اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ماکارونی

صادرات ماکارونی:
ماکارونی یک نوع پاستای خشک است که به طور سنتی شکل گرفته و در اشکال و اندازه های گوناگون تولید می شود. در ایران واژه ی ماکارونی، هم معنا با پاستا و به صورت گسترده برای انواع اسپاگتی و ماکارونی طرح دار و غیره به کار می رود. صادرات ماکارونی با توجه به محبوییت جهانی این غذا توانایی سودآوری زیادی برای تاجران دارد.

بهترین ماکارونی از سمولینای گندم دوروم به دست می آید. سمولینا حاصل آسیابانیِ گندم سختی، به نام گندم دوروم است. البته از گندم های دیگر نیز برای تهیه آرد ماکارونی استفاده می کنند. شایان ذکر است که طبق قوانین ایتالیا ماکارونی را فقط می توان از آرد گندم دوروم یا آرد سمولینا تهیه کرد.

این ماده خوراکی بیشتر در کارخانجات به صورت خشک تولید شده و پیش از خوردن جوشانده می شود. معنا و شکل ماکارونی در هر کشور یا منطقه تفاوت دارد. در ژاپن بیشتر به گونه ای پاستا گفته می شود که شکل ظاهری آن به صورت میله ای کوتاه سوراخ دار یا به شکل صدف یا طرح های گوناگون دیگر است.

در ایتالیا ماکارونی اشاره به نوعی پاستا به شکل میله ای سوراخ دار کوتاه است. به زبان انگلیسی، ماکارونی به معنای نوعی پاستای میله مانند کوتاه و سوراخ دار است، اما در بین ایتالیایی - آمریکایی ها در سراسر فیلادلفیا و نیویورک، ماکارونی واژه ای است که به همه گونه های پاستا اشاره دارد.

ماکارونی (Macaroni) در گمرک جهانی با کد تعرفه (HS Code) به شماره 1902 شناخته می شود.

ماکارونی

آمار صادرات ماکارونی:

  • رقم کل صادرات: 10,040,414,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 2 درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 7 درصد.
  • میانگین فاصله از کشور وارد کننده: 3,416 KM.

آمار واردات ماکارونی:

  • رقم کل واردات: 9,635,490,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 3 درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 4 درصد.
  • میانگین فاصله از کشور صادر کننده: 3,470 KM.

کشور های صادرکننده ماکارونی:
ایتالیا بیشترین حجم صادرات ماکارونی با 29 درصد از سهم بازار جهانی را داراست. چین با 9 درصد، کره جنوبی و ترکیه با 6 درصد و تایلند با 5 درصد در رتبه های بعدی صادرات این محصول قرار دارند.

در واردات ماکارونی کشورهای آمریکا، آلمان و فرانسه بیشترین میزان واردات را دارا هستند.

ظرفیت اسمی تولید ماکارونی در کشورمان چیزی حدود 700 هزار تن در سال می باشد درحالی که با توجه به شرایط موجود در ایران تولید واقعی ماکارونی کمی بیشتر از 500 هزار تن برآورد شده است که سهم صادرات از این حجم تولید حدود 150 هزار تن در سال برآورد شده است.

با توجه به اینکه ماکارونی تولید شده ایران دارای بالاترین سطح استانداردهای بین المللی می باشد و با در نظر گرفتن کیفیت بالای مواد اولیه مورد استفاده که همان آرد سمولینا است امروز محصولات ایران در بازارهای هدفش دارای تقاضای مناسب است اما مشکلاتی مانند بازاریابی نادرست باعث شده تا سهم صادرات ایران تنها یک دهم از تولید باشد.

کیفیت محصول، بسته بندی و قیمت مناسب باعث افزایش مشتری در برای صادرات این محصول می شود. به روز بودن تجهیزات تولید ماکارونی در کشور باعث شده است که رقابت در سطح جهانی صورت گیرد و درحال حاضر بیش از 25 تا 30 درصد تولید داخل، به کشورهای مختلف جهان صادر شود.

نرخ رشد کشورهای واردکننده:
کشورهای بلژیک، چین، فرانسه، هلند، آمریکا و چین همگی دارای بازار رو به رو در یک و پنج سال اخیر بوده‌اند.
کشورهای آلمان و انگلیس نیز در یکسال گذشته دارای رشد مثبت بوده اند. کشورهای افغانستان، عراق، امارات، چین، ژاپن، عمان، لبنان و کویت در آسیا دارای ظرفیت صادراتی خوبی برای صادرات ماکارونی هستند.

از روسیه، آمریکا، کانادا و آلمان نیز می توان به عنوان مقصد های صادراتی مناسب نام برد. امارات، چین، عمان، روسیه و هند از بازارهای با ظرفیت بالا برای صادرات شکر هستند.

عراق و افغانستان از کشورهای با بازار اشباع شده برای صادرات ماکارونی از ایران می باشند. بیشترین ظرفیت و پتانسیل صادراتی برای صادرات ماکارونی با توجه به ظرفیت بازار و روابط تجاری آسان را کشورها امارات، روسیه و میانمار دارا هستند.

ایران نزدیکترین ارتباط صادراتی را با ترکمنستان دارد. بازار ژاپن بیشترین ظرفیت تقاضا را برای صادرات ماکارونی دارد.

میانمار بیشترین تفاوت بین پتانسیل صادرات و صادرات واقعی را از نظر ارزش نشان می دهد، ظرفیت باقیمانده صادرات به ارزش 35٫3 هزار دلار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>