اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه عمر انفرادی

بیمه عمر بسیار انعطاف پذیر است، نام های مختلفی هم دارد و هر فرد بنا به شرایطی که دارد می تواند آن را تهیه و از مزایای آن استفاده کنند. بیمه عمر انفرادی که قراردادی بلندمدت است به بیمه گزار امکان سرمایه گذاری با مبالغ اندک و هم زمان استفاده از مزایای بیمه عمر را می دهد. در ادامه مطلب به طور شفاف توضیح خواهیم داد که بیمه عمر دقیقاً چیست و جزییات آن را نیز بیان خواهیم کرد.

بیمه عمر انفرادی چیست؟

بیمه عمر انفرادی نام دیگر بیمه عمر و سرمایه گذاری است و تقریباً در همه شرکت های بیمه ارائه می شود. در تعریف بیمه عمر انفرادی باید بگوییم، بیمه ای است که زندگی فرد را ضمانت می کند و چنانچه بیمه گزار در طول مدت زمان بیمه نامه فوت کند، شرکت بیمه مبلغی را به عنوان خسارت به ذی نفع و یا خانواده وی پرداخت خواهد کرد.

اما بیمه عمر به همین موضوع ختم نمی شود بلکه امکان سرمایه گذاری و مزایای مالی و نیز پوشش های تکمیلی آن، از دیگر علت هایی است که باعث ترغیب افراد به خرید این بیمه نامه شده است.

امکان سرمایه گذاری در بیمه عمر انفرادی چیست؟

بیمه گزار برای خرید بیمه عمر انفرادی باید مبالغی را که به آن حق بیمه می گویند در فواصل زمانی مشخصی پرداخت کند. شرکت بیمه، با حق بیمه هایی که برای بیمه عمر دریافت می کند فعالیت اقتصادی انجام می دهد و بیمه گزار را در سود حاصل از آن شریک می کند. مطابق قانون بیمه عمر، همه شرکت های بیمه موظف هستند دو نوع سود شامل سود تضمینی و سود حاصل از مشارکت را به بیمه گزار پرداخت کنند.

سود تضمینی توسط بیمه مرکزی تعیین می شود و با احتساب پایین ترین میزان سوددهی است. مطابق آخرین نرخ سود اعلام شده توسط سازمان بیمه مرکزی، میزان سود تضمینی در دو سال اول 16 %، در دو سال بعد 13 % و از سال پنجم به بعد 10 % خواهد بود. سود حاصل از مشارکت اما قابل محاسبه نیست و در هر شرکت بیمه نیز مقدار آن متفاوت است.

برای آگاهی از این که کدام شرکت بیمه سود مشارکتی بیشتری به بیمه گزار پرداخت می کند بهتر است سوابق آن ها را در پرداخت سود در سال های قبل را بررسی کنید.

مزایای مالی بیمه عمر انفرادی

سودی که بیمه عمر به بیمه گزار خود ارائه می دهد مهم ترین مزیت مالی بیمه عمر است با این حال بیمه عمر مزیت دیگری را نیز در اختیار بیمه گزار قرار داده است و آن امکان دریافت وام است. افرادی که بیمه عمر تهیه کرده اند اگر در طول مدت زمان بیمه عمر به پول نیاز داشته باشند می توانند از محل بیمه عمر انفرادی درخواست وام کنند.

برای دریافت وام باید دو سال از تاریخ عقد قرارداد بیمه عمر گذشته باشد. این تنها شرط دریافت بیمه عمر است. بیمه گزار چند بار می تواند تا 90 % از اندوخته بیمه عمر خود وام دریافت کند. برای دریافت این وام نیازی به ضامن و یا چک های ضمانتی وجود ندارد و کارمزد آن نیز بسیار پایین و به میزان 4 % است.

پوشش های تکمیلی بیمه عمر انفرادی

پوشش اصلی بیمه عمر، حمایتی است که از زندگی بیمه گزار می کند و همان طور که قبلاً گفتیم مطابق قانون بیمه عمر اگر بیمه گزار در طول مدت قرارداد بیمه عمر فوت کند، شرکت بیمه، سرمایه فوت را به خانواده و یا ذی نفعان او پرداخت می کند. اما پوشش های تکمیلی بیمه عمر انفرادی در بین شرکت های بیمه از نظر تعداد و کیفیت متفاوت هستند.

پوشش های تکمیلی خطرات و حوادثی را پوشش می دهد که زندگی بیمه گزار را تهدید می کنند. بیمه گزار با توجه به شغل، شیوه زندگی و نیاز خود در زمان خرید بیمه نامه این پوشش ها را انتخاب می کند. بیمه گزاری که از طریق بیمیتو قصد خرید بیمه داشته باشد در زمان خرید آنلاین بیمه عمر امکان انتخاب و تعیین کیفیت پوشش های تکمیلی را دارد.

همچنین اگر مایل به خرید نباشد و تنها بخواهد استعلام آنلاین بیمه عمر تهیه کند، امکان مشاهده و انتخاب پوشش های تکمیلی برای وی فراهم است. همچنین از طریق استعلام آنلاین می تواند جدول بیمه عمر مورد نظر خود را از شرکت های مختلف بیمه و به طور هم زمان به دست آورد. این جدول به انتخاب درست و با کیفیت بیمه نامه کمک می کند. اگر به دنبال دریافت استعلام از دیگر بیمه ها مانند دریافت استعلام بیمه آتش سوزی باشید باز هم از طریق بیمیتو می توانید آن را دریافت کنید.

مهم ترین مزیت دریافت استعلام آنلاین بیمه در این است که علاوه بر سرعت و دقت بالا با استفاده از امکان مقایسه می توانید از نرخ بیمه نامه خود در شرکت های بیمه و همچنین کیفیت آن مطلع شده و با مقایسه این موارد انتخاب بهتر و مطمئن تری داشته باشید.

چرا بیمه عمر انفرادی؟

در مطالب بالا بیمه عمر یا بیمه عمر و سرمایه گذاری را تعریف کردیم. در اینجا می خواهیم بگوییم چرا این بیمه را بیمه عمر انفرادی می گویند. بیمه عمر توسط یک شخص که بیمه گزار است خریداری می شود و زندگی وی را طی مدت قرارداد بیمه عمر، تحت پوشش قرار می دهد. بیمه گزار می تواند بیمه عمر را برای افراد دیگری تهیه کند که به آن ها بیمه شده گفته می شود و همچنین می تواند علاوه بر خودش، فرد دیگری را نیز تحت پوشش قرار دهد.

متقاضیان بیمه عمر، شرایط بیمه نامه را بر اساس نیازهای خود تعیین می کنند در نتیجه میزان سود و کیفیت پوشش های بیمه ای برای یک فرد با فرد دیگر می تواند بسیار متفاوت باشد. به همین دلیل است که آن را بیمه عمر انفرادی می گویند زیرا توسط اشخاص حقیقی و متناسب با نیازهای شخصی خریداری می شود. شرایط بیمه نامه نیز بسیار شخصی و وابسته به نیازها و شرایط بیمه گزار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>