اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پیاز

صادرات پیاز به عراق:
محصولات کشاورزی که از ایران به علت مازاد تولید، به کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی صادر می‌شوند معمولا محصولاتی از قبیل سیب زمینی، پیاز، آلو، سیب درختی، خشکبار و … است. در خصوص محصولاتی مثل پیاز، کشور ایران جزو برترین صادرکنندگان در سطح خاورمیانه است.

صادرات پیاز به عراق از چندین سال گذشته بنا به تقاضا و نیاز بازار مقصد و مازاد تولید آن در ایران صورت می‌گرفته است.

پیاز

فرصت های صادرات پیاز به عراق برای ایران:
کشور ایران با کشور همسایه خود عراق، در بسیاری موارد کشاورزی، دامی و صنعتی شریک تجاری دیرینه هستند. زیرساخت های مناسب برای افزایش صادرات به عراق پتانسیل مناسبی برای افزایش مبادلات تجاری فراهم کرده است.

در خصوص صادرات پیاز به عراق این اقدام ظرفیت بالقوه برای ارزاوری برای ایران را داشت ولی در حد صادرات فعلی صورت گرفته، تأثیر آن بر ارزآوری چندان چشمگیر نبوده است.

هنوز هم می توان با پایین نگه داشتن هزینه های تولید و حمل و نقل و کاهش قیمت تمام شده، بازار مناسب را در کشور عراق برای پیاز ایرانی حفظ کرد.

پیاز

محدودیت های صادرات پیاز به عراق:
فرآیند صادرات پیاز به عراق بعضا در طول زمان به علت گرانی آن در بازار ایران و یا در بازه زمانی اخیر (زمستان 1398) به علت خودکفا شدن کشور عراق متوقف شده است.

اخیرا دولت عراق با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی خود واردات 17 قلم کالای کشاورزی را ممنوع کرده است که پیاز نیز جزو همین محصولات است.

ولی تا همین اواخر کشور عراق هر سه نوع پیاز زرد، سفید و قرمز خود را با قیمت مناسب از تامین کنندگان ایرانی تهیه می کرد. بدیهی است اگر کشور عراق نتواند پیاز مورد نیاز سالانه خود را به طور منظم تامین و انبار کند، با توجه به اینکه ایران یک کشور چهار فصل است و امکانات و شرایط مساعدتری برای تامین پیاز دارد در فصولی از سال به واردات روی خواهد آورد.

اگر به هر دلیلی ایران نخواهد و یا نتواند که صادرات کافی انجام دهد، گزینه های دیگر عراق کشورهایی مثل پاکستان و یا هند خواهند بود.

پیاز

نکات مهم در صادرات پیاز به عراق:
پیش از هرگونه اقدامی برای صادرات پیاز به عراق بهتر است شرایط کشورهای مبدا به مقصد را در نظر بگیرید، قوانین کمرگی هر دو طرف را مطالعه کنید و یک شریک تجاری مطمئن در مقصد پیدا کنید تا امور مربوطه را برای واردات کالا به کشورش انجام دهد.

شرایط کیفیت سنجی، نوع بسته بندی، درج تاریخ تولید و انقضا به تاریخ میلادی برروی کارتن ها، رعایت مدت ماندگاری در شرایط مشخص و استاندارد، تامین اسناد و مجوزهای لازم ایران و عراق، براورد هزینه های بار در مرز خسروی و مرز پرویزخان و همه جزئیات قانونی دیگر به تفصیل در قوانین گمرکی عراق موجود و مطالعه آن‌ها به همه صادرکنندگان پیاز ایرانی به عراق توصیه می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
قاسم اسن:
سلام من میخوام پیاز قرمز بفروشم یا صادر کنم کشورها همسایه
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

علی قاسمی:
با عرض سلام من میخوام لوبیا بفروشم خریدارخوب میخوام
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

مریم طاهری :
سلام من میخوام پیاز سفید بفروشم
عباداله‌سرمدی:
سلام من پیاز سفید برای‌فروش‌دارم
فضل اله مهدیان :
من پیاز سفید و زرد کشتام و روی دستم مانده خواهش میکنم صادرات باز کنید
محمد :
کسی خریدار مرغوب قرمز آذربایجان شرقی خواست در خدمتیم
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>