اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تکنولوژی آیوتا (IOTA) یک نوع دفتر کل توزیع شده و منبع باز است که بر روی برقراری ارتباطات امن و اینترنت اشیا تمرکز دارد. با استفاده از تکنولوژی گراف جهت دار (DAG) به جای بلاکچین، معاملات IOTA صرف نظر از اندازه تراکنش کاملا رایگان و بدون کارمزد هستند، زمان تأیید سریع است، تعداد تراکنشهایی که سیستم می تواند به طور همزمان اداره کند، نامحدود است و سیستم به راحتی می تواند مشکل مقیاس پذیری را حل کند.

آیوتا در سال 2015 توسط Sonstebo، Ivancheglo، Dominik Schiener و دکتر Serguei Popov به وجود آمد. ارز رمزنگاری شده آیوتا تحت نظارت بنیاد آیوتا است که بنیادی غیردولتی بوده و به منظور توسعه و نگهداری تکنولوژی ایجاد شده است و همه توسعه دهندگان می توانند بدون نیاز به لایسنس در آن فعالیت کنند. با کمک شرکت های Deutsche Telekom، مایکروسافت و فوجیتسو، این بنیاد یک بازار اطلاعات ایجاد کرده است. بنیاد IOTA همچنین یکی از اعضای اتحادیه معتبر IOT (اینترنت اشیا) است که شامل شرکت های Bosch، Consensys و USbank می باشد. تا دسامبر 2017، حجم بازار آن حدود 13 میلیارد دلار بوده است که این امر آیوتا را در رتبه چهارمین ارز رمزنگاری شده در مارکت کپ قرار داده بود.

کوچک ترین واحد حساب در IOTA، یک آیوتا (Iota) است که از روی کوچک ترین حرف از زبان یونانی گرفته شده است. نام واحدهای بزرگ تر با اضافه کردن پیشوندهای متداول به کلمه آیوتا ایجاد می شود. از این رو یک میلیون آیوتا به نام مگاآیوتا ( MegaIota) یا (Miota (Mi نامیده می شود که واحد پایه آیوتا برای اکسچنج ها به حساب می آید. در این سال مقدار ثابت 2,779,530,283,277,761 آیوتا ایجاد شد. از آنجایی که هیچ استخراجی در شبکه آیوتا صورت نمی گیرد، آیوتای بیشتری ایجاد نخواهد شد. چند ماه بعد در همین سال، IOTA آزمایش بتا را آغاز کرد.

تاریخچه آیوتا
سال 2015
در این سال مقدار ثابت 2,779,530,283,277,761 آیوتا ایجاد شد. از آنجایی که هیچ استخراجی در شبکه آیوتا صورت نمی گیرد، آیوتای بیشتری ایجاد نخواهد شد. چند ماه بعد در همین سال، IOTA آزمایش بتا را آغاز کرد.

سال 2016
در حالی که آزمایش بتا همچنان ادامه داشت، تجارت در 11 ماه آینده بین کاربران ادامه پیدا کرد.

سال 2017
در ماه می، آیوتا یک صندوق اکوسیستم 10 میلیون دلاری را برای ترویج همکاری با شرکت های بزرگ، پروژه های ارتباطی و برنامه های ابتکاری کسب و کار ارائه داد. در ماه ژوئن، آیوتا اولین مبادله خود با شرکت Bitfinex Outlier Ventures، که یک شرکت سرمایه گذار بود را شروع کرد که 7 پروژه را به آیوتا واگذار کردند و این اولین همکاری این شرکت با یک شبکه غیرمتمرکز ارز رمزنگاری شده به شمار می آمد.

در آگوست، بنیاد IOTA مشارکت با REFUNITE، بزرگ ترین بانک اطلاعاتی افراد گمشده جهان را به منظور استفاده از فناوری IOTA برای کمک به پیدا کردن اعضای خانواده آغاز کرد. علاوه بر این، شبکه آیوتا از جهت سرعت بالا و پردازش سریع تراکنش ها از بیت کوین و اتریوم پیشی گرفت، البته چندین محقق ادعا کردند که در شبکه IOTA آسیب پذیری یافتند که بنیاد IOTA با بیان اینکه مشکل مورد نظر برطرف شده است، این ادعا را رد کرد. Sopra Steria اعلام کرد با IOTA یک همکاری جدید برای ایجاد یک چارچوب برای بهینه سازی امنیت بین دستگاه ها در مبحث اینترنت اشیا شروع کرده است.

در ماه نوامبر، بنیاد IOTA رسما خود را به عنوان نهادی غیرمتمرکز زیر نظر قوانین آلمان اعلام کرد. LATTICE80، یکی از بزرگ ترین مراکز فن آوری مالی در سنگاپور، توافقنامه ای را برای باز کردن یک آزمایشگاه نوآوری IOTA برای اینترنت اشیا امضا کرد. علاوه بر این، IOTA Cybercrypt ApS را استخدام کرد تا بیشتر روی تکنولوژی هشینگ خود کار کند.

به دلیل موفقیت IOTA، موسس شرکت بزرگ بوش، رابرت بوش، اولین سرمایه گذاری خود را با خرید مقدار قابل توجهی از توکن های آیوتا انجام داد. بنیاد IOTA توسط دولت توکیو دعوت شد تا در برنامه گسترش و توسعه بیزینس های مبتنی بر بلاکچین شرکت کند. از دیگر کمپانی هایی که با این بنیاد مشارکت داشتند می توان به سونی، هوندا و تویوتا اشاره کرد. شهر Haarlem هلند، یک سیستم proof of concept را به کمک آیوتا راه اندازی کرد تا ساکنان را قادر سازد صحت اسناد رسمی را بدون رجوع به دفاتر دولتی به دست آورند. سیستم پایه کدباز آیوتا برای همه به صورت رایگان در دسترس است و قرار است در سال 2018 وارد بخش تولید شود.

تکنولوژی تنگل
IOTA به جای استفاده از یک بلاکچین، از تکنولوژی گراف جهت دار (DAG) استفاده می کند. این تکنولوژی که تنگل (Tangle) نامیده می شود، یکی از انواع DLT یا همان دفتر کل توزیع شده است.

تراکنش های آیوتا
یک کاربر IOTA برای ارسال یک تراکنش، باید دو تراکنش دیگر را به صورت تصادفی در شبکه اعتبارسنجی کند. یک تراکنش ارسال شده باید سطح کافی تأیید را جمع آوری کند (یعنی باید توسط تعداد مشخصی از سایر کاربران اعتبارسنجی شود)، تا پذیرش آن توسط گیرنده به عنوان تراکنش تایید شده، پذیرفته شود.
IOTA با یک سیستم نظارت به نام Coordinator (هماهنگ کننده) کار می کند که همه تراکنش ها را تایید می کند. بدون این هماهنگ کننده سیستم IOTA در مراحل اولیه یک سیستم امن محسوب نمی شود. هنگامی که شبکه به اندازه کافی بزرگ شد، هماهنگ کننده حذف می شود.

IOTA از سیستم رمزنگاری هش به جای سیستم بیضوی (ECC) استفاده می کند. سیستم هش سرعت بسیار بالاتری نسبت به ECC دارد. IOTA از یک تابع هش به اسم CURL استفاده می کند که خودش طراحی کرده است. در جولای 2017، محققین متوجه آسیب پذیری در سیستم IOTA شدند. بیشتر محققین از این سیستم طراحی انتقاد کردند. در هفتم آگوست توسعه دهندگان این سیستم تابع هش را با یک نسخه SHA-3 به نام Kerl جایگزین کردند، که با عملیات سه جانبه (به جای باینری) کار می کرد و به طور موثری از آسیب پذیری سیستم جلوگیری کرد.

بنیاد IOTA
بنیاد IOTA در آلمان به عنوان یک شرکت غیردولتی تأسیس شد تا هماهنگی و تأمین بودجه سیستم IOTA را به عهده داشته باشد. این بنیاد برای ایجاد یک سیستم پایدار برای IOTA به منظور تسریع در توسعه و پذیرش تجاری سیستم به عنوان یک تکنولوژی کدباز ایجاد شد. از ماه نوامبر سال 2017، بنیاد 100 میلیون دلار بودجه برای ترویج استفاده از IOTA در اختیار دارد. این بودجه به صورت توکن در شرکت هایی که از تکنولوژی IOTA استفاده می کنند، توزیع شده است.

این بنیاد اولین استفاده غیردولتی در آلمان از ارزهای رمزنگاری شده است که از بالا شامل یک هیئت مدیره، هیئت نظارت و هیئت مشاوره می شود. در مراتب پایین تر، بنیاد به گروه های کاری تقسیم خواهد شد که به ترویج و فعال کردن استفاده از IOTA در هویت، مسائل اجتماعی، زنجیره تامین، سلامت الکترونیک، فن آوری های مالی، شهرهای هوشمند و زیرساخت آنها، تحقیق و توسعه، انرژی، صنعت و دیگر زمینه ها تأکید دارند.

سازمان های جهانی مانند تلکام، بوش، مایکروسافت، PricewaterhouseCoopers، ایرباس، سامسونگ، Orange S.A، فوجیتسو و گروه هوآوی چین در این ارز و تکنولوژی پایه آن مشارکت دارند و تعدادشان روز به روز بیشتر می شود. این بازار به کاربران خود اجازه می دهد تا به طور ایمن خرید و فروش داشته باشند و انتقال اطلاعات دقیق و متنوع در سراسر جهان به هر خریدار به راحتی امکان پذیر باشد. طبق پروتکل IOTA تمام تراکنشات بدون کارمزد صورت می گیرد.

صرافی های IOTA
اکسچنج هایی که در آنها امکان مبادله آیوتا با ارزهای فیات، بیت کوین و اتر وجود دارند عبارتند از:

  • بیتفینکس
  • بایننس
  • CoinSpot
  • CoinFalcon
  • Bit520
  • Exrates
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>