اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه تامین اجتماعی

برای این که تحت پوشش تامین اجتماعی قرار بگیرید به شرطی که دارای شرایط باشید در اولین مرحله باید فرم بیمه تامین اجتماعی را تهیه و تکمیل کنید و آن را به همراه مدارک مربوطه به این سازمان تحویل نمایید.

اما اگر نمی دانید که تحت چه شرایطی می توان از بیمه تامین اجتماعی استفاده کرد و تحت پوشش این سازمان قرار گرفت یا اگر نمی دانید بیمه تامین اجتماعی چیست باید نگاهی به تعریف این سازمان و فعالیت هایی که انجام می دهد رجوع کنید. ما به طور مختصر به تعریف بیمه تامین اجتماعی و فعالیت های بیمه ای آن اشاره خواهیم کرد و سپس به توضیح فرم بیمه تامین اجتماعی و مواردی که در آن خواسته شده می پردازیم.

نگاهی به فعالیت های بیمه تامین اجتماعی

اگر با تاریخچه بیمه تامین اجتماعی آشنا باشیم می بینیم که این بیمه در راستای کمک به کارکنان محیط های کاری و حمایت های بیمه ای و درمانی از این اقشار به وجود آمده است. همه کسانی که در کارخانه ها، شرکت ها، کارگاه ها و دیگر محیط های اداری و کاری مشغول به فعالیت هستند مطابق قانون کار باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند تا بتوانند از امکانات و مزایای آن استفاده کنند.

به این افراد، بیمه شدگان اجباری بیمه تامین اجتماعی می گویند زیرا که مشمول قانون کار می شوند اما افراد دیگری نیز اگر تمایل داشته باشند می توانند تحت پوشش تامین اجتماعی قرار بگیرند که بیمه شدگان اختیاری و مشاغل آزاد نامیده می شوند. بیمه شدگان تامین اجتماعی می توانند از خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی و مزایای مستمری و بازنشستگی آن استفاده کنند.

تامین اجتماعی با صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی برای افراد بیمه شده به آن ها و افراد تحت سرپرستی آن ها امکان استفاده از امکانات پزشکی را می دهد. بیمه شدگان به صورت مستقیم یعنی مراجعه به مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی و غیر مستقیم یعنی مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد با تامین اجتماعی از امکانات درمانی به صورت رایگان و یا با هزینه های اندک استفاده کنند.

فرم بیمه تامین اجتماعی چیست؟

در امور اداری برای هر درخواست معمولاً فرم درخواست آن وجود دارد. اگر برای اولین بار است که در یک محیط کاری مشغول به کار شده اید و می خواهید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرید لازم است فرم بیمه تامین اجتماعی را تهیه کنید.

تکمیل و ارائه این فرم به سازمان تامین اجتماعی به معنی درخواست رسمی و قانونی شما است تا تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرید. به فرم بیمه تامین اجتماعی که در زمان ثبت نام اولیه ارائه می شود فرم نام نویسی و تخصیص شماره بیمه نیز می گویند. در زمان ثبت نام علاوه بر این فرم باید اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه یک قطعه عکس نیز به همراه داشته باشید.

در فرم بیمه تامین اجتماعی چیست و چه اطلاعاتی از بیمه شده می خواهد؟

فرم بیمه تامین اجتماعی دارای دو برگه است که در برگه اول به طور کلی مشخصات بیمه گزار خواسته می شود و در برگه دوم تایید کارفرما مبنی بر مشغول به کار بودن فرد در محل کاری است. در اینجا هر دو برگه را شرح می دهیم تا با سوالات فرم بیمه تامین اجتماعی و نحوه پاسخ دهی به آن آشنا شوید.

1-برگه اول از فرم بیمه تامین اجتماعی: در بالای این برگه نوع مخاطب باید مشخص شود و تعیین شود که کسی که فرم مربوطه را پر می کند، بیمه شده اصلی است یا بیمه شده تبعی و یا کارفرمای حقیقی است. بیمه شده تبعی فردی است که به واسطه نسبتی که با بیمه گزار دارد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرد مانند همسر، فرزندان، والدین ازکارافتاده و موارد دیگر. در ادامه اطلاعات شناسنامه ای، اطلاعات تماس و نشانی محل سکونت، اطلاعات تحصیلی، اطلاعات مختصری درباره دو تن از آشنایان بیمه شده و در نهایت اطلاعات بانکی وی خواسته می شود.

2-برگه دوم از فرم بیمه تامین اجتماعی: این برگه مخصوص کارفرما است و بیشتر بخش های توسط کارفرما تکمیل می شود و تاییدیه کارفرما است. بخش های این فرم شامل اطلاعاتی است که کارفرما از کارکنان خود ارائه می کند. همچنین اگر متقاضی بیمه دچار بیماری خاصی مانند هموفیلی، تلاسمی و بیماری های کلیوی باشد باید در این فرم اعلام کند و همچنین سوابق کاری وی نیز در این فرم درج می شود.

متقاضی بیمه پس از تکمیل این بخش باید اطلاعات بیماری و سوابق بیمه ای خود را با امضا و اثر انگشت به تایید برساند. قسمت آخر از برگه دوم فرم بیمه تامین اجتماعی توسط کارکنان شعبه بیمه این سازمان تکمیل می شود و نتیجه بررسی و صحت و سقم اطلاعات مندرج در آن است.

نکاتی در خصوص فرم بیمه تامین اجتماعی

باید بدانید بیمه تامین اجتماعی سازمان بزرگی است که بخش های مختلفی دارد و برای استفاده از هر امکان یا درخواستی معمولاً فرم های مربوط به آن وجود دارند و نیازی به نامه نگاری نیست. تنها کافی است فرم مربوطه را تهیه و تکمیل کنید.فرم های بیمه تامین اجتماعی در اینترنت و به خصوص در سایت بیمه تامین اجتماعی قابل دریافت است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محمدچوپانی بارانی:
سلام من میخوام خودمو بیمه کنم وضع مالیم خوب نیست میخوام اقساتش سالیانه باشه من کارگرازادم وشرایط مالی خوبی ندارم بیستوسه سالمه دارای یک فرزند می باشم متشکرم
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>