه، عراق، پاکستان و افغانستان ظرفیت صادرات تخمه تمام شده است و این کشورهای دارای بازار اشباع شده برای صادرات تخمه آفتابگردان هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محمدرضاشاهرخی:
سلام علیکم باتشکر از سایت خوبتون. بنده کارم جمع آوری و پخش تخمه آفتابگردان درجه یک واعلاء می باشدودوست دارم باتاجران محترم این محصول ارتباط داشته باشم. درصورت تمایل تماس بگیرید.
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>