اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص

مربا

صادرات مربا: 
مربا از پختن میوه با شکر به دست می آید. این محصول معمولا در ظرف دربسته نگهداری می شود و برای مدت زمان طولانی سالم باقی می ماند. از پکتین طبیعی یا مصنوعی و عسل هم می توان به عنوان افزودنی استفاده کرد.

از طریق تولید مربا و یا حتی مارمالاد، می توان میوه جات مختلف را در طول سال به شکل تغییر یافته نگهداری و استفاده کرد. ایران با توجه به تولید میوه ی بالایی که دارد می تواند با صادرات مربا میزان ارزآوری صادرات غیرنفتی خود را افزایش دهد.

جهت افزایش عمر میوه جات مختلف روش های متعددی ایجاد شده است.

این روش ها که عموما جهت افزایش عمر و بقای میوه جات کشف و بررسی شده اند عبارتند از:

  • تولید مربا و مارمالاد شدن میوه جات.
  • کنسرو شدن میوه جات.
  • خشک کردن میوه جات.
  • از طریق سرما، فریز شدن میوه جات.

مربا (Jams) در گمرک جهانی با کد تعرفه (HS Code) به شماره 2007 شناخته می شود. این کد شامل انواع مربا، مارمالاد، ژله و پوره ی میوه ها می باشد.

آمار صادرات مربا:

  • رقم کل صادرات: 3,566,205,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 2 درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 8 درصد.
  • میانگین فاصله از کشور وارد کننده: 3,186 KM.

آمار واردات مربا:

  • رقم کل واردات: 3,170,071,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 3 درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 9 درصد.
  • میانگین فاصله از کشور صادر کننده: 3,157 KM.

مربا

صادرکنندگان مربا:
فرانسه بزرگ ترین صادرکننده مربا در جهان است. این کشور 415,433 هزار دلار صادرات مربا دارد و در بازار جهانی سهم 12 درصدی دارد. کشورهای ایتالیا، آلمان، نرکیه و اسپانیا در رتبه های بعدی قرار دارند.

جالب است بدانید ایران در رتبه ی چهاردهم صادرات مربا قرار دارد. ئدر بخش واردات مربا کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس و روسیه رتبه های یک تا پنج را دارند.

نرخ رشد کشور های وارد کننده:
بازار چین دارای بیشترین رشد مثبت در یک و پنج سال اخیر است. ایتالیا، آمریکا، آلمان، انگلیس، کانادا و بلژیک در رتبه های بعدی قرار دارند. کشورهای روسیه و فرانسه دارای رشد مثبت یک ساله در واردات مربا بوده اند.

قیمت انواع مربا براساس چند مورد ذکر شده در بازار، تغییرات مختصری دارد که عبارتند از:

  • درصد میوه و یا پوره میوه موجود در مربا و یا مارمالاد.
  • نوسانات قیمت میوه در مناطق مختلف کشور.
  • نوع میوه به کار رفته در مرباها.
  • مقدار غلظت شیره موجود در مربا.
  • نوع بسته بندی در شرکت ها.

ظرفیت صادراتی مربا:
کشورهای عراق، افغانستان، چین، لبنان، سوریه، امارات، تایلند، ترکیه و ژاپن دارای پتانسیل صادراتی بالایی برای مربا می باشند. روسیه، آلمان و ایتالیا در اروپا و آمریکا نیز بازار خوبی برای صادرات این محصول دارند.

بسته بندی مربا:
بسته بندی در مرباها و زیبایی بسته بندی تأثیر مثبتی در کیفیت فروش محصولات ایفا می کند. به کار بردن خلاقیت و نوآوری در بسته بندی در کنار کیفیت بالا می تواند توجه مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

عموما دستگاههای بسته بندی از خارج از کشور وارد می شوند. دستگاههای بسته بندی مرباجات، بنا به نیاز مشتریان قادر است که حجم مورد نیاز مربا را اندازه گیری و بسته بندی نماید.

بازار صادراتی مربا در عراق، افغانستان، روسیه و پاکستان اشباع شده است و صادرات به این کشورها نمی‌تواند سود مورد نظر تاجرین را داشته باشد.

در مقابل کشورهای چین، امارات، تایلند، هنگ کنگ، ترکیه، هند؛ اندونزی و قزاقستان بازاری با پتانسیل بالا برای صادرات مربا را دارا هستند. آلمان نیز دارای ظرفیت باقیمانده ی مناسبی است.

بیشترین ظرفیت و پتانسیل صادراتی برای صادرات این محصول با توجه به ظرفیت بازار و روابط تجاری آسان را کشورها چین، امارات و تایلند دارا هستند. ایران نزدیکترین ارتباط صادراتی را با ترکمنستان دارد.

بازار آمریکا بیشترین ظرفیت تقاضا را برای صادرات مربا دارد. چین بیشترین تفاوت بین پتانسیل صادرات و صادرات واقعی را از نظر ارزش نشان می دهد، ظرفیت باقیمانده صادرات به ارزش 5٫9 میلیون دلار است.

مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>