اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سوددهی صادرات ضایعات ماهی:
صادرات ضایعات ماهی یکی از صنایع تقریبا نوپا، پویا و مهم در دنیای مدرن امروزی است ولی در ایران به دلیل مشکلات اقتصادی موجود، متاسفانه هنوز سرمایه گذاری های چشمگیری در این زمینه صورت نگرفته است.

ضایعات ماهی

سوالی که در سال های اخیر برای بسیاری از کارآفرینان و سرمایه گذارن مطرح است، اینکه آیا صادرات ضایعات ماهی به صرفه است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم، تولید و صادرات ضایعات ماهی امروزه تبدیل به یکی از صنایع پویا در ایران و دیگر کشورها شده است و یکی از زیر مجموعه های صنعت دام و طیور به شمار می رود و بسیاری از کارآفرینان به سمت این صنعت و سرمایه گذاری در آن، جذب شده اند، ولی متاسفانه در ایران به دلیل مشکلات اقتصادی فراوان و تحریم های اعمال شده، تولید و فروش ضایعات ماهی که از آن با عنوان پودر ماهی نیز یاد می شود، با مشکلات زیادی همراه است و به همین دلیل تنها به صورت محدود و بسیار ناچیز در این زمینه سرمایه گذاری هایی در شمال و جنوب کشور انجام شده است.

آیا صادرات ضایعات ماهی به صرفه است و می تواند کمک شایانی برای شرکت های تولید کننده این محصول در زمینه تولید و صادرات آن باشد؟ این موضوعی است که ابعاد مختلفی دارد و در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

آیا صادرات ضایعات ماهی به صرفه است و به چه سرمایه و امکاناتی نیاز دارد؟:
همانطور که گفتیم این سوال که آیا صادرات ضایعات ماهی به صرفه است، ذهن بسیاری از کارآفرینان را قبل از ایجاد یک کسب و کار در این زمینه، درگیر می کند، در پاسخ باید بگوییم به طور کلی استفاده از روده حیوانات برای تولید بیودیزل یک فناوری جدید نیست، با این حال، سازگاری این فناوری با منابع آبزی مانند ماهی، تنها در سال های اخیر مورد توجه عموم مردم و سرمایه گذاران باهوش قرار گرفته است.

روند این کار بسیار ساده است بدین ترتیب که روغن ماهی پس از تولید فیله ماهی، از روده و زباله باقیمانده به دست می آید و با متانول تقریبا 10 درصد و سایر محصولات، مخلوط می شود.

علاوه بر این سوال که آیا صادرات ضایعات ماهی به صرفه است، سوال دیگری مطرح می شود که آیا این صنعت و سرمایه گذاری در آن، مزایایی هم دارد و سودآوری آن به چه میزان است؟ جالب است بدانید فناوری مورد استفاده در تولید سوختهای زیستی از روده ماهی و ضایعات در بسیاری از مناطق دیگر دنیا قابل تنظیم و انتقال است، این امر می تواند وضعیت معیشتی را در بسیاری از کشورها تامین و از تولید گازهای گلخانه ای انرژی محلی جلوگیری کند.

تولید و صادرات ضایعات ماهی تنها با سرمایه گذاری اندک در مزارع موجود ماهی به همراه انرژی خانگی با هزینه بسیار کمی امکان پذیر است.

ضایعات ماهی

خوب است بدانید بیودیزل حاصل از ضایعات ماهی همچنین می تواند باعث بهره برداری بهتر از منابع آبزی و ایجاد درآمد اضافی برای جوامع ماهیگیران شود، این مزارع ماهی همچنین می توانند درآمد حاصل از تولید و صادرات فیله ماهی را نیز تامین و انرژی محلی نسبتاَ بدون هزینه ای را تولید کنند، بنابراین صادرات ضایعات ماهی می تواند تأثیر مثبتی بر امنیت غذایی و امنیت انرژی داشته باشد.

آیا صادرات ضایعات ماهی به صرفه است و تولید ضایعات ماهی چه محصولات جانبی دیگری دارد؟
سرمایه گذاران باهوش قبل از راه اندازی کسب و کار در این زمینه، از خود می پرسند که آیا صادرات ضایعات ماهی به صرفه است، سپس نسبت به آماده سازی مراحل راه اندازی تجارت خود، اقدام می کنند.

خوب است بدانید در فرآیند تولید ضایعات ماهی و استخراج بیودیزل، مقدار زیادی گلیسیرین نیز تولید می‌شود که در تهیه و تولید صابون و صنایع آرایشی کاربرد زیادی دارد، بعد از استخراج گلیسیرین، باقیمانده به شکل پودر ماهی تهیه می شود و جالب است بدانید که هر 1 کیلوگرم زباله ماهی می تواند بیش از 1 لیتر بیودیزل تولید کند که این سوخت با افزودن منگنز، تصفیه می شود و برای موتورهای مختلف مناسب است و مورد استفاده قرار می گیرد.

با این تفاسیر اگر سرمایه گذاران به سمت صادرات ضایعات ماهی جذب شوند و این صنعت در کشورهای مختلف از جمله ایران پا بگیرد، هم منفعت سرمایه گذار و تولید کننده را به همراه دارد و هم زمین از آسیب‌های جدی در امان خواهد ماند.

در نهایت برای پاسخ به اینکه آیا صادرات ضایعات ماهی به صرفه است، باید بگوییم، سرمایه گذاران با تولید و صادرات ضایعات ماهی می توانند بین 20 تا 40 درصد سودآوری داشته باشند، البته این رقم زیادی نیست ولی با توجه به بازار و اقتصاد حال حاضر، می تواند امیدوار کننده باشد، البته موفقیت در این زمینه علاوه بر سرمایه کافی، مستلزم داشتن دانش و تجربه کافی و همچنین صداقت در تولید و فروش می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>