اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه تکمیلی

سازمان تامین اجتماعی یکی از بزرگ ترین سازمان های بیمه ای در ایران است که با ارائه خدمات درمانی و تهیه مستمری بازنشستگی به کارکنان جامعه کمک می کند. وظیفه این سازمان این است که کارگران حقوق بگیر در شرکت ها، کارخانه ها و یا اداره ها همچنین تمامی صاحبان مشاغل آزاد را تحت پوشش قرار دهد.

حق طبیعی کارگران است که از مزایای سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند و کارفرمایان موظف هستند کارگران خود را تحت پوشش خدمات این سازمان قرار دهند اما افرادی که مشاغل آزاد دارند کاملاً به صورت اختیاری تحت پوشش این سازمان قرار می گیرند.

خدمات درمانی این سازمان، پاسخگوی هزینه های پزشکی کارکنان نیست به همین دلیل افراد معمولاً رغبت زیادی به بیمه های تکمیلی نشان می دهند. بیمه تکمیلی پوشش های کاملی دارد که برای درمان انواع مختلف بیماری کاربرد دارد. خدمات بیمه تکمیلی تامین اجتماعی به گونه های طراحی شده که کارکنانی که تحت پوشش این سازمان هستند یا پس از سال های طولانی بازنشسته شده اند بتوانند به همراه اعضای خانوادشان خدمات درمانی را با کیفیت بالا دریافت کنند.

خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی چگونه است؟

سازمان تامین اجتماعی یک بیمه گر پایه است که تقریباً 40% از افراد جامعه تحت پوشش این سازمان هستند. همان طور که گفتیم همه افراد می توانند تحت پوشش این سازمان قرار بگیرند یا به صورت اجباری یا اختیاری. حق بیمه کارکنانی که به واسطه کارفرمای خود بیمه می شوند 30% از حقوق دریافتی آن ها است که پرداخت 23% از آن بر عهده کارفرما و 7% از آن بر عهده بیمه شده است. خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی شامل موارد زیر است که به همه کسانی که دفترچه بیمه درمان تامین اجتماعی دارند ارائه می شود.

  • پوشش برای خدمات کلینیکی، پاراکلینیکی و بیمارستانی.
  • ارائه خدمات توانبخشی به بیمه شدگان آسیب دیده.
  • ارائه وسایلی مانند عینک طبی، دست و پای مصنوعی و سمعک که برای جبران نقض جسمانی و یا تقویت حواس بیمه شده به کار می رود.

خدمات بیمه تکمیلی تامین اجتماعی، پاسخگوی نیاز بیمه شده

همان طور که می بینید خدمات درمانی تامین اجتماعی پوشش های کمی دارد. از طرفی بیمه شدگان تامین اجتماعی معمولاً هنگام مراجعه به مراکز درمانی، از این امر که بخشی از هزینه های درمانی را در نهایت از جیب می پردازند ناراضی هستند علت این امر این است که سقف این پوشش ها محدودیت دارد. حال اگر می خواهید برای خدمات بیشتری تحت پوشش قرار بگیرید لازم است خدمات بیمه تکمیلی تامین اجتماعی را بشناسید.

افرادی که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند می توانند به صورت گروهی و انفرادی درخواست صدور بیمه تکمیلی کنند. در حالت گروهی کارفرما علاوه بر بیمه تامین اجتماعی می تواند بیمه تکمیلی را از شرکت های بیمه برای کارکنان خود خریداری کند. همچنین کارکنان کارفرما که قرار است از خدمات بیمه تکمیلی تامین اجتماعی استفاده کنند باید حداقل 50 نفر باشند و بیمه تامین اجتماعی همه آن ها از یک کارگاه رد شده باشد.کسانی که شغل آزاد دارند و به صورت اختیاری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند لازم است بیمه تکمیلی انفرادی یا خانواده را خریداری کنند.

خدمات بیمه تکمیلی تامین اجتماعی شامل چه مواردی است؟

خدمات بیمه تکمیلی تامین اجتماعی با پوشش های اصلی و اضافی ارائه می شود. پوشش های اصلی شامل جبران هزینه بستری، جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، گامانایف و انواع سنگ شکن، پرداخت هزینه همراه برای افراد زیر 7 سال و بالای 70 سال و جبران هزینه آمبولانس و انتقال بیمار به مراکز درمانی است.

اما افراد می توانند با پرداخت مبلغ کمی حق بیمه بیشتر نسبت به پوشش های اصلی برای خدمات مختلفی مانند زایمان، دندانپزشکی، پاراکلینیکی، خرید سمعک، لنز، عینک، جبران هزینه های عمل مجاز سرپایی، دارو، ویزیت، تهیه اروتز تحت پوشش قرار بگیرند.

راهنمایی در خصوص خرید بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

متقاضیان قبل از اینکه شرکت بیمه مورد نظر را انتخاب کنند باید بدانند قصد دارند به چه صورتی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرند. یک شرط برای صدور این بیمه ها، داشتن بیمه پایه است که همه افرادی که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند این شرط را دارند. افرادی که مشاغل آزاد دارند باید بیمه تکمیلی انفرادی را خریداری کنند. شرکت بیمه سامان، بیمه تعاون و SOS شرکت هایی هستند که افراد می توانند از طریق آن ها اقدام به خرید بیمه تکمیلی انفرادی کنند. جالب است بدانید بیمه سامان افراد را حتی بدون داشتن بیمه پایه هم تحت پوشش قرار می دهد.

کارفرمایانی که تصمیم دارند کارکنان خود را به صورت گروهی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند می توانند از همه شرکت های بیمه اقدام به خرید بیمه کنند.اما خدمات بیمه تکمیلی تامین اجتماعی به بازنشستگان و مستمری بگیران به طور ویژه ارائه می شود. اگر بازنشسته هستید و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارید در ادامه همراه ما باشید تا بدانید از کدام شرکت بیمه می توانید خرید خود را انجام دهید.

خدمات بیمه تکمیلی تامین اجتماعی برای بازنشستگان چگونه است؟

بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ است. حق بیمه برای افرادی که از تاریخ یکم آذر ماه سال 97 تا سی ام آبان ماه سال 98 تحت پوشش قرار گرفته اند برای هر نفر ماهانه 38.200 تومان است. سقف تعهدات خدمات بیمه تکمیلی تامین اجتماعی برای بازنشستگان و مستمری بگیران در سال 98-97 به شرح زیر است:

  • بستری فوق تخصصی شامل جبران هزینه های درمان بیماران خاص، پرداخت هزینه دارو، اعمال جراحی، قلب، پیوند کبد و کلیه، شیمی درمانی، تالاسمی، هموفیلی، ام اس و… تا سقف 15.000.000 تومان.
  • بستری عمومی تا سقف 6.000.000 تومان.
  • خدمات پاراکلینیکی نوع (1): شامل انواع اسکن، انواع سی تی اسکن، انواع رادیولوژی، ماموگرافی و… تا سقف 700.000 تومان.
  • خدمات پاراکلینیکی نوع (2): شامل تست ورزش، تست تنفس، بررسی عصب شناسی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی و… تا سقف 500.000 تومان.
  • اعمال مجاز سرپایی تا سقف 500.000 تومان.
  • خدمات آزمایش- پاتولوژی تا سقف 400.000 تومان.
  • لیزیک یک چشم تا سقف 600.000 و لیزیک دو چشم 1.200.000 تومان.
  • جبران هزینه آمبولانس داخل شهری تا سقف 100.000 و بین شهری حداکثرتا 200.000 تومان.

همان طور که می بینید خدمات بیمه تکمیلی تامین اجتماعی برای بازنشستگان و مستمری بگیران شامل جبران هزینه زایمان بیمه شدگان نمی شود.

بازنشسته تامین اجتماعی برای ثبت نام بیمه تکمیلی باید به کجا مراجعه کند؟

مستمری بگیران، بازنشستگان و از کارافتادگان به همراه همسر و سایر افراد تحت تکفل آن ها تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرند. بازنشستگان و مستمری بگیران برای ثبت نام بیمه تکمیلی باید به کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مراجعه کنند. توجه داشته باشید بیمه تکمیلی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ارتباطی با شعب این سازمان ندارد و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مسئول ثبت نام یا انصراف بیمه شدگان است.

در صورت فوت مستمری بگیران بازنشسته و ازکارافتاده پوشش بیمه ای متوقف نمی شود و برای سایر افراد تحت تکفل وی ادامه پیدا می کند.همچنین بیمه شدگانی که قصد انصراف از پوشش های بیمه تکمیلی را دارند از ابتدای قرارداد به مدت سه ماه و تا 15 اسفند فرصت دارند به کانوان بازنشستگی مراجعه کنند و با تکمیل فرم انصراف از پوشش بیمه ای خود انصراف دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
Nazarioffic:
با سلام و وقت بخیر منزل ما تو منطقه ۱۹ تهران هست و الان میخواستیم هزینه های پرداختی جهت درمان مادرم را مطالبه کنیم کجا باید رجوع کنیم.ک مدارکی گ لازم هست رو اگر محبت کنید بفرمائید ممنون میشم🙏
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

غلام حسین حیدریان غلامی:
نه خدا ونه پیامبر خدا ونه مردم زحمت کش که عمر خود را صرف خدمت به کشور کردن وبا کمترین حقوق و بالاترین حق بیمه سی درصدی .اینگونه با آنان که حال پیر وفرتوت شدن درست نیست این حق ما نیست حال ده سال است که از درد دندان وپروطتات رنج میبرم ولی به دلیل مشکل مال و هزینه بالای درمان قادر به درمان درد نیستم واسم خودرا هم می گذارید تامین اجتماعی شما تامین کننده درد و رنج هستن و لیاقت من این نیست که با پول من هزاران شرکت وکارخانه احداث کنید و سود آن را گروهی خاص حالش را ببرند آنهم در کنار دریای سیاه کلاس وکاس و...همان طوری که من هم درو جسمی دارم هزاران بار بیشتر درد روحی دارم بی عدالتی تاکی و تا کجا .من کسی نیستم که شماها را نفرین کنم ولی شما به عدالت خدا در همین دنیا وا می گذارم که خوام دید با دست خود خانه ای که ساختی با وزش باد و نسیم رفتنی است به خود بیای زندگی اینقدر کوتاه است که برای دنیا به دید هم نخواهد آمد یادگاری از خود به جا بگذارید که ناتمام تا ابد سر زبانها باشد
:
رسول فلاح نژاد نه ۹ماه داوطلب جبهه در دو عملیات شرکت کردم اعصاب روانم پاک شده گوشام صوت زودپز روانی زنجیری نه حق بیمه دی ونه کفن برای قبرم زنده زنده روحم را سوزاندن چرا که بیمه تامین اجتمایی بودم به داد من برسید هیچ کسی خداوند را نمیشناسد خداوند متعال به داد ما فقیر بیچاره برسه
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>