اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه مسافرتی

سفر به خارج از کشور و دیدن زیبایی هایی که تابه حال ندیده اید می تواند بسیار لذت بخش باشد. خرید کردن، گشت وگذار در شهرها، دیدن معماری متفاوت و هزاران اتفاق جدید که روح را نوازش می دهد؛ اما تصور کنید! یک حادثه غیرمنتظره می تواند لذت بخش ترین لحظه را به تلخ ترین تبدیل کند؛ به خصوص اگر هزینه ای در بر داشته باشد.

با یک سرماخوردگی مختصر در کشوری دیگر، ممکن است متحمل هزینه های زیادی شوید. یک پیشنهاد خوب برای پیش بینی و جبران هزینه های مسافرت خارجی، خرید بیمه مسافرتی خارج از کشور است. در دست داشتن بیمه نامه مسافرتی آسودگی خیال شما را فراهم می کند. بیمه نامه مسافرتی برای سفر به برخی از کشورها الزامی است و برای برخی اختیاری؛ به این معنی که سفارت خانه برخی از کشورها بدون بیمه نامه مسافرتی ویزا صادر نمی کنند.

فرم پیشنهاد بیمه نامه مسافرتی

بعد از جستجو و پیدا کردن بهترین بیمه مسافرتی خارج از کشور، نوبت به مواردی می رسد که باید به بیمه گر اطلاع دهید. این اطلاعات را در فرمی به نام فرم پیشنهاد بیمه نامه مسافرتی باید وارد کنید. فرم پیشنهاد بیمه مسافرتی سامان، پارسیان و… می تواند متفاوت باشد.

حالا این فرم پیشنهاد بیمه نامه مسافرتی چیست؟ فرمی است که بیمه گر را با مشخصات شما و خدماتی که می خواهید دریافت کنید آشنا می کند؛ همچنین شما را از خدماتی که بیمه گر به شما ارائه می دهد و یا ارائه نمی دهد آگاه می کند. برخی از موارد ذکرشده در فرم پیشنهاد بیمه نامه مسافرتی را با هم بررسی می کنیم تا با موضوع بیشتر آشنا شوید.

فرم پیشنهاد بیمه نامه مسافرتی چه مواردی را شامل می شود؟

  • مشخصات بیمه گزار
  • بیمه شده
  • مسافر

در این قسمت شما باید مشخصات خود شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، کد ملی، محل تولد، نشانی محل سکونت، کد پستی، شماره گذرنامه و شماره تلفن خود را وارد کنید. دقت کنید که فرم نوشتاری نام و نام خانوادگی شما باید دقیقاً مانند پاسپورتتان باشد.

مشخصات سفر

بیمه گر برای بیمه کردن شما نیاز به اطلاعات سفرتان دارد. شما باید کشوری (هایی) که قصد سفر به آن (ها) را دارید، مدت سفرتان و هدف خود از سفر را در فرم پیشنهاد بیمه نامه مسافرتی ذکر کنید. بعضی از شرکت های بیمه درباره نحوه خروج از کشور (ویزای سینگل یا مولتی پل) و شرکت کمک رسانی را که می خواهید پشتیبان سفرتان باشد از شما سؤال می کنند. همچنین تعدادی از شرکت های بیمه سقف های تعهد متفاوتی را ارائه می دهند که شما در فرم پیشنهاد بیمه نامه مسافرتی باید سقف تعهدی را که نیاز دارید انتخاب کنید

شرکت کمک رسان

شرکت های بیمه ایرانی در هیچ کجای دنیا شعبه فعال ندارند. این شرکت ها برای اینکه بتوانند به بیمه گزاران خود خدمات قابل قبولی ارائه دهند از واسطه هایی استفاده می کنند که کمک رسان نام دارند. شرکت های مختلف بیمه ممکن است با یک یا چند شرکت کمک رسان طرف قرارداد باشند. این شرکت ها موظف اند در صورت بروز حادثه اقدام به یاری بیمه گزار کنند.

دقت داشته باشید که ویژگی های شرکت کمک رسان برای خرید بیمه مسافرتی مناسب بسیار مهم است؛ برای مثال بعضی از شرکت های کمک رسان در برخی از کشورها و در ساعاتی از شبانه روز اپراتور فارسی زبان ندارند، اگر به زبان انگلیسی تسلط ندارید این موضوع برای شما مشکل ساز خواهد شد. شرکت کمک رسان بیمه مسافرتی سامان، بیمه مسافرتی البرز و بیمه مسافرتی پارسیان با هم متفاوت اند و هرکدام در کشور خاصی پوشش دارند.

سقف تعهد

همان طور که از اسمش پیداست نشان دهنده حداکثر مبلغی است که شرکت بیمه در صورت بروز حادثه، متقبل می شود. برای مثال معمولاً سقف تعهد هزینه های پزشکی 50 هزار یورو است؛ به این معنی که در صورت بروز حادثه، شرکت بیمه تا سقف 50 هزار یورو خسارت شما را پرداخت می کند. درصورتی که میزان خسارت از این مبلغ بیشتر شود مابقی را خودتان (بیمه گزار) باید بپردازید.

توجه کنید در برخی از کشورها هزینه درمان بسیار بالا است پس اگر پوشش های بیشتر با سقف تعهد بالاتر را خریداری کنید این موضوع به نفع شما تمام می شود؛ چراکه هزینه اندکی را بابت پوشش بیشتر پرداخت می کنید اما خدمات بیشتری را دریافت می کنید.اگر مدت زمان سفر شما زیاد است خرید پوشش های با سقف تعهد بالاتر به صرفه تر است.

البته مبلغی نیز تحت عنوان فرانشیز وجود دارد که خود بیمه گزار باید بپردازد. در ادامه فرانشیز را بیشتر توضیح می دهیم.

نکات قابل توجه درباره بیمه نامه مسافرتی

شرکت های مختلف بیمه در فرم پیشنهاد بیمه نامه مسافرتی خود نکاتی را آورده اند که نیاز است بیمه شده بداند. به برخی از این نکات اشاره می کنیم

1. درصورتی که به هر دلیل بیمه نامه مسافرتی صادر نشود، فرم پیشنهاد بیمه نامه مسافرتی که پر کرده اید هیچ تعهدی برای شما و بیمه گر ایجاد نمی کند.

2. اگر بیمه نامه مسافرتی صادر شد به هیچ وجه باطل نمی شود مگر اینکه ویزای شما صادر نشده باشد؛ که در این صورت با ارائه مدرک عدم دریافت ویزا، بیمه نامه مسافرتی شما با کسر مبلغ اندکی فسخ و مابقی پول بازگردانده می شود.

دو مورد بالا بین تمامی شرکت های بیمه مشترک است. حال به مواردی که برخی از شرکت های بیمه در فرم پیشنهاد بیمه نامه مسافرتی خود عنوان می کنند می پردازیم:

3. بیمه نامه مسافرتی شرکت های بیمه ای داخلی فقط برای افراد مقیم ایران صادر می شود. در صورت خرید از شرکت های بیمه داخلی، درحالی که خارج از کشور باشید نمی توانید بیمه نامه مسافرتی خود را تمدید کنید. البته موارد استثنا وجود دارد. برای مثال اگر کسی برای فرصت مطالعاتی به خارج از کشور سفر کند و فرصت بازگشت نداشته باشد، می تواند با شرکت مادر صحبت کند تا نیازی به برگشتن برای تمدید بیمه نامه مسافرتی خود نداشته باشد.

4. در بیمه نامه مسافرتی مدت سفر 92 روز متوالی است. برای مثال اگر بیمه نامه مسافرتی یک ساله خریداری کنید و به سفر بروید، باید تا قبل از اینکه 92 روزتان تمام شود به کشور برگردید و بعد اگر خواستید باز به سفر بروید.

5. برخی از شرکت های بیمه خطراتی را که تحت پوشش قرار نمی دهند در این قسمت ذکر می کنند. مثل هزینه های ناشی از کار و بیماری هایی که بیمه شده قبلاً به آن مبتلا بوده است. این مورد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. حتماً این موارد را با دقت مطالعه کنید و یا از کارشناس بیمه بپرسید.

6. مبلغ فرانشیز نیز در این قسمت عنوان می شود. فرانشیز مبلغی است که در صورت بروز حادثه، خود بیمه گزار باید بپردازد. برای مثال اگر مبلغ فرانشیز شرکتی 25 یورو باشد و مبلغ خسارت 200 یورو برآورد شود، مبلغ 25 یورو را شما پرداخت می کنید و 175 یورو را شرکت بیمه متقبل می شود.

7. نحوه اعلام و دریافت خسارت نیز (در صورت عنوان شدن در فرم پیشنهاد بیمه نامه مسافرتی) در این قسمت ذکر می شود. پرداخت خسارت به دو صورت توسط شرکت های کمک رسان انجام می شود؛ یا مبلغ خسارت در کشور مقصد پرداخت می شود و خدمات لازم را به شما ارائه می دهند؛ یا با در دست داشتن صورت حساب و اسناد لازم، مبلغ خسارت را در ایران دریافت می کنید.

مزایای بیمه نامه مسافرتی

تعدادی از شرکت های بیمه در فرم پیشنهاد بیمه نامه مسافرتی خود هزینه های تحت پوشش بیمه نامه را تحت عنوان مزایای بیمه نامه ذکر می کنند؛ مثل هزینه های فوری پزشکی و دندان پزشکی و … بسته به شرایطی که دارید شاید یک سری از پوشش ها برای شما پراهمیت تر باشد. حتماً این بند را با دقت بخوانید.بعد از پر کردن فرم پیشنهاد بیمه نامه مسافرتی، امضا کردن فرم و پرداخت حق بیمه، بیمه گر اقدام به بررسی فرم، شرایط شما و درنهایت صدور بیمه نامه مسافرتی می کند.

دریافت بیمه نامه مسافرتی
بعد از پیدا کردن بهترین بیمه مسافرتی خارج از کشور، پر کردن فرم پیشنهاد بیمه نامه مسافرتی و پرداخت حق بیمه، نوبت به دریافت بیمه نامه مسافرتی می رسد. شما بعد از خرید، برگه ای تحت عنوان بیمه نامه مسافرتی دریافت می کنید که باید حین سفر همراهتان باشد. برای آشنایی بیشتر با بیمه نامه مسافرتی به مواردی که در آن ذکر می شود اشاره می کنیم.

در قسمت اول بیمه نامه مسافرتی شماره بیمه نامه، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، تاریخ صدور بیمه نامه، نوع ویزا (سینگل یا مولتی پل)، شماره پاسپورت و نرخ بیمه مسافرتی خارج از کشور (تحت عنوان هزینه پرداختی) نوشته می شوند.

در قسمت بعد سقف تعهد بیمه نامه، مدت اعتبار و نوع شرکت کمک رسان ذکر می شود.شماره تماس 24 ساعته با مرکز کمک رسانی در بیمه نامه مسافرتی حتماً عنوان می شود؛ چراکه در صورت بروز حادثه باید با این شماره تماس گرفته شود.

قسمت بسیار مهم بیمه نامه مسافرتی پوشش (خطر) هایی است که بیمه نامه تحت پوشش قرار می دهد. این قسمت به طور مفصل و همراه با جزئیات و هزینه سقف تعهد ذکر می شود تا بیمه گزار از شرایط پرداخت و عدم پرداخت خسارت، آگاهی کامل داشته باشد.

این پوشش ها تفاوتی جزئی در برخی از شرکت های بیمه دارند؛ اما مواردی مانند هزینه های فوری پزشکی و دندان پزشکی، مفقود شدن چمدان، گم شدن مدارک و … در تمامی شرکت ها مشترک هستند درحالی که ممکن است سقف تعهد و نحوه ارائه خدمات متفاوت باشد.

نکاتی که باید هنگام خرید بیمه نامه مسافرتی رعایت کنید

  1. دقت بالا و صداقت کامل در پر کردن فرم پیشنهاد بیمه نامه مسافرتی نکته حائز اهمیت است؛ تا در صورت بروز حادثه بتوانید خدمات کامل دریافت کنید.
  2. هنگام پر کردن بیمه نامه مسافرتی باید حتماً و با دقت کامل هزینه هایی را که این بیمه تحت پوشش قرار می دهد مطالعه کنید. در صورت عدم توجه لازم ممکن است دچار مشکل شوید و انتظارتان از این بیمه به طور کامل برآورده نشود.
  3. به سقف تعهد بسیار توجه کنید. برخی از شرکت های بیمه ممکن است مبلغ های متفاوتی را برای سقف تعهد ارائه دهند. اگر دقت لازم را داشته باشید می توانید مبلغ موردنیاز خود را پیدا و خریداری کنید.
  4. مدت اعتبار بیمه نامه مسافرتی خود را بدانید. بیمه نامه مسافرتی از لحظه ای که از کشور خارج می شوید فعال می شود. همان طور که بالاتر راجع به این موضوع توضیح دادیم شما می توانید تا 92 روز متوالی در کشور مقصد بمانید، بعدازآن به کشور خود برگردید و بیمه نامه مسافرتی را تمدید کنید.
  5. نکته بسیار مهم این است که باید بیمه نامه مسافرتی خود را همراه داشته باشید تا در صورت بروز حادثه با شماره ای که روی بیمه نامه درج شده تماس بگیرید و وضعیت خود را شرح دهید. شرکت کمک رسان با بررسی موضوع، در صورت تأیید، اقدام به ارائه خدمات به شما خواهد کرد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>