اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه تکمیلی

سلامتی دارایی ارزشمندی برای هر فرد است و بدون بهره مندی از این نعمت انسان نمی تواند به فعالیت بپردازد به همین دلیل بیمه های درمانی در هر کشوری اهمیت زیادی دارند.در ایران طرح های مختلفی برای پوشش هزینه های درمانی وجود دارد و می توان گفت بیمه تکمیلی به عنوان کامل ترین طرح درمانی مطرح است. با بررسی سابقه بیمه تکمیلی در ایران متوجه می شویم با گذشت زمان این بیمه ها توسعه پیدا کرده اند و افراد چه به صورت انفرادی و چه سازمانی متقاضی دریافت این پوشش های درمانی هستند. 

سابقه بیمه درمان در ایران

در کشور ما برای اولین بار در سال 1309 در هنگام احداث راه آهن سراسری تمام افراد و کارکنان راه آهن در مقابل حوادث و بیماری ناشی از کار بیمه شدند. بعد از آن رفته رفته این پوشش ها به طبقات مختلف جامعه تعمیم داده شد، از جمله آن ها می توان به اقدام بیمه ایران اشاره کنیم که در سال 1328 فرهنگیان کشور را تحت پوشش بیمه قرار داد.

در ایران، هزینه های درمانی افراد از طریق بیمه پایه و بیمه تکمیلی جبران می شود. سازمان تامین اجتماعی، خدمات درمانی، نیروهای مسلح و… هر یک بیمه گران پایه هستند که بخش ابتدایی هزینه های درمانی را جبران می کنند.

سازمان خدمات درمانی در سال 1351 برای حمایت از مستخدمین دولت و سازمان تامین اجتماعی در سال 1354 تأسیس شدند. سابقه بیمه درمانی کارکنان نیروهای مسلح هم به سال 1335 می گردد که قانونی در راستای حمایت از نیروهای ارتش و ژاندارمری تصویب شد تا حوادث ناشی از خدمات آن ها را بیمه کند.

بررسی سابقه بیمه تکمیلی

بیمه تکمیلی از طرف شرکت های خصوصی بیمه ارائه می شود و پوشش های درمانی آن مازاد بر بیمه پایه است بنابراین باید سابقه بیمه تکمیلی را در شرکت های بیمه جستجو کنیم. بر اساس قانون بیمه درمان همگانی که در تاریخ 1378/8/3 تصویب شد کلیه شرکت های بیمه مجاز شدند گروه های مختلف افراد را تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهند بنابراین می توان گفت سابقه بیمه تکمیلی به سال 1373 برمی گردد.

سابقه بیمه تکمیلی گروهی و انفرادی

بیمه تکمیلی به دو صورت ارائه می شود، گروهی و انفرادی. در بیمه تکمیلی گروهی کارکنان سازمان ها، کارخانجات و موسسات به صورت دسته جمعی تحت پوشش قرار می گیرد و برای دریافت آن لازم است اعضای گروه حداقل 50 نفر باشند. در بیمه تکمیلی انفرادی همه افراد می توانند به تنهایی و بدون وابستگی به محیط سازمانی از خدمات پزشکی استفاده کنند برای این کار کافی است بدانند کدام شرکت، بیمه تکمیلی را به صورت انفرادی ارائه می دهد زیرا بیمه تکمیلی غالباً به صورت گروهی ارائه می شود و شرکت های کمی این نوع بیمه درمانی را به صورت انفرادی ارائه می دهند.

سابقه بیمه تکمیلی گروهی بیشتر از انفرادی است و افرادی که می خواهند به صورت انفرادی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرند می توانند از شرکت بیمه سامان، بیمه تعاون و SOS پوشش های موردنظرشان را خریداری کنند.

چگونه می توانیم سابقه بیمه تکمیلی خود را بررسی کنیم؟

معمولا بعد از این که افراد تحت پوشش بیمه موردنظرشان قرار گرفتند برای این که استفاده بهتری از پوشش های بیمه نامه داشته باشند لازم است هرازگاهی سابقه بیمه تکمیلی خود را مشاهده کنند. بررسی سابقه بیمه تکمیلی به افراد کمک می کند در خصوص شرایط بیمه نامه و پوشش هایی که از آن ها استفاده کردند و جزییات سقف پوشش ها مطلع شوند.

برای این کار بیمه گزاران می توانند به سایت شرکت بیمه مراجعه کنند و در واقع استعلام بیمه تکمیلی را انجام دهند. لازم است بدانید استعلام بیمه تکمیلی به این روش توسط بعضی از شرکت های بیمه ممکن است. برای مثال بیمه شدگان بیمه دانا برای استفاده از خدمات درمانی می توانند به سایت استعلام بیمه تکمیلی دانا مراجعه کنند.

در سامانه دانایار با وارد کردن کد ملی در قسمت سرپرست و سال تولد افراد خانواده به عنوان کلمه عبور آخرین اطلاعات وضعیت درمانی خود را مانند افراد تحت تکفل، معرفی نامه، تعرفه ها، فرانشیز، خسارت های بیمارستانی و پاراکلینیکی را مشاهده و دریافت کنند.

سابقه بیمه بازنشستگی چگونه ارزیابی می شود؟

یکی از مزایای بیمه تامین اجتماعی پرداخت مستمری بازنشستگی به بیمه شدگان این سازمان است. سن و سنوات کاری بیمه شده از مهم ترین عوامل در قانون بازنشستگی سازمان بیمه تامین اجتماعی هستند که بر اساس آن بیمه شده می تواند بازنشسته شود.بنابراین سابقه بیمه تکمیلی ارتباطی با بازنشستگی فرد ندارد و فقط برای پوشش هزینه های مختلف درمانی استفاده می شود و این سابقه بیمه تامین اجتماعی افراد است که مبنای پرداختی مستمری بازنشستگی قرار می گیرد.

بیمه تکمیلی هزینه درمانی بیمه شدگان را جبران می کند و ارتباطی با سابقه بازنشستگی افراد ندارد.
افرادی که می خواهند از مستمری بازنشستگی بهره مند شوند می توانند بیمه عمر خریداری کنند. یکی از مزایای بیمه عمر داشتن پوشش مستمری برای افراد است.برای مثال در طرح عمر و مستمری بیمه سامان چنانچه سابقه پرداخت حق بیمه به 10 سال و اندوخته بیمه نامه به 50.000.000 تومان برسد، بیمه شده می تواند سرمایه بیمه نامه را به صورت مستمری دریافت کند.

سوابق بیماری بیمه گزار قبل از خرید بیمه تکمیلی

بیمه گزاران بعد از این که تصمیم به خرید بیمه تکمیلی می گیرند باید فرم های مربوط به ثبت نام بیمه تکمیلی را پر کنند. یکی از این فرم ها پرسشنامه سلامت است که بیمه گزار این فرم را با توجه به وضعیت سلامتی خود تکمیل کرده و چنانچه سابقه بیماری داشته باشد آن را ذکر می کند. بنابراین سابقه بیماری بیمه شده برای شرکت بیمه اهمیت دارد و ممکن است در مواقعی وضعیت سلامتی هر یک از بیمه شدگان را با چکاپ و آزمایشات بررسی کند.

شرایط خرید مجدد بیمه تکمیلی به چه صورت است؟

برای کسانی که سابقه بیمه تکمیلی را در گذشته داشته اند و می خواهند مجدداً تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند شرایطی وجود دارد؛ اگر قصد دریافت پوشش ها را به صورت گروهی داشته باشند شرایط به صورت زیر است:

  1. باید اسم آن ها در لیست بیمه تامین اجتماعی شرکت رد شود.
  2. آن شرکت بیمه تکمیلی را برای کارکنان خود تهیه کرده باشد.
  3. شرکت موردنظر با استفاده از قانون حذف و اضافه، اسم متقاضی را نیز به لیست بیمه تکمیلی شرکت موردنظر اضافه کنند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
عادل صیدی:
ساقه بیمه پردازی سال1354تاپایان اسفند ماه سال1355
جوادجعفری گدنه:
ممنون از سامانه خوبتون باتشکر
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>