اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه تکمیلی ارتش

اگر جزء کارکنان نیروهای مسلح هستید حتماً می دانید سازمان نیروهای مسلح، بیمه گر پایه است که هزینه های ابتدایی درمان کارکنان این سازمان را با بیمه مکمل جبران می کند. اما آن چه کارکنان نیروهای مسلح را به خرید بیمه تکمیلی تشویق می کند مبحث سقف تعهدات بیمه مکمل است.

بیمه تکمیلی همان طور که از نام آن مشخص است کامل کننده تعهدات بیمه پایه است. بنابراین برای این که بدانید خرید بیمه تکمیلی چقدر برای شما ضرورت دارد لازم است خدمات بیمه پایه را نیز بررسی کنید. تعهدات بیمه تکمیلی نیروهای مسلح نسبت به بیمه های مکمل بیشتر است. بنابراین تنها راهی که کارکنان نیروهای مسلح به وسیله آن بتوانند هنگام مراجعه به مراکز درمانی هزینه های کمتری را از جیب خود پرداخت کنند خرید بیمه تکمیلی است.

بیمه مکمل درمان، بیمه گر پایه کارکنان نیروهای مسلح

بیمه اولیه و بیمه مکمل، پوشش های بیمه ای برای بیمه شدگان نیروهای مسلح هستند. این دو نوع پوشش بیمه ای در سازمان تأمین خدمات درمانی نیروهای مسلح از هم جدا نیستند و با هم ارائه می شوند. همه شاغلین، بازنشستگان و وظیفه بگیران نیروهای مسلح بیمه شده این سازمان هستند. حق بیمه و سقف تعهدات این پوشش درمانی توسط ستاد کل نیروهای مسلح تعیین می شود.

هر چند بیمه مکمل هزینه خدمات متنوعی مانند دندانپزشکی، آزمایش، دارو و… را جبران می کند اما سقف تعهدات این بیمه هم مانند انواع دیگر بیمه پایه محدودیت دارد. بیمه تکمیلی از طرف شرکت های بیمه ارائه می شود و برای این به وجود آمده تا افراد از خدمات درمانی تا سقف بیشتری استفاده کنند. برای این که بدانید کدام شرکت، تعهدات بیمه تکمیلی نیروهای مسلح را ایفا می کند در ادامه همراه ما باشید.

تعهدات بیمه تکمیلی نیروهای مسلح چگونه است؟

تعهدات بیمه تکمیلی نیروهای مسلح معمولاً با شرکت بیمه کوثر جبران می شود. همچنین بازنشستگان، وظیفه بگیران و مستمری بگیران نیروهای مسلح به همراه اعضای خانواده آن ها برای پوشش هزینه های درمانی خود می توانند از طرح آرامش کوثر این شرکت استفاده کنند.تعهدات بیمه تکمیلی نیروهای مسلح در طرح آرامش کوثر با دو طرح الف و ب جبران می شود. سقف تعهدات پوشش ها در طرح الف دو برابر سقف تعهدات طرح ب است. با توجه به این که این طرح مخصوص بازنشستگان است تعهدی برای جبران هزینه زایمان ندارد.

ثبت نام بیمه تکمیلی برای کارکنان نیروهای مسلح

بیمه شده اصلی و افراد خانواده وی که قرار است تحت پوشش درمانی قرار بگیرند باید دفترچه سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح را داشته باشند. همان طور که گفتیم تعهدات بیمه تکمیلی نیروهای مسلح برای شاغلین و بازنشستگان این سازمان متفاوت است. کارکنانی که شاغل هستند به صورت گروهی بیمه می شوند این افراد بعد از این که از طرف سازمانشان درخواست ثبت نام بیمه تکمیلی را دادند سقف تعهدا ت بیمه تکمیلی نیروهای مسلح برای آن ها تعیین می شود.

همچنین باید بدانید سقف تعهدات بیمه تکمیلی گروهی بین شرکت بیمه و شرکت متقاضی قابل مذاکره است. برای ثبت نام بیمه تکمیلی طرح آرامش کوثر که مخصوص بازنشستگان است، لازم است بیمه شده اصلی در زمان مقرر ثبت نام که معمولاً مهر ماه هر سال است به شعب بیمه کوثر و دفاتر الکترونیکی ساتا مراجعه کند و ثبت نام خود را انجام دهد.

تعهدات بیمه تکمیلی نیروهای مسلح با چه پوشش هایی جبران می شود

بعد از این که کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح تصمیم به خرید بیمه تکمیلی می گیرند باید در مورد پوشش ها و سقف تعهدات بیمه تکمیلی نیروهای مسلح تصمیم گیری کنند. طبیعتاً پوشش هایی که افراد به آن نیاز دارند با توجه به سن آن ها، متفاوت است.برای مثال در سنین پیری دریافت پوشش بستری، جراحی، جبران هزینه عینک، سمعک و خدمات پاراکلینیکی به افراد توصیه می شود. اما پوشش دندانپزشکی در سنین مختلف برای افراد کاربرد دارد. تعهدات بیمه تکمیلی نیروهای مسلح شامل جبران هزینه های درمانی زیر است:

  • جبران هزینه های بستری، جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب و گامانایف و انواع سنگ شکن
  • پوشش اعمال جراحی تخصصی
  • پوشش زایمان اعم از طبیعی و سزارین و جبران هزینه های درمانی نازایی و ناباروری
  • پرداخت هزینه خدمات پاراکلینیکی شامل سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، انواع آندوسکوپی، ام.آر.آی، اکوکاردیوگرافی، تست ورزش، تست تنفس، تست آلرژی، نوار عصب، نوار مغز، نوار مثانه، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، اعمال مجاز سرپایی مانند شکستگی و در رفتگی، گچ گیری، خته، بخیه، تخلیه کیست و لیزر درمانی و…
  • جبران هزینه خدمات آزمایشگاهی
  • جبران هزینه ویزیت و دارو
  • پوشش دندانپزشکی
  • پرداخت هزینه خرید سمعک، عینک و لنز طبی
  • جبران هزینه رفع عیوب انکساری چشم
  • جبران هزینه تهیه اعضاء طبیعی بدن و پرداخت هزیته اروتز
  • پرداخت هزینه آمبولانس و سایر فوریت های پزشکی
  • جبران هزینه همراه برای افراد زیر 7 سال و بالای 70 سال

مواردی که از تعهدات بیمه تکمیلی نیروهای مسلح خارج است

در همه بیمه ها مواردی وجود دارد که شرکت بیمه تعهدی برای آن ندارد بنابراین اگر خسارتی از محل این موارد برای بیمه شده اتفاق بیفتد جبران نمی شود. بیمه تکمیلی نیروهای مسلح هم از این امر مستثنی نیست. عیب های مادرزادی، سقط جنین، جراحی های زیبایی، جراحی لثه، ارتودنسی، ایمپلنت، کاشت دندان مصنوعی، خودکشی، اعمال مجرمانه، خسارت ناشی از حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، آتش فشان و…، خسارت ناشی از جنگ، شورش، بلوا، هزینه زایمان برای فرزند چهارم و بیشتر، همگی از مواردی هستند که از تعهد شرکت بیمه خارج است.

نکات مهمی که برای خرید بیمه تکمیلی نیروهای مسلح باید بدانید

  1. گام اول برای این که بیمه تکمیلی نیروهای مسلح را خریداری کنید این است که جزء نیروهای مسلح کشور باشید. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از سه نهاد جداگانه یعنی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی تشکیل می شود که کارکنان این نهادها همگی زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح قرار دارند.
  2. بعضی از افراد بیمه مکمل و بیمه تکمیلی را با هم اشتباه می گیرند. همان طور که گفتیم بیمه مکمل، بیمه درمانی نیروهای مسلح است در حالی که بیمه تکمیلی از طرف شرکت های بیمه ارائه می شود. بیمه تکمیلی هزینه های درمانی را مازاد بر سهم بیمه مکمل جبران می کند.
  3. در طرح آرامش کوثر، بیمه شده اصلی می تواند فرزندان، عروس، داماد و فرزندانشان را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهد.
  4. فرانشیز سهم بیمه گزار از خسارت است و مبلغی است که شرکت بیمه آن را پرداخت نمی کند. بازنشستگانی که طرح آرامش کوثر را خریداری می کنند باید 20 درصد از هزینه های درمانی را خودشان بپردازند.
  5. کارکنانی که از سهم بیمه گر پایه (سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح) استفاده نکنند فرانشیز بیشتری به آن ها تعلق می گیرد.
  6. بیمه شده حداکثر 6 ماه بعد از تاریخ پرداخت هزینه ها و 3 ماه بعد از اتمام قرارداد می تواند هزینه های درمانی خود را از بیمه تکمیلی دریافت کند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
توحیدحضرتی:
باسلام نیروهای مسلح بیمه تکمیلی داره یانه اول بایدکجا مراجعه شود به ساتا یا خدمات درمانی نیروهای مسلح
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محمد باهوش:
جراحی سرطان سینه که منجر به تخلیه میگردد آیا بیمه مکمل نسبت به پروتز سینه تخلیه شده تعهدی دارد یا نه ممنونم
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

سهراب سوری:
سلام من بیمه تکمیلی از ساتا دارم شرایت استفاه نمیدانم راهنمایم کنید سواد هم ندارم این بیمه از طرف ایثارگران به من دادن الان خانمم مریض است نمیدانم چه کار کنم خسته نباشید
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

داود یعقوبی:
سلام برای بنده این سوال است که الان دختربنده دیسک کمرداردواگربخواهد دیسک را عمل جراحی بکند آیا بادفترچه خدمات درمانی ارتش وبیمه تکمیلی آیا بیمه کوثر چند در صدازهزینه را پرداخت میکند با تشکر
جهانبخش کریمی:
من جانباز ۳۵ درصد ناجا هستم بیمع تکمیلی دارم یا نه
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

میرزایی-آزاده:
با سلام برای بازنشسته جامانده از بیمه تکمیلی چه تدبیری اندیشده شده است؟ متشکرم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محمد :
سلام ببخشید بنده زانو راست من در اثر ورزش رباط پاره کرده و بیمه نیروهای مسلح هستم و سرپرست می باشم الان بیمارستان طرف قرارداد ما میگه باید وسایل های عمل خودتون تهیه کنید و بیارید برای عمل الان موندم چرا این همه پول کم میشه و باید وسایلا رگ خودمون تهیه کنیم و آیا بیمه مکمل ما این هزینه ها را خواند داد هیچ کس هم نیست جوابگویی کنه واقعا این درسته که رهب ی ناظم میگه مریض غیر از رنج مریض داری رنج دیگری نباید داشته باشه و ما الان موندیم با این هزینه های سرسام آور
سعید میرزاخانی:
ایا خدمات طب فیزیکی شامل بیمه مکمل نیروهای مسلح می باشد اینکه کارکنان هپچگونه اختیاری در انتخاب شرکت بیمه گذار در نیروهای مسلح ندارند.
اکبر ساجدی:
سلام من بیمه جانبازان نیروی مسلح ساکن اصفهانم درمان دیسک کمر با لیزر درمانی در تعهد بیمه می باشد
مظفرهکی:
با سلام ایا با بیمه مکمل نیروی انتظامی می شود برای ایمپلنت دندان استفاده کرد لطفا راهنمایی کنید واگر می شود کدام دندان پزشکی انجام می دهد باتشکر
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محمد:
باسلام اینجانب جانباز۴۵درصدجنگ تحمیلی و بازنشسته تحت پوشش نیروهای مسلح هستم، هردو گوشم در زمان جنگ آسیب دیده واز سمعک استفاده میکنم، یکی از سمعکهایم شکسته است، آیا خدمات درمانی هزینه تعمیرآن پرداخت میکند ؟
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

رحیم خدابنده:
سلام سقف تعهدات بیمه مکمل نیروهای مسلح برای شاغلین چند درصد است؟
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

سید علی میرسلطانی:
سلام آیا دارو پوست بیمه فاکتور دارو قبول میکنه بابت هزینه که بده
محمدرضااملاحسنی:
سلام من شاغل هستم درناجاجهت بیمه تکمیلی بایدچکارکنم ازمحل خدمت پرسیدم گفتندبیمه تکمیلی نداریم همان بیمه پایه هست ودربیمارستانهای طرف قرادادلطفاراهنمایی فرمایی کجابایداقدام کنم برای بیمه تکمیلی خودم وپدرومادرم باسپاس التماس دعا
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

غفار ندیمی:
با سلام آیا استفاده از بیمه و خدمات درمانی سقف مشخصی داره یعنی اگه زیاد از دفترچه استفاده کنیم بصورت کد میزنن تو فیش حقوقی و از حقوقمون مبلغی کم خواهد شد یانه؟؟؟لطفا پاسخ دهید
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>