اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

برنج

مراحل صادرات برنج:
به دلیل این که برنج به عنوان مهم ترین نوع از انواع غلات، غذای اصلی بسیاری از مردم دنیا به حساب می‌آید، مراحل صادرات برنج مرغوب نیز یکی از موضوعات بسیار مهم در میدان گسترده ی صادرات در نظر گرفته می شود و از آن جایی که مصرف اصلی و غالب مردم در کشور ایران نیز برنج می باشد و کشت آن هنوز برای تأمین نیاز مردم کشور به اندازه ی مورد نظر و دلخواه نرسیده است.

صادرات برنج مرغوب به صورت گسترده انجام نمی پذیرد، و دانستن مراحل صادرات برنج مرغوب موضوعی بسیار با اهمیت می باشد؛ چراکه با انجام کارهایی مقدماتی که در طی سال های اخیر انجام گرفته است، مثل ایجاد پایانه ی صادرات برنج که تمامی فرایند آن توسط بخش خصوصی انجام شده است، صادرات برنج در انواع مختلف در ایران به کشورهایی مثل سوئیس، عراق، کانادا، آمریکا، روسیه و … در میزان بسیار محدود صورت گرفته است که اکثر سهم صادرات برنج مرغوب ایران نیز به برنج طارم و هاشمی اختصاص داده شده است.

مهم ترین نکته ای که برای صادرات از جمله صادرات برنج مرغوب نیاز به دانستن آن کاملا ضروری به نظر می‌رسد.

برنج

آشنایی داشتن به مراحل صادرات برنج مرغوب می باشد و در طی این مراحل نکته ی مهم این است که همگی اشخاص حقیقی و حقوقی ای که می خواهند اقدام به صادرات نمایند بایستی قوانین کشورهای صادر کننده و وارد کننده ی محصول و یا کالای مورد نظر را به درستی بشناسند تا در طی مدت زمان انجام صادرات خود دچار مشکلات و در نهایت ضرر و زیان نشوند، به همین منظور آن ها باید برای گرفتن کارت بازرگانی اقدام نمایند و یک کد اقتصادی مشخص نیز داشته باشند.

در واقع صادر کنندگان برای طی کردن مراحل صادرات برنج مرغوب همان طور که گفته شد، باید دارای کارت بازرگانی باشند و کالای مورد نظر خود را به گمرک اعلام نمایند و همچنین بایستی نسبت به گرفتن پروانه ی صادراتی و گواهی مبدأ از اتاق بازرگانی اقدامات لازم را به عمل آورند. در این رابطه صادر کنندگان می توانند از خود اتاق بازرگانی، وزارت صمت و یا ادارات وابسته به آن ها که در شهرهای مختلف وجود دارند، اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نمایند.

آن چه که در کنار انجام تمامی این اقدامات باید مد نظر قرار داده شود، سلامت و کیفیت محصول و رعایت تمامی استانداردهای لازم از نظر وزارت بهداشت می باشد؛ چراکه در صورت سالم نبودن محصولات به هیچ وجه امکان صادر کردن آن ها وجود نخواهد داشت.

برنج

نکته ی آخر درباره ی مراحل صادرات برنج مرغوب:
بهتر است پیش از اقدام نمودن به صادرات در رابطه با کشورهای مختلف نیازسنجی صورت بگیرد تا صادرکننده وقت، انرژی و هزینه های خود را در مسیر درست آن و به کشورهای هدف صرف نماید، بنابراین مشاوره گرفتن از سایت ها و شرکت هایی که در زمینه ی صادرات فعال هستند، بسیار می تواند در طی کردن صحیح مسیر تجارت راه گشا باشد

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حسن اکبری:
صادرات برنج
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>