اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه تکمیلی دندانپزشکی

هدف از خریدن بیمه تکمیلی کمک به پرداخت هزینه های درمان است. بیمه تکمیلی یا بیمه درمان تکمیلی بیمه ای است که با ارائه پوشش های مختلف پرداخت هزینه های پزشکی را برای بیمه گزار پرداخت می کند. برخی اوقات بیمه تکمیلی را به نام پوشش های آن می شناسند مانند بیمه تکمیلی ایمپلنت یا بیمه تکمیلی برای زایمان.

البته این نام ها توسط افراد جامعه ساخته می شود و گاهی به اشتباه فراگیر می شود در صورتی که ممکن است همچین بیمه نامه ای وجود نداشته باشد. گاهی نیز این موارد تنها یکی از پوشش های بیمه تکمیلی هستند. برای شناخت هرچه بیشتر بیمه درمان و آشنایی با بیمه تکمیلی ایمپلنت خواندن این مطلب ضروری به نظر می رسد.

فواید بیمه تکمیلی برای بیمه گزار

افراد اگر بیمه درمان پایه داشته باشند مثلاً دفترچه درمان تامین اجتماعی و یا خدمات درمانی و دیگر انواع دفترچه های درمان پایه را داشته باشند، هر وقت که به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کنند هزینه های درمان تا مقدار مشخصی توسط این بیمه ها پرداخت می شود. فواید بیمه درمان تکمیلی در پرداخت هزینه های مازاد درمان است. یعنی وقتی هزینه های درمانی از سقف پرداخت بیمه پایه شما بیشتر شود، می توانید با استفاده از بیمه تکمیلی هزینه های ایجادشده را بپردازید.

پوشش های بیمه تکمیلی را بشناسید

گفتیم بیمه تکمیلی پوشش های مختلفی دارد که گاهی مردم این بیمه را به نام این پوشش ها می شناسند. به طور خلاصه اگر بخواهیم از پوشش های بیمه تکمیلی اسم ببریم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پوشش پرداخت هزینه های بستری
  • پوشش پرداخت هزینه های جراحی تخصصی
  • پوشش پرداخت هزینه های سونوگرافی و انواع اسکن
  • پوشش پرداخت هزینه های نوار مغز و تست ورزش
  • پوشش پرداخت هزینه های شکستگی و دررفتگی
  • پوشش پرداخت هزینه های خدمات آزمایشگاهی
  • پوشش پرداخت هزینه های آمبولانس
  • پوشش پرداخت هزینه های زایمان و درمان نازایی
  • پوشش پرداخت هزینه های ویزیت و دارو
  • پوشش پرداخت هزینه های دندانپزشکی
  • پوشش پرداخت هزینه (اروتز و پروتز) سمعک
  • پوشش پرداخت هزینه های درمان عیوب انکساری چشم

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت یکی از درمان های دندانپزشکی و یکی از راه های جایگزینی دندان های غیر قابل ترمیم و ازدست رفته است. به طور خلاصه می توان گفت ایمپلنت یک پین تیتانیومی خالص است که جایگزین دندان ازدست رفته می شود و روی آن نیز قسمتی به اسم تاج قرار می گیرد. تاج ظاهری مشابه دندان طبیعی دارد و روی پین نصب می شود تا ظاهر دهان و دندان تا حد امکان مشابه حالت طبیعی آن باشد. منظور از بیمه تکمیلی ایمپلنت نیز بیمه ای است که هزینه کاشت ایمپلنت را برای بیمه گزار جبران کند.

یمه تکمیلی ایمپلنت کدام نوع بیمه است؟

با تعریفی که از ایمپلنت داشتیم می توان فهمید که پوشش دندانپزشکی هزینه های مربوط به دندانپزشکی را پرداخت می کند. اما سوال مطرح این است که آیا پوشش هزینه های دندانپزشکی همه اعمال مربوط به دندان راتحت پوشش قرا رمی دهد یا خیر؟ البته اگر دندان های بیمه گزار در اثر حوادث از بین رفته باشد و بیمه گزار بیمه حوادث داشته باشد می تواند برای درمان خود اقدام کرده و خسارت لازم را از محل این بیمه نامه دریافت کند. اما در مورد بیمه درمان تکمیلی باید اعمالی که تحت پوشش دندانپزشکی بیمه درمان قرار می گیرند را بررسی کنیم.

خرید بیمه تکمیلی ایمپلنت و درمان تکمیلی

مهم ترین نکته ای که در این قسمت باید بدانید این است که آیا بیمه تکمیلی ایمپلنت وجود دارد یا خیر؟ گفتیم پوشش دندانپزشکی هزینه های درمان دندان را تا سقف تعهدات خود پرداخت می کند اما باید بدانید بیمه تکمیلی ایمپلنت وجود ندارد زیرا عمل ایمپلنت جزء موارد استثناء است که بیمه درمان بابت آن هزینه ای نمی پردازد.

با توجه به عدم وجود بیمه تکمیلی ایمپلنت اگر تمایل دارید تا با ابعاد مختلف پوشش دندانپزشکی به طور کامل آشنا شوید می توانید همچنان این مطلب را دنبال کنید. باید بدانید وقتی بیمه تکمیلی دندانپزشکی را خریداری می کنید در واقع همان بیمه درمان تکمیلی را خریده اید.

مقدار حق بیمه های پرداختی در پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی انفرادی

پوشش دندانپزشکی در بیمه تکمیلی انفرادی به شما در پرداخت هزینه های درمان مشکلات دندان کمک می کند اما خیلی از متقاضیان این بیمه می خواهند بدانند بابت دریافت پوشش دندانپزشکی و استفاده از بیمه تکمیلی ایمپلنت باید چه مقدار حق بیمه بپردازند؟

در بیمه سامان به عنوان تنها بیمه ای که خدمات بیمه تکمیلی را به صورت انفرادی ارائه می کند چند طرح مختلف وجود دارد که هر یک حق بیمه مخصوص به خود را دارد. در بیمه تکمیلی سامان حق بیمه طرح هایی که پوشش دندانپزشکی داشته باشند از 627000 تومان شروع شده و تا 2 میلیون تومان وجود دارد. در ادامه این طرح ها و سقف تعهدات بیمه تکمیلی ایمپلنت یا همان دندانپزشکی را بررسی می کنیم.

چند نکته در استفاده از بیمه دندانپزشکی

اگر می خواهید از بیمه دندانپزشکی استفاده کنید باید این بیمه را به خوبی بشناسید و همچنین به نکات مهمی که در بیمه نامه و استفاده از آن وجود دارد توجه کنید. ما در اینجا به شما نکاتی را می گوییم که دانستن آن ها بسیار مهم است.

  1. اگر بیمه درمان پایه دارید (مثلاً دفترچه درمان تامین اجتماعی) می توانید به مراکز درمانی طرف قرارداد با این بیمه مراجعه کنید. هزینه های دندانپزشکی برای خدمات ساده دندانپزشکی مانند کشیدن دندان، پر کردن معمولی و… توسط این بیمه ها پوشش داده شده می شوند.
  2. برای دریافت بیمه تکمیلی باید دچار بیماری خاصی نباشید. به عبارتی در زمان خرید بیمه باید سالم باشید. به همین دلیل اگر دچار دندان درد هستید و یا دندان های خراب شده و آسیب دیده ای دارید ممکن است تقاضای بیمه شما برای پوشش دندانپزشکی از سوی بیمه گر رد شود و یا برای استفاده از بیمه نامه مجبور به گذراندن دوره انتظار شوید.
  3. دوره انتظار در بیمه تکمیلی به مدت زمانی گفته می شود که شما بیمه نامه را خریده اید اما قادر به استفاده از آن نیستید. مدت انتظار به خاطر منطقی بودن قوانین بیمه در نظر گرفته شده و تنها در برخی پوشش های بیمه ای وجود دارد. به عنوان مثال دوره انتظار برای زایمان 9 ماه تا 1 سال است و برای استفاده از پوشش بستری مدت انتظار 3 ماه از خرید بیمه نامه است.
  4. همه طرح های بیمه تکمیلی دارای فرانشیز هستند. فرانشیز یعنی مبالغی که بیمه گر تعهدی برای پرداخت آن ندارد و بیمه گزار باید این هزینه را شخصاً پرداخت کند. فرانشیز بیمه تکمیلی و دندانپزشکی در طرح های بیمه سامان 10 درصد است.
  5. در بیمه تکمیلی به صورت گروهی، میزان تعهدات و پوشش های بیمه ای با توافق طرفین صورت می گیرد و به همین دلیل نمی توان در این موارد به مقدار دقیقی اشاره کرد.
  6. یادتان باشد بیمه تکمیلی ایمپلنت وجود ندارد و در بیمه درمان تکمیلی تنها پوشش دندانپزشکی وجود دارد که در آن هم هزینه عمل هایی مانند ایمپلنت، ارتودنسی، جراحی لثه و دندان مصنوعی مورد تعهد بیمه گر نبوده و پرداخت نمی شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محسن جلیلیان :
سلام عرض ادب من برای بیمه دندانپزشکی میخواستم راهنمایی کنید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

Mgh:
سلام.به نظر من بیمه شده از حق اجتماعی خود در بیمه های اجتماعی وسایر بیمه ها از داده های نقدی خود برای ررمان محدویتهایی از طرف شرکت های بیمه گرار تعریف شده واین شرکتها به فکر کمک به درمان بیمه شده نمیباشند وتنها به فکر پر کردن جیبهای گشاد وصنندوقهای بخور وببر خود میباشند. متاسفانه مظلومین بیمه شوندگان از حقوق اجتماعی خود محروم میباشند.ایا کسی که دندان نداره بی دندانی یبایی است .کاشت ودرمان دندان که یک واحد درست حسابی ان 14.م است .برای جویدن غذای نداشته است یا برای زیبایی.دندان که عصب کشی ودرمان نیاز دارد زیبایی بیمه شده را بدنبال داره.امیدوارم که قانون مستضعفان اجتماعی توسط مردان وباندان باغیرت اصلاح شود.یا حق
احمدسعیدی:
ایمپلنت کامل
بیتا فراهی :
قیمت و شرایط اقساط
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>