اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گیلاس

صادرات گیلاس: 
گیلاس به دلیل خاصیت درمانی بسیار بالا برای بیماری های مختلف و همچنین خوشمزه بودن آن خواهان زیادی را به خود اختصاص داده است. صادرات گیلاس با توجه به محبوبیت این میوه در جهان سودآوری زیادی به همراه دارد.

گیلاس از جمله میوه های هسته دار تابستانه با گوشت مکفی و در رنگ های مختلف می باشد که معمولاً درخت آن موقع شکوفه دهی دارای رنگ سفید است. امروزه به غیر از مصرف تازه ی آن، می ‏توان به خوبی از میوه ی خشک گیلاس و یا به صورت آب میوه استفاده کرد.

نام علمی گیلاس (Prunus avium) و از خانواده ی (Rosaceae) می باشد. درخت گیلاس بدون خار و دارای میوه ی گوشت دار و محتوی یک هسته است. گیلاس میوه ی کوچک، گرد و ملین است که در هنگام چیدن به رنگ قرمز یا سیاه می‏ باشد و دارای یک هسته است. در واقع در طبیعت سه نوع گیلاس به رنگ‏ های قرمز، سیاه و زرد یافت می ‏شود.

گیلاس (Cherry) در گمرک جهانی با کد تعرفه (HS Code) به شماره 080929 شناخته می شود.

گیلاس

آمار صادرات گیلاس:

  • رقم کل صادرات: 3,031,173,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 12 درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 35 درصد.
  • میانگین فاصله از کشور وارد کننده: 8,931 KM.

آمار واردات گیلاس:

  • رقم کل واردات: 3,445,803,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 13 درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 39 درصد.
  • میانگین فاصله از کشور صادر کننده: 12,612 KM.

گیلاس

صادرکنندگان گیلاس:
شیلی بیشترین میزان صادرات گیلاس در جهان با 36 درصد و 1,078,972 هزار دلار در بازار جهانی انجام می‌دهد. هنگ کنگ چین، آمریکا، ترکیه و ازبکستان به ترتیب در رتبه های بعدی صادرات این میوه قرار دارند.

در نمودار کشورهای واردکننده گیلاس چین اولین رتبه در بازار جهانی را دارد. هنگ کنگ، کره جنوبی، آلمان و کانادا در رتبه های بعدی قرار دارند.

میزان واردات چین 38 درصد از سهم بازار جهانی و 1,303,422 هزار دلار است.

گیلاس

نرخ رشد کشورهای واردکننده گیلاس:
قزاقستان، هنگ کنگ و چین بیشترین رشد مثبت یکساله و پنج ساله را داشته اند. روسیه و آمریکا در رتبه‌های بعدی قرار دارند. کشورهای آلمان، چین تایپه و کانادا دارای رشد مثبت پنج ساله بوده اند.

در بسته بندی گیلاس باید به سلیقه ی مشتری توجه زیادی داشت و هم چنین بسته بندی به نحوی باشد که طی صادرات این میوه آسیب دیده و له نشود. کشورهای مختلف سلایق متفاوتی دارند و باید بعد از شناسایی بازار هدف بسته بندی مورد نظر را اعمال کرد.

گیلاس از جمله درختان مناطق معتدل و سرد به شمار می رود و مقاوم به سرماست؛ درخت گیلاس در مقایسه با سایر درختان میوه های هسته دار، به سرما مقاوم است و زودتر به مرحله برداشت می رسد، عمر اقتصادی یک درخت گیلاس در نمونه های مختلف متغیر بوده اما به طور متوسط 20 تا 30 سال است.

معمولا گیلاس های صادراتی از اوایل تیرماه از باغات برداشت می شوند هر سال این میوه از زمان آغاز برداشت، بالغ بر 1000 تن را برای صادرات بسته بندی می شود که حدود 50% آن برای شهرهای مختلف کشور روسیه صادرات می شود و مابقی هم برای سایر کشورها صادر می شود.

گیلاس

پتانسیل صادراتی گیلاس:
چین، روسیه، هنگ کنگ، آلمان، چین تایپه، کره جنوبی، قزاقستان و ژاپن همگی دارای ظرفیت بالایی برای صادرات گیلاس می باشند.

چین، هنگ کنگ، آلمان، چین تایپه، کویت، کره جنوبی و قزاقستان دارای ظرفیت باقیمانده ی زیادی برای صادرات این میوه ی خوشمزه می باشند.

روسیه و عراق، امارات، آذربایجان و ترکمنستان دارای بازار اشباع شده برای صادرات گیلاس هستند و صادرات به آن ها سودآوری خوبی ندارد.

خوشبختانه ایران در تولید ارقام مختلف این میوه که در نواحی مختلف آن پراکنده است، جزو سومین کشور در جهان می باشد که توانسته واریته های مختلفی از این میوه را به بازارهای بین المللی معرفی کند. این میوه در نواحی مختلف کشور به صورت پراکنده، در ارقام مختلف تکثیر و برداشت می شود.

بیشترین ظرفیت و پتانسیل صادراتی برای صادرات طالبی با توجه به ظرفیت بازار و روابط تجاری آسان را کشورها چین(همراه با ایالت های مستقل)، آلمان و کره جنوبی دارا هستند.

ایران نزدیکترین ارتباط صادراتی را با ترکمنستان دارد. بازار چین بیشترین ظرفیت تقاضا را برای صادرات طالبی دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محمد رفیع اسدی الموتی:
گیلاس برای صادرات دارم دنبال صادر کننده میگردم
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

شهریار رحمانی:
خریدار کلی گیلاس برای صادرات به کشور روسیه
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان) برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

کمال یکاو:
یک باغ گیلاس داریم می خواهیم وقت برداشت یک مشتری خوب داشته باشیم منطقه ی آذر بایجان غربی شهرستان اشنویه
پاسخ زینگ:
برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

دکتر محمد مهدی میرزائی :
ما خریدار گیلاس ایران برای هندوستان هستیم تولید کنندگان و صادر کنندگان محترم با بنده بشماره های واتز آپ هند و ایران
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>