اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه تکمیلی ارتش

هزینه های پزشکی که در مراحل مختلف اعم از پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری ایجاد می شوند هر سال افزایش پیدا می کنند. همزمان با افزایش تعرفه خدمات پزشکی، بیمه های تکمیلی مورد توجه افراد و موسسات مختلف قرار گرفته است.به همین منظور شرکت ها و موسسات دولتی و خصوصی برای ارائه خدمات درمانی به کارکنانشان با شرکت های مختلف بیمه، قرارداد دارند.

برای این که افراد تحت پوشش این نوع بیمه درمانی قرار بگیرند در گام اول باید بدانند سازمان آن ها با کدام شرکت بیمه قرار داد دارد.تمام نیروهای مسلح چه به صورت شاغل باشند و چه بازنشسته تحت پوشش بیمه مکمل نیروهای مسلح هستند اما کسانی که می خواهند از پوشش های بیشتری استفاده کنند بهتر است تحت پوشش بیمه تکمیلی ارتش قرار بگیرند.

آنچه باید در خصوص بیمه تکمیلی ارتش بدانید

نیروهای مسلح از سه نهاد سپاه پاسداران، ارتش و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تشکیل شده است. افراد معمولاً بیمه مکمل و بیمه تکمیلی را با هم اشتباه می گیرند. بیمه درمانی کارکنان و بازنشستگان ارتش بیمه مکمل است که به صورت اجباری ارائه می شود. همه بیمه شدگان این سازمان به شرطی که دفترچه بیمه نیروهای مسلح داشته باشند به همراه اعضای خانواده شان می توانند از بیمه مکمل استفاده کنند بیمه مکمل هزینه خدمات مختلفی را مانند دندانپزشکی، زایمان، دارو و… تحت پوشش قرار می دهد.

حال شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که وقتی بیمه مکمل خدمات مختلف را تحت پوشش قرار می دهد چه نیازی به بیمه تکمیلی ارتش است؟ سقف تعهدات بیمه مکمل مانند انواع دیگر بیمه پایه محدودیت دارد بنابراین افراد می توانند با خرید بیمه تکمیلی ارتش سقف تعهدات پوشش های درمانی را افزایش دهند.

بیمه تکمیلی ارتش با کدام شرکت است؟

بیمه تکمیلی ارتش معمولاً با شرکت بیمه کوثر است. نحوه ارائه این بیمه به صورت گروهی است بنابراین کارکنان ارتش به همراه افراد تحت تکفل آن ها تشکیل یک گروه حداقل 50 نفری را می دهند و تحت پوشش بیمه تکمیلی ارتش قرار می گیرند.بازنشستگان، وظیفه بگیران و مستمری بگیران ارتش می توانند از طرح آرامش کوثر استفاده کنند. در ادامه، سقف تعهد این طرح بررسی شده است.

بیمه تکمیلی نیروهای مسلح برای کارکنان چگونه است؟

بیمه تکمیلی نیروهای مسلح با توجه به این که بیمه شده در نهاد سپاه، ارتش و یا نیروی انتظامی مشغول به فعالیت هستند می تواند متفاوت باشد. کارکنانی که شاغل هستند به صورت گروهی بیمه می شوند این افراد بعد از این که از طرف سازمانشان درخواست ثبت نام بیمه تکمیلی را دادند سقف تعهدا ت بیمه تکمیلی نیروهای مسلح برای آن ها تعیین می شود در واقع پوشش ها و سقف تعهدات آن برای این افراد اگرچه توافقی است اما در نهایت بر اساس درخواست نهاد مربوطه انتخاب می شود.

بررسی سقف تعهد بیمه تکمیلی ارتش برای بازنشستگان

بازنشستگان ارتش می توانند از دو طرح الف و طرح ب آرامش کوثر استفاده کنند. سقف تعهدات طرح الف دو برابر طرح ب است.

طرح الف آرامش کوثر: همان طور که گفتیم سقف پوشش های این طرح دو برابر طرح ب است. حق بیمه این طرح 65.000 تومان است. یعنی متقاضیان می توانند با پرداخت 20.000 بیشتر نسبت به طرح ب، سقف پوشش های بیمه تکمیلی ارتش را دو برابر کنند.

طرح ب آرامش کوثر: حق بیمه این طرح 45.000 تومان است که به صورت ماهانه از حقوق بیمه شده اصلی کسر می شود. حداکثر تعهد شرکت بیمه کوثر در پوشش های مختلف این طرح مطابق زیر است:

  • جبران هزینه های بستری، جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، گامانایف و انواع سنگ شکن حداکثر تا 10.000.000 تومان
  • پرداخت هزینه اعمال جراحی مربوط به سرطان، قلب، مغز و استخوان و نخاع، پیوند کبد و کلیه، ریه و مغز استخوان تا سقف 10.000.000 تومان.
  • پوشش خدمات پاراکلینیکی مانند سونوگرافی، ماموگرافی، اسکن، ام آر آی و… تا سقف 1.500.000 تومان.
  • جبران هزینه های مربوط به تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفس، نوار عضله و… حداکثر تا مبلغ 1.500.000 تومان.
  • پوشش هزینه های جراحی سرپایی مانند شکستگی، گچ گیری، ختنه و… تا سقف 1.500.000 تومان.
  • پرداخت هزینه خدمات آزمایشگاهی شامل انواع رادیوگرافی، فیزیوتراپی، آزمایش های تشخیصی پزشکی، پاتولوژی و… حداکثر تا مبلغ 750.000 تومان.
  • جبران هزینه مربوط به خرید عینک طبی و لنز تماس طبی تا سقف 150.000 تومان.
  • جبران هزینه سمعک تا سقف 500.000 تومان.
  • پوشش هزینه های ویزیت و دارو حداکثر تا مبلغ 750.000 تومان.
  • هزینه مربوط به رفع عیوب انکساری چشم تا سقف 500.000 تومان.
  • هزینه آمبولانس و سایر فوریت های پزشکی داخل شهری تا سقف 150.000 تومان.
  • هزینه آمبولانس و سایر فوریت های پزشکی بین شهری حداکثر تا 400.000 تومان.
  • پرداخت هزینه دندانپزشکی به جز ارتودنسی، ایمپلنت و جراحی لثه تا سقف 750.000 تومان.

شرایط ارائه طرح آرامش کوثر به بازنشستگان ارتش

همان طور که گفتیم بازنشستگان، مستمری بگیران و وظیفه بگیران نیروهای مسلح می توانند اعضای خانواده شان را (اعم از همسر، فرزندان، پدر و مادر، عروس، داماد و نوه) در صورتی که این افراد دفترچه بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح داشته باشند تحت پوشش طرح آرامش کوثر قرار دهند. برای این کار کافی است متقاضیان به دفاتر الکترونیکی ساتا و یا شعب و نمایندگی های بیمه کوثر مراجعه کنند.

لازم است بدانید بیمه شده هنگام مراجعه به مراکز درمانی بخشی از هزینه ها را خودش پرداخت می کند. که دلیل آن به علت وجود فرانشیز است. فرانشیز بخشی از هزینه های درمانی است که شرکت بیمه تعهدی برای آن ندارد. همه پوشش های بیمه تکمیلی ارتش در طرح آرامش کوثر دارای فرانشیز 20% است. این طرح همچنین تعهدی برای جبران هزینه های زایمان ندارد.

فرایند دریافت خسارت های درمانی

نکته ای که بهتر است قبل از خرید بیمه تکمیلی حتماً درنظر بگیرید بررسی سقف تعهد شرکت بیمه است زیرا بیشترین مبلغی است که شرکت بیمه برای جبران هزینه های درمانی می پردازد. برای مثال در خصوص بیمه تکمیلی ارتش برای بازنشستگان توصیه می کنیم طرح الف را که سقف تعهد آن بیشتر است خریداری کنید. بیمه شده برای دریافت هزینه های درمانی خود می تواند به دو روش اقدام کند.

در روش اول بیمه شده از شرکت بیمه معرفی نامه دریافت می کند و سپس با در دست داشتن آن به مرکز درمانی مراجعه رفته و اقدام به درمان خود می کند در این روش فقط بخشی از هزینه را که فرانشیز است می پردازد.اما در صورتی که بیمه شده به علت نداشتن زمان و یا هر دلیل دیگری بدون معرفی نامه به مراکز درمانی برود ابتدا کلیه هزینه های پزشکی را شخصاً می پردازد سپس با ارائه مدارک و صورتحساب های درمانی، خسارت های مربوطه را حداکثر تا سقف تعهد شرکت بیمه دریافت می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
سودابه اعتمادمقدم:
سلام لطفا شماره تلفن دفاتر الکترونیک ساتامنطقه شهید فکوری لطف کنید.
محمد نظامی :
این بیمه عالیه
میثم کاوسی:
بازنشسته بیمه تکمیلی داشته باشه بقیه هم که تحت پوشش بیمه ای هستن شامل تکمیلی میشن؟
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

یوسف فتحی اصلی:
سلام من بیماری اعصاب وروان دارم و طبقه دایم تا آخر عمر جهت درمان وویزیت ومصرف دارو وهزینه درمان بالا میباشد چگونه کمک هزینه دارو ودرمان دریافت کنم
رامین:
سلام خسته نباشید من سرباز ارتش هستم حین خدمت که از مرخصی برمیگشتم پادگان در راه پادگان تصادف کردم و خون رزی داخلی داشتم عمل شود و یه کلیه و طحال از دست دادم و 45درصد کمسیون برام زد ایا چقدر بهم تحلق میگره
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>