اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه تکمیلی نیروهای مسلح

بیمه تکمیلی از طرف شرکت های خصوصی بیمه ارائه می شود و همان طور که از نام آن مشخص است تکمیل کننده هزینه های درمانی است اما شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چه تفاوتی بین بیمه های درمانی ارگان های مختلف وجود دارد؟ ممکن است شما هم شنیده باشید که بیمه مکمل نیروهای مسلح با بیمه مکمل در سایر سازمان ها متفاوت است، آیا واقعا این طور است؟

لازم است بدانید به طور کلی بیمه شدگان نیروهای مسلح از دو نوع پوشش بیمه ای درمان برخوردار هستند:

  1. بیمه اولیه (همگانی)
  2.  بیمه مکمل درمان

در سایر سازمان های بیمه ای دولتی این دو نوع پوشش بیمه ای از یک دیگر مجزا هستند و افراد برای این که تحت پوشش های درمانی بیشتری باشند باید بیمه تکمیلی را جداگانه خریداری کنند. اما این دو نوع پوشش بیمه ای درمانی در سازمان تأمین خدمات درمانی نیروهای مسلح از یکدیگر جدا نیست. اما افراد همچنان می توانند بیمه تکمیلی خدمات درمانی نیروهای مسلح را خریداری کنند و از پوشش های بیشتری بهره مند شوند.

بیمه های درمانی بیمه شدگان نیروهای مسلح

بیمه مکمل خدمات مورد تعهد بیمه پایه را تا سقف بالاتر جبران می کند و علاوه بر آن، برخی از خدمات خارج از تعهد بیمه پایه را نیز تحت پوشش قرار می دهد. ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان بیمه گر بیمه مکمل مطرح است و حق بیمه و تعهدات را تعیین می کند. قبل از همه لازم است بدانید همه شاغلین، بازنشستگان و وظیفه بگیران نیروهای مسلح به همراه اعضای خانواده شان تحت پوشش بیمه مکمل پایه خدمات درمانی نیروهای مسلح هستند کافی است این افراد دفترچه بیمه نیروی مسلح داشته باشند تا از بیمه مکمل استفاده کنند.

خدمات درمانی این سازمان با حجم گسترده ارائه می شود و تقریباً تمام خدمات هزینه ­ساز را پوشش می ­دهد از جمله خدمات دندانپزشکی، پوشش آزمایشات، تصویربرداری و حتی تعهدات دارویی در موارد پرهزینه. همان طور که می دانید سقف تعهدات و پوشش ها در بیمه پایه محدود بوده و جوابگوی نیازهای درمانی افراد نیست اما خوبی مزایای درمانی در سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح در این است که بیمه مکمل و بیمه پایه در کنار هم ارائه می شود.

در هر صورت سقف تعهدات بیمه درمان چیزی است که افراد را به بیمه های تکمیلی شرکت های خصوصی نیازمند می کند. بیمه تکمیلی خدمات درمانی نیروهای مسلح به طور ویژه از طرف شرکت بیمه کوثر ارائه می شود.

بیمه تکمیلی خدمات درمانی نیروهای مسلح چگونه است؟

بیمه تکمیلی نیروهای مسلح معمولاً با شرکت بیمه کوثر است. بازنشستگان نیروهای مسلح و افراد تحت تکفل شان هم می توانند با طرح آرامش بیمه کوثر تحت پوشش بیمه تکمیلی خدمات درمانی نیروهای مسلح باشند. سقف تعهدات طرح آرامش کوثر با دو طرح الف و ب مطابق جدول زیر است که افراد می توانند با توجه به نیازهای درمانی خود، طرح موردنظر خود را درخواست دهند.

بیمه تکمیلی خدمات درمانی نیروهای مسلح با طرح آرامش کوثر

همان طور که گفتیم طرح آرامش کوثر مخصوص بازنشستگان، مستمری بگیران و وظیفه بگیران نیروهای مسلح و خانواده های آن هاست. ثبت نام بیمه تکمیلی طرح آرامش کوثر در مهر ماه هر سال آغاز می شود. بیمه شده اصلی یا بازنشسته محترم باید به همراه دفترچه سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح خود و افراد خانواده اش به شعب بیمه کوثر و دفاتر الکترونیکی ساتا مراجعه کند و ثبت نام خود را انجام دهد. حق بیمه تکمیلی خدمات درمانی نیروهای مسلح در طرح آرامش کوثر از حقوق بازنشستگان در اقساط 12 ماهه کسر می شود.

شرایط و مزایای استفاده از بیمه تکمیلی خدمات درمانی نیروهای مسلح

بیمه تکمیلی کوثر به صورت گروهی و با حداقل اعضای 50 نفر ارائه می شود. شرکت بیمه کوثر علاوه بر ارائه بیمه تکمیلی گروهی به کارکنان سازمان ها و مؤسسات و کارخانجات، به طور ویژه به کارکنان نیروهای مسلح خدمات درمانی ارائه می دهد.

  • کارکنان نیروهای مسلح می توانند سقف تعهدات خدمات درمانی را افزایش دهند. برای این کار باید بیمه تکمیلی خدمات درمانی نیروهای مسلح را از شرکت بیمه کوثر خریداری کنند.
  • در طرح آرامش کوثر امکان بیمه کردن والدین با حق بیمه برابر با حق بیمه سایر اعضای خانواده وجود دارد (البته در صورت داشتن دفترچه بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح)
  • در طرح آرامش کوثر، بیمه شده اصلی که همان بازنشسته نیروهای مسلح است می تواند فرزند، عروس یا داماد و فرزندانشان را با هر بیمه پایه ای که دارند تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهد.

نحوه استفاده از خدمات بیمه تکمیلی کوثر

بیمه شدگان بیمه تکمیلی قبل از استفاده از خدمات مراکز درمانی طرف قرارداد باید از شرکت بیمه کوثر معرفی نامه دریافت کنند. این شرکت بیمه، این امکان را فراهم کرده است تا افراد بدون مراجعه مستقیم، درخواست صدور معرفی نامه را بدهند. بنابراین افراد می توانند از محل کار یا منزل خود درخواست صدور معرفی نامه را به صورت آنلاین دهند و از کیوسک خدمات الکترونیک بیمه کوثر (چابک) معرفی نامه دریافت کنند.

موارد که از تعهد بیمه تکمیلی کوثر خارج است

افرادی که تحت پوشش بیمه تکمیلی خدمات درمانی نیروهای مسلح هستند نمی توانند برای موارد زیر از بیمه کوثر خسارت دریافت کنند.

  • عیب های مادرزادی
  • سقط جنین
  • جراحی های زیبایی
  • ترک اعتیاد
  • خودکشی
  • اعمال مجرمانه
  • خسارات ناشی از حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، آتش فشان و…
  • جنون
  • خسارات ناشی از جنگ، شورش، بلوا و… و فعل و انفعالات هسته ای
  • جراحی لثه، ارتودنسی، ایمپلنت و کاشت دندان مصنوعی
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
فیض اله رضای نودهی:
خوب بسیار عالی
منصور جهانتاب شیروان:
خیلی خوبه اگر پوشش دهیش خوب باشد ودر مواقع اضطراری انسان اذیت نشود متشکرم
منصور جهانتاب شیروان:
خیلی خوبه اگر پوشش دهیش خوب باشد ودر مواقع اضطراری انسان اذیت نشود متشکرم
مراد خواجه:
َسلام طرح خوبی فقط انتظار داریم روال کار اداری‌ وقسمتهای درمان این طرح قبول کنند که بیمار ضمن پرداخت به هزینه نخورد تشکر از خدمات بیمه کوثر
صفرعلی ظهوریان ایزدی :
با سلام تمدید بیمه ک‌وثر بازنشستگان نیروهای مسلح از بیستم آبان ماه بندت یک هفته تعیین شده در شرایط کروناویروس فعلی می‌شد طی پیامکی اعلام کرد بیمه مزبور تمدید می‌شود در صورت عدم تمایل مراتب را اعلام کنند و کسانی که جدیدا تمایل بیمه هستند مراجعه حضوری داشته باشند
یونس ضیائی:
سلام یکماهه ثبت نام کردم، استعلام میگیرم اعلام میشه کد ملی مربوطه تحت درمان نمی باشد.
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

مسعود تقی لو:
باسلام ‌.جهت استفاده ازبیمه طرح آرامش ۹۹بازنشستگان ن م هزینه پرداختی هرنفر چقدر است؟
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

:
چرا ایمپلانت دندان تحت پوشش نیست
محمد جواد خدایی کوکی:
سلام میخواستم از بیمه تکمیلی کوثر طرح ارامش انصراف دهم چگونه اقدام کنم متشکرم
محمد جواد خدایی کوکی:
سلام من میخوام انصراف دهم از بیمه طرح ارامش
آ خورشیدی :
سلام وقتتون بخیر من فکم جلو بودبخاطر اینکه برام جراحی انجام ندن بخاطر عوارض بعدی برام ارتودنسی کردن یکم مشکلم برطرف شد اول کار گفتن درصدی از هزینه رو تقبل میکنند الان که پایان کاره از زیر حرف خودشون در رفتن من باید چیکار کنم 7 تومنم هزینه کردم بخاطر قولی که بیمه داد هیچ هزینه ای رو تقبل نکردن، ینی فقط پول الکی به بیمه دادم این چند ساله؟
3611071366:
باسلام اینجانب ناصرنارویی نماهستم انگشتم تو مادگان قطع شد تمام مدارک پزشکی را تحویل نماینده بیمه دادم ولی هیچ گونه خسارتی بهم ندادن ممنون میشم راهنماییم کنید باتشکر
سیف دهیمی:
سلام خسته نباشی من بیمه ای تکمیلی هستم وبه پزشک مراجعه کردم هزینه پرداخت کردم آزاد این نسخه ثبت اش کردم در دفتر بیمه چقدر طول میکشه وچگونه چک کنیم برامون پراخت کردن یا نه
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

فتحعلی‌خواجه‌‌ای:
هزینه‌دارو‌کی‌واریز‌میشودبحساب
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

علی جلالی راد:
سلام لطفا تاریخی را در سال 1400 برای ثبت نام غیرحضوری بیمه ارامش کوثر اعلام نموده وسایت را هم باز بگذارید / باتشکر
امیر حسین اعرابی:
درود بعضی مواقع پرداخت هزینه‌های درمان طولانی میشود
رعنا خاتونی تبار:
سلام لطفادرخصوص بیمه تکمیلی اینجانب اقدام فرمائید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محمد مهدی علیمرودشتی:
بسیار عالیست من کاملا راضی هستم
ابراهیم سعادت:
باعرض سلام وخسته نباشید بنده درمورخه یکم دی ماه مراجعه کردم نمایندگی بیمه. کوثربه تعداد40سرپرست لیست بردم جهت تشکیل بیمه تکمیلی متاسفانه اعلام کردنندلیست رونمیشه بازکردعنایت بفرماییدچطوربایداین افرادرابیمه تکمیلی انجام دادمتشکرم
محمدرضاشهرکی:
باسلام .خیلی متاسفم برای مدیرانی که هنوز فکر میکنند باید شهرستانیها هزینه پرداخت کنند و تهرانیها از امکاناتش بهره ببرند.چرادرمرکزاستان گلستان حتی یک داروخانه بابیمه تکمیلی قرارداد نداره..وقتی تمام مدارک بیمارتکمیل هست چرا باید به یک پزشک دیگر مراجعه بشه که اون مدارک تآیید بشه..مگرروشی که بیمه نیروهای مسلح برای پرداخت هزینه درمان داشت چه اشکالی داره که مردم رو پاس میدید تا دکتر دیگه مدارک رو تایید کنه..
:
سلام من 20/ 9 بیمه سلامت ثبت نام کردم و در تاریخ 16/ 9 یک اورولو ژ ی قلب انجام دادم آیا هزینه ماوالتفاوت بیمارستان به من تعلق میگیرد
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

اسماعیل صالحی :
شکستگی استخوان م پا در دو ناحیه چقدر است
معصومی :
سلام بیمه تکمیلی کوثر شامل لیزیک چشم هم میشود ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

تقی شیر محمدی:
بیمه دارم
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>