اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه عمر و پس انداز

بیمه عمر نوعی از بیمه است که در آن طبق قراردادی مابین بیمه­ گزار و شرکت بیمه، فرد باید مبلغ معینی را به صورت یکجا یا اقساط به شرکت بیمه پرداخت کند و بیمه نیز موظف است در صورت بروز حوادثی نظیر بیماری یا فوت بیمه­ گزار به شخص یا افراد تحت پوشش آن طبق قوانین بیمه عمر خدمات دهد.

بیمه عمر با پوشش ­های دیگری که دارد نه تنها در صورت بروز حادثه می تواند مفید باشد که با سودی که اکثر شرکت­ های بیمه برای این نوع بیمه در نظر می گیرند به طریقی یک نوع سرمایه­ گذاری است. بیمه عمر انواع مختلفی دارد که شرکت­ های بیمه برای آن پوشش­ های مختلفی را هم در نظر می گیرند و با توجه به نیاز فرد به وی پیشنهاد می­ شود.

تهیه فرم بیمه عمر

پس از آن که در مورد انواع بیمه عمر مطالعه و نوع بیمه مورد نظر خود را انتخاب کردید در اولین گام برای درخواست آن باید فرم­ های مربوط به آن را پر کنید. فرم بیمه عمر را می توانید از شرکت بیمه ای کفرم بیمه عمر در هر شرکت بیمه متفاوت است و مطابق با شرایط بیمه آن شرکت تنظیم گردیده است.ه به آن مراجعه کرده ­اید دریافت کنید.

توضیح فرم بیمه عمر و شیوه پاسخ دهی به آن

نحوه پاسخ دهی به این فرم­ ها بسیار ساده است و با توجه به سؤالات مطرح شده می­ توانید به راحتی به آن ها پاسخ دهید و چنان چه سؤالی برای تان مبهم باشد می­ توانید در مورد آن از کارشناس مربوطه راهنمایی بخواهید.

در عین حال فرم بیمه عمر در اکثر بیمه­ ها سؤالات تقریباً مشترکی را از شما می پرسد. در این فرم­ ها مطابق با نوع بیمه از شما اطلاعات مختلفی می­ خواهد. شکل فرم ­ها در شرکت­ های مختلف متفاوت است اما تا حدود زیادی گزینه­ های مشابهی دارند و اطلاعات یکسانی را از شما می خواهند. این اطلاعات شامل چندین قسمت است؛ مواردی مانند:

1-اطلاعات شخصی که شامل مشخصات بیمه­ گزار است مانند نام و نام خانوادگی و… مانند همین مشخصات در قسمت دیگری در مورد افراد ذی نفع یا بیمه شده نیز درخواست شده و در صورتی که بیمه­ گزار افرادی را تحت پوشش بیمه قراردهد مشخصات آن­ ها باید در این قسمت وارد شود.

2-میزان سرمایه ­ای که می­ خواهید به این کار اختصاص دهید چه میزان و به چه صورت است؟ این قسمت مهمی از فرم­ های بیمه عمر است که در صورت واریز وجه به صورت اقساط، در فرم مربوطه تعداد اقساط و زمان معین آن نیز قید شده و باید توسط بیمه­ گزار مشخص گردد.

3-در صورت استفاده از پوشش ­های مربوط به بیمه عمر میزان درصد پوشش درخواستی مشخصی در این فرم­ ها وجود دارد که طبق خواست بیمه­ گزار این پوشش در صورت بروز حادثه به وی یا افراد تعیین شده توسط او تعلق می گیرد.

پوشش های بیمه عمر در فرم مربوط به آن

بیمه عمر شامل پوشش­ های مختلفی است که در فرم بیمه عمر نیز قسمتی برای این منظور در نظر گرفته شده تا مشخص شود بیمه­ گزار درخواست استفاده از چه نوع پوشش­ های دیگری را دارد. شرکت­ های بیمه در خصوص بیمه عمر پوشش ­های متفاوتی دارند از قبیل فوت، حوادث ناشی از کار مثل نقص عضو و ازکارافتادگی فرد که می تواند دائمی یا موقتی باشد، پوشش هزینه­ های پزشکی که برای مواقعی است که فرد بیمه­ گزار دچار بیماری­ های خاص یا صعب­ العلاج شده و نیاز به مراقبت و بستری دارد.

پوشش آتش سوزی و حتی حوادث ناشی از شورش ­های خیابانی، اعتصابات، جنگ، سفر به مناطق جنگی یا مناطق پر خطر و یا سقوط هواپیما نیز در برخی بیمه ­ها از پوشش های بیمه عمر بوده و بیمه­ گزار با انتخاب این پوشش می­ تواند محیط کار و منزل خود را نیز تحت پوشش بیمه قرار دهد.

شرکت­ های مختلف بیمه برای بیمه عمر، پوشش­ های متفاوتی را در نظر می­ گیرند و ممکن است یک نوع پوشش تنها مختص همان شرکت بیمه باشد و در شرکتی دیگر ارائه نشود. چنانچه در کنار بیمه عمر، پوشش بیمه­ ای خاصی مد نظر دارید بهتر است با انواع بیمه عمر و شرکت های ارائه دهنده آن آشنا شوید و سپس نسبت به در خواست آن اقدام کنید.

شرایط جسمانی و سلامت بیمه­ گزار در بیمه عمر

قسمت دیگری که در فرم بیمه عمر در نظر گرفته می­ شود مشخصات پزشکی و شرایط جسمانی و سلامت شما است. قوانین و مقررات مربوط به بیمه عمر شرایط خاصی دارد که با وضع جسمانی بیمه­ گزار در ارتباط است و اگر شرایط جسمانی بیمه­ گزار مطابق این قوانین نباشد، بیمه عمر برای چنین افرادی انجام نخواهد شد. در این قسمت مواردی مانند اندازه قد و وزن شما خواسته می­ شود و یا ممکن است از شما درخواست گردد که چنانچه ارگان­ های حیاتی بدن شما مانند مغز، قلب و یا به طور کلی بدن­ تان دارای بیماری خاصی است آن را بیان کنید.

اگر بیمه­ گزار و یا افراد تحت پوشش بیمه­ گزار دچار بیماری صعب­ العلاجی باشند، نوع بیماری و وضعیت آن توسط پزشک باید تایید گردد و مدارک پزشکی مربوطه نیز به همراه فرم بیمه عمر برای صدور بیمه نامه ارسال شود.

همان طور که گفتیم بیمه عمر به نوعی یک سرمایه گذاری است به همین دلیل هم در فرم بیمه عمر قسمتی در نظر گرفته شده تا مشخص شود که سود بیمه عمر توسط چه کسی دریافت شود. با توجه به خواست بیمه­ گزار این سود می تواند به او یا افرادی که وی تعیین می کند پرداخت گردد. در صورت فوت بیمه­ گزار و تعیین نکردن شخص خاصی برای گرفتن سود بیمه عمر، این سود به وراث بیمه­ گزار تعلق خواهد گرفت.

فرم بیمه عمر همچون یک قرارداد

فرم بیمه عمر در حکم قرارداد شما با شرکت بیمه است و در پایان این فرم­ ها و پس از پاسخ به تمامی سؤالات مثل اکثر فرم ­های اداری نیاز به تایید با نام و امضا شما می باشد. توصیه می­ کنیم به فرم­ های اداری و همچنین فرم بیمه عمر از روی اسناد و مدارک خود پاسخ دهید و متکی به حافظه نباشید.

با توجه به این که در حال حاضر پلتفرم­ های آنلاین در خصوص ارائه این فرم­ ها و امکان تصحیح اطلاعات وجود ندارد، دقت کنید تا درست و شفاف پاسخ دهید چون در صورت پاسخ دهی اشتباه باید تمام اطلاعات فرم را بازنویسی کنید و یا حتی ممکن است روند بیمه­ شما را با مشکل روبرو کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>