اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه تامین اجتماعی

کارکنانی که در محیط های کاری مانند کارخانه ها و کارگاه ها و… مشغول به کار هستند می توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند. بیمه تامین اجتماعی با چتر حمایتی خود از کارکنان و حمایت از حقوق آنان به اقتصاد این افراد و در واقع به اقتصاد کشور کمک می کند.

کارکنانی که بیمه تامین اجتماعی دریافت می کنند در هر زمان که نیاز داشته باشند می توانند و باید که به سوابق بیمه ای و اطلاعات خود دسترسی داشته باشند. برای همه بیمه شدگان به محض صدور بیمه نامه، شماره بیمه نیز صادر می شود که شناسه ای مخصوص به همان شخص بوده است و به وسیله آن در مراجعات حضوری به کارگزاری های بیمه نیز به اطلاعات بیمه ای خود دسترسی راحت تری خواهد داشت.

شماره بیمه بر روی بیمه نامه درج شده است با این حال روش های دیگری مانند دریافت شماره بیمه تامین اجتماعی با کد ملی نیز وجود دارد تا بیمه شده ای که به بیمه نامه دسترسی ندارد بتواند شماره بیمه نامه و در نتیجه دیگر اطلاعات و سوابق بیمه ای خود را مشاهده کند.

بیمه تامین اجتماعی چگونه به بیمه شده کمک می کند؟

بیمه شدگان تامین اجتماعی در دوران بازنشستگی، حقوق بازنشستگی دریافت می کنند. دریافت حقوق بازنشستگی نیز به داشتن بیمه تامین اجتماعی بستگی دارد. بیمه تامین اجتماعی قراردادی است چند طرفه مابین دولت، کارفرما و بیمه شده و به این صورت است که طی سنوات کاری بیمه شده مبلغی معادل 30% از حقوق بیمه شده را به صورت مشترک از بیمه شده و کارفرما به عنوان حق بیمه دریافت می کند.

7% از این میزان را بیمه شده و 23% باقی مانده را کارفرما می پردازد و همین حق بیمه های پرداختی است که باعث می شود، بیمه شده در دوران بازنشستگی، حقوق بازنشستگی دریافت کند. همچنین این سوابق بیمه ای کمک می کند که بیمه شده در دوران بیکاری نیز بتواند مقرری بیکاری دریافت کند.

درکنار این خدمات، بیمه تامین اجتماعی با ارائه دفترچه درمانی به بیمه شده و افراد تحت سرپرستی او کمک می کند تا از خدمات درمانی با هزینه های بسیار پایین تری استفاده کنند. با این توضیحات می توانید متوجه نقش مهم بیمه تامین اجتماعی در زندگی افراد شوید. برای مشاهده سوابق بیمه خود و یا دریافت شماره بیمه با کد ملی می توانید از طریق اینترنت اقدام کنید که نحوه انجام آن را در ادامه می خوانید.

روش دریافت شماره بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

یکی از روش های دریافت سوابق و دریافت شماره بیمه تامین اجتماعی با کد ملی است که جدیدترین روشی است که سازمان تامین اجتماعی برای رفاه حال بیمه شدگان ایجاد کرده است. برای این منظور کافی است به سایت تامین اجتماعی مراجعه و از قسمت میز خدمت غیر حضوری گزینه مشاهده سوابق بیمه شدگان را انتخاب کنید.

در صورتی که در سایت سازمان تامین اجتماعی حساب کاربری داشته باشید می توانید نام کاربری و گذرواژه را وارد کنید اما اگر برای اولین بار است که می خواهید از این روش استفاده کنید و حساب کاربری ندارید ابتدا باید این حساب را بسازید. برای ایجاد حساب کاربری گزینه ثبت نام را انتخاب و مراحل زیر را طی کنید.

  1. گزینه ثبت نام را انتخاب کنید.
  2. مشخصات شناسایی خواسته شده را وارد کنید. این اطلاعات شامل کد ملی، شماره تلفن همراه و نوع اپراتور تلفن همراه شما است که خط تلفن همراه خود را از آن شرکت تهیه کرده اید. مانند همراه اول، ایرانسل و یا رایتل.
  3. سپس بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. در این مرحله باید از سوی بیمه تامین اجتماعی به شماره همراه شما یک کد ارسال شود که برای طی مراحل بعدی به آن نیاز دارید.
  4. در گام بعد باید کدی که برای شما فرستاده شده است را وارد کنید تا بتوانید ثبت نام خود را کامل کنید.
  5. در مرحله بعد فرمی به شما ارائه می شود که ثبت نام شما را تکمیل می کند و باید مشخصات بیشتر و دقیق تر خود را وارد کنید. در این فرم اطلاعاتی که از شما خواسته می شود شامل نام خانوادگی، نام، کد ملی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، جنسیت، کشور، استان یا شهر، آدرس ایمیل، شماره تلفن همراه که قبلاً وارد کرده اید، گذر واژه و تکرار گذرواژه است. سپس به سؤالات امنیتی خواسته شده پاسخ دهید و گزینه ثبت نام را بزنید.
  6. در این جا ثبت نام شما پایان یافته است و این مطلب توسط پیغامی به شما نشان داده خواهد شد. متاسفانه فعال سازی حساب کاربری در سایت تامین اجتماعی زمان بر است و باید 48 ساعت از زمان ثبت نام کاربر گذشته باشد.

پس از طی مراحل گفته شده و سپری کردن 48 ساعت از زمان تکمیل فرم ثبت نام، حساب کاربری برای بیمه شده فعال می شود. دریافت شماره بیمه تامین اجتماعی با کد ملی از طریق ورود به حساب کاربری امکان پذیر است زیرا با ورود به حساب کاربری می توانید سوابق بیمه ای خود را مشاهده کنید که طبیعتاً به شماره بیمه نامه خود نیز دسترسی خواهید داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
موسی طائی نژاد:
باسلام ای کاش سابقه بیمه به موقع و درست حساب شود
یاسر حسینی ناصرآباد:
عالیبود متشکرم
مهدی رضایی:
عالی
مهدی رضایی:
عالی
افشین حسین عربستانی:
شماره بیمه تامین اجتماعی رو میخواهم
پاسخ زینگ:
سلام
در کامنت زیر مطلب بطور دقیق توضیح داده شده

علی مومن ابادی:
خیلی عالی
سیدمحمددریاباری:
دریافت کدبیمه تامین اجتماعی
محسن سالاروند:
شماره بیمه خود را میخواهم
سجاد رشیدی:
دریافت شماره بیمه تامین اجتماعی
روح اله رستمی راد:
شماره بیمه گذار
سعید سالمی:
دریافت شماره بیمه تامین اجتماعی
مهسا حاجی باقر:
شماره بیمه
قادر بدوی :
عالی
هانیه افشاری:
خوب
احمد رمضانی:
خیلی خوب
حامدبارانی:
شماره بیمه مو خواستم
لطفعلی لطفی قشلاقی:
شماره بیمه دفترچه
فرانک داودی:
شماره بیمه
ابراهیم رحیمی:
عالی
عزیزالله خاشعی :
پاسخ زینگ:
برای استعلام شماره‎‌ بیمه تامین اجتماعی‌، می‌توانید در سامانه بیمه eservices.tamin.ir ثبت نام کرده و مراحل زیر را انجام دهید:
1-ورود به بخش ثبت نام سامانه و وارد کردن اطلاعات هویتی
2-دریافت گذر واژه
3-فعال کردن حساب کاربری
4-ورود به بخش بیمه شدگان و انتخاب منوی سابقه
5-مشاهده اطلاعات مورد نیاز
در صورتی که قبلا مراحل ثبت نام را طی کرده‌اید، می‌توانید فراموشی رمز عبور را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید. بعد از آن از شما آدرس ایمیل یا شماره تلفنتان درخواست می‌شود. با وارد کردن هریک از آن‌ها، کد فعال‌سازی ارسال خواهد شد. پس از دریافت کد و وارد کردن آن، به حساب کاربری فراموش شده وارد می‌شوید. در این قسمت تمامی اطلاعات بیمه‌ای اعم از شماره بیمه برای شما قابل مشاهده خواهد بود.

در حالت کلی، با استفاده از کد ملی، شعب کارگزاری و بیمه توانایی این را دارید که شماره بیمه خود را دریافت کنید. به این علت که سازمان تامین اجتماعی برای هر بیمه‌شده یک شماره بیمه درنظر گرفته است، کافی‌ است با همراه داشتن مدارک شناسایی خود به این کارگزاری‌ها مراجعه کرده یا به شعب بیمه مراجعه کنید. با ارائه کدملی، شماره بیمه و سایر اطلاعات درخواستی شما در این حوزه قابل دریافت است.
در حقیقت بعد از دریافت اطلاعات می‌توانید به راحتی به تمامی مشخصات خود دسترسی داشته و آن‌ها را بررسی کنید. حتی اگر هرگونه تغییر یا مغایرتی دیدید، می‌توانید برای رفع آن‌ها اقدام کنید. شایان ذکر است که این مغایرت‌ها می‌بایست به صورت حضوری در شعب بیمه یا کارگزاری مربوطه انجام شود.

سید عثمان حسینی:
عالی
حانیه سیف پور زمانی :
خوب
رسول رضاپور :
عالیه
فرزاد دادور:
عالی
ابوالفضل حیدری همپا:
عالی
مهدی هزاره مژن آبادی:
عالی هست
محمود دهقان حسین آباد:
سلام ، خوب است
فاطمه كامراني كلخوران ويند:
سلام خوب بود
محمدشجاعی اصل:
شماره بیمه تامین اجتماعی میخام
محمد احمدی :
شماره بیمه تامین اجتماعی نمیدونم
سید حامد خاتمی:
عالی
مهناز شیروانی نامدار:
شماره بیمه تامین اجتماعی را میخواهم
مهری پورعالی گله زن:
لطفا شماره بیمه ارسال شود
سجاد میرزایی قطب :
شماره بیمه تامین اجتماعی میخام
پریناز قنبری ویکی:
‌دریافت شماره بیمه
علی صادقی :
سلام شماره بیمه ام روفراموش کردم
رامین اسدی منش:
عالی
بهزاد کریمه:
خوبه
امید حاتمی:
شماره دفترچه بیمه
جبار قره خانی:
شماره بیمه تمین اجتمای
پریاشاکری:
درخواست شماره بیمه
ابراهیم باقری نیا:
درخواست شماره بیمه
امید:
دریافت کد بیمه
ناصر شجاعی :
عالی بود
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>