اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه مسافرتی


بیمه مسافرتی خارج از کشور

بیمه مسافرتی خارج از کشور از بیمه گزار در برابر خطرات احتمالی سفرهای خارجی (انواع بیماری و…) محافظت می کند. این بیمه برای اخذ ویزا از بعضی سفارت خانه ها الزامی است.مواردی از خسارات که شامل بیمه مسافرتی خارج از کشور می شود، پوشش های بیمه نام دارد. این پوشش ها در شرکت های مختلف بیمه، تفاوت هایی دارد. بعضی از پوشش های بیمه مسافرتی خارج از کشور به صورت فرانشیزی است.

فرانشیز مقداری از هزینه خسارت است که باید توسط شخص بیمه گزار پرداخت شود و الباقی آن توسط شرکت بیمه پرداخت می شود. برای مثال اگر هزینه یک خسارت 100 یورو و فرانشیز آن 25 یورو باشد، 75 یورو از آن را شرکت بیمه و 25 یورو آن را بیمه گزار پرداخت می کند.در بیمه مسافرتی خارج از کشور بعضی پوشش ها دارای فرانشیز است.

سقف تعهدات حداکثر خسارتی است که شرکت بیمه پرداخت می کند و بقیه هزینه خسارت (اگر خسارت بیشتر از سقف تعهدات هزینه داشته باشد) به عهده بیمه گزار است. اگر خسارت اتفاق افتاده جزو پوشش های دارای فرانشیز باشد، پرداخت فرانشیز به عهده بیمه گزار است.شرکت های بیمه خدمات خود را در خارج از کشور از طریق شرکت های کمک رسان انجام می دهند.

شرکت های کمک رسان واسط بین بیمه گزار و شرکت های بیمه در خارج از کشور هستند و خدمات بیمه مسافرتی خارج از کشور را این شرکت های طرف قرارداد به بیمه گزاران ارائه می دهند.

ویژگی های بهترین بیمه مسافرتی خارج از کشور

بهترین بیمه مسافرتی خارج از کشور تعریف واحدی ندارد و بسته به شرایط سفر و بیمه گزار، دارای ویژگی های متفاوتی است. درصورتی که بیمه گزار از تمام شرایط و فاکتورهای تأثیرگذار در بیمه مسافرتی خارج از کشور اطلاع داشته باشد، می تواند بهترین بیمه مسافرتی خارج از کشور را برای خود تعیین کند. ملاک های زیر بیمه گزار را در انتخاب بهترین بیمه مسافرتی خارج از کشور یاری می کند:

پوشش های بیمه مسافرتی خارج از کشور

یکی از ویژگی هایی که بیمه های مسافرتی را از یکدیگر متمایز می کند، پوشش های بیمه مسافرتی خارج از کشور است. بعضی شرکت های بیمه پوشش های بیشتری را به بیمه گزاران ارائه می دهند.برای مثال در بیمه سامان مسافرتی پوششی به نام " بازگرداندن کودکان به ایران در صورت فوت یا بستری سرپرست" وجود دارد که در بیمه مسافرتی پارسیان و بیمه مسافرتی پاسارگاد وجود ندارد.

استثناها و عدم پوشش ها

هریک از بیمه های مسافرتی، مواردی را به عنوان استثناهای پرداخت خسارت دارند. برای مثال اگر خسارت بیمه گزار ناشی از خودکشی باشد، هیچ پوششی از طرف بیمه شامل نمی شود.

سقف تعهدات بیمه مسافرتی خارج از کشور

در شرکت های بیمه مختلف، سقف تعهدات بعضی پوشش ها ممکن است متفاوت باشد. بعضی شرکت ها یک پوشش مشترک را با سقف تعهدات بالاتری به بیمه گزاران ارائه می دهند.

برای مثال اگر از بیمه سامان مسافرتی استفاده کنید و در سفر دچار فقدان بار شوید، این شرکت تا سقف 800 یورو خسارت پرداخت می کند؛ درصورتی که بیمه مسافرتی پارسیان و بیمه مسافرتی پاسارگاد تا سقف 200 یورو این خسارت را پرداخت می کنند.

طرح های بیمه مسافرتی خارج از کشور

بیمه های مسافرتی شامل طرح هایی است که هرکدام از این طرح ها سقف تعهدات و مناطق مشخصی را پوشش می دهد. بسته به مناطقی که برای سفر و سقف تعهداتی که برای خسارات خود در نظر دارید، طرح های متفاوتی وجود دارد.

برای مثال بیمه مسافرتی سامان برای منطقه شنگن دو طرح با سقف تعهدات 50 و 30 هزار یورویی دارد و با توجه به میزان سقف تعهدی که می خواهید، می توانید بیمه سفر مناسبی را برای خود انتخاب کنید؛ ولی بیمه مسافرتی پارسیان برای کشورهای اروپا یک طرح با سقف تعهدات 30 هزار یورویی دارد.

طرح های خاص بیمه مسافرتی خارج از کشور

بعضی از بیمه های مسافرتی خارج از کشور، دارای طرح هایی خاص است.

برای مثال بیمه مسافرتی سامان دارای طرح زیارتی است که برای کشورهای عراق، عربستان و سوریه اجرا می شود. تفاوت این طرح با طرح های عادی این است که اگر بیمه گزار براثر جنگ یا اقدامات تروریستی دچار خسارت شود، پوشش های بیمه مسافرتی شامل وی می شود ولی در طرح های عادی این پوشش جز استثنائات است.

بیمه مسافرتی سامان دارای طرحی به نام طرح اقتصادی نیز است. این طرح بعضی پوشش ها را ممکن است شامل نشود و سقف تعهداتی پایین تر از سقف تعهدات طرح های عادی دارد؛ اما حق بیمه آن بسیار پایین تر از حق بیمه طرح های عادی است. (نزدیک به یک سوم طرح های عادی حق بیمه دارد.)

بعضی از بیمه های مسافرتی دارای طرح دانشجویی نیز هستند. در این طرح بیمه گزار می تواند بیش از 92 روز در یک سفر به صورت ممتد باشد و از بیمه سفر نیز استفاده کند؛ درصورتی که در طرح های عادی بیمه مسافرتی خارج از کشور فقط تا 92 روز اول هر سفر اعتبار دارد و از روز 93ام به بعد بیمه گزار تحت پوشش نیست.در کشورهای مذکور با توجه به اینکه اوضاع امنیتی چندان مناسب نیست و احتمال خطر بروز حادثه براثر جنگ یا اقدامات تروریستی وجود دارد، این پوشش اهمیت بسیار زیادی دارد و برای مسافران این کشورها، مزیت فوق العاده ای محسوب می شود.

هزینه حق بیمه مسافرتی خارج از کشور

هزینه حق بیمه در بیمه های مسافرتی مختلف متفاوت است. برای مثال اگر شما فردی با سن بین 13 تا 65 سال باشید و بخواهید برای 7-1 روز از خدمات بیمه مسافرتی خارج از کشور استفاده کنید و از طرح کل کشورهای جهان بخواهید استفاده کنید و قصد استفاده از سقف تعهد 50 هزار یورویی داشته باشید، حق بیمه مسافرتی شما در بیمه سامان مسافرتی، 69 هزار تومان و در بیمه مسافرتی ملت 41 هزار تومان است. البته میزان حق بیمه بیشتر کیفیت بالاتری را تضمین نمی کند و باید در انتخاب بهترین بیمه مسافرتی خارج از کشور، قیمت و کیفیت را هم زمان سنجید.

نحوه پرداخت خسارت در محل

بعضی از شرکت های بیمه مسافرتی هزینه خسارات واردشده را در محل حادثه پرداخت می کنند. بدین صورت که هزینه خسارت یا به بیمه گزار داده شده یا مستقیماً با ارگان مربوطه (بیمارستان، فرودگاه و…) محاسبه می شود. برای بعضی از شرکت های بیمه، بیمه گزار باید هزینه ها را شخصاً پرداخت کند و با ارائه مدارک لازم، هزینه خسارات را پس از سفر در ایران از شرکت بیمه بگیرد.

با توجه به اینکه هزینه های درمان در بعضی از کشورها بسیار بالا است، ممکن است بیمه گزار حین حادثه مبلغ لازم برای جبران خسارت را نداشته باشد؛ لذا توانایی پرداخت شرکت کمک رسان در محل، قطعاً یکی از مزایای بیمه مسافرتی خارج از کشور است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>