اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه تکمیلی دانا

بیماری همیشه در کمین انسان است اما خدمات درمانی محدود. بهره مندی افراد از خدمات درمانی به عواملی مختلفی از جمله درآمد خانواده ها و هزینه خدمات پزشکی بستگی دارد. خدمات پزشکی شامل پیشگیری، درمان، خدمات پاراکلینیکی و دارو است که در کشورهای مختلف با کیفیتی متفاوت ارائه می شود. هر یک از شرکت های بیمه در ایران به نوعی هزینه های گفته شده را پوشش می دهند.

شرکت های بیمه سهم مهمی در جبران هزینه درمان بیماری دارند و بخش زیادی از هزینه های درمانی را با بیمه های تکمیلی جبران می کنند. یکی از این شرکت ها بیمه دانا است که به عنوان یکی از شرکت های بنام در بیمه های تکمیلی مطرح است. یکی از خدمات بیمه تکمیلی دانا شامل کارت طلایی درمان است که افراد می توانند از این طریق از خدمات درمانی بدون محدودیت استفاده کنند.

اصول ارائه خدمات بیمه تکمیلی دانا

افراد می توانند هزینه های بستری، جراحی و بیمارستانی ناشی از حادثه و بیماری خویش را تحت پوشش بیمه قرار دهند. بیمه تکمیلی دانا هزینه خدمات بیمه را، مازاد بر سهم بیمه پایه یعنی سازمان خدمات درمانی، تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح جبران می کند و افرادی که بیمه پایه ندارند نمی توانند بیمه تکمیلی دانا را خریداری کنند.

همچنین لازم است بدانید خدمات بیمه تکمیلی دانا فقط به صورت گروهی و برای گروه های بالای 50 نفر ارائه می شود بنابراین استفاده کنندگان این خدمات، کارکنان سازمان ها و موسسات هستند که به همراه اعضای خانواده شان از مزایای این نوع بیمه درمانی بهره مند می شوند.

بیمه شدگان برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی دانا می توانند به سایت دانایار مراجعه کنند. در سامانه دانایار با وارد کردن کد ملی در قسمت سرپرست و سال تولد (افراد خانواده) به عنوان کلمه عبور آخرین اطلاعات وضعیت درمانی خود را مانند افراد تحت تکفل، معرفی نامه، تعرفه ها، فرانشیز، خسارت های بیمارستانی و پاراکلینیکی را مشاهده و دریافت کنند.

بیمه تکمیلی دانا چه پوشش هایی دارد؟

بیمه تکمیلی هزینه های درمانی را با پوشش های اصلی و اضافی جبران می کند. افراد می توانند حق بیمه اضافی پرداخت کنند و پوشش های اضافی بیمه تکمیلی را که خدمات کاملی دارد دریافت کنند. پوشش های بیمه تکمیلی شامل موارد زیر است:

  • جبران هزینه های بستری، جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب و انواع سنگ شکن در بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود و Daycare.
  • جبران اعمال جراحی تخصصی شامل جراحی مربوط به سرطان، مغز و اعصاب مرکزی نخاع، گامانایف، قلب، پیوند ریه، پیوند کبد، پیوند کلیه و پیوند مغز استخوان.
  • جبران هزینه های زایمان اعم از طبیعی و سزارین.
  • پرداخت هزینه های درمانی نازایی و ناباروری.
  • جبران هزینه های مربوط به رفع عیوب انکساری چشم (نظیر عمل لیزیک، لازک و…)
  • جبران هزینه های پاراکلینیکی (تشخیص درمانی) شامل: سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، انواع سی تی اسکن، انواع آندوسکوپی، ام.آ ر. آی، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو، دانسیتومتری، تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفس، اسپیرومتری، نوار عضله، نوار عصب، نوار مغز، نوار مثانه، سیستومتری یا سیستوگرام، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، هولترمانیتورینگ قلب، آنژیوگرافی چشم و اعمال مجاز سرپایی شامل شکستگی و در رفتگی، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، بیوپسی، تخلیه کیست و لیزر درمانی.
  • پرداخت هزینه های خدمات آزمایشگاهی شامل آزمایش های تشخیص پزشکی، پاتولوژی یا آسیب شناسی و ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب، فیزیوتراپی.
  • پوشش هزینه های ویزیت و دارو.
  • پوشش هزینه های دندانپزشکی.
  • پوشش هزینه خرید سمعک.
  • پرداخت هزینه عینک و لنز تماس طبی.
  • پرداخت هزینه تهیه اعضا طبیعی بدن.
  • پرداخت هزینه اروتز که بلافاصله بعد از عمل جراحی مورد نیاز باشد.
  • جبران هزینه تشخیص بیماری ها و ناهنجاری های جنین به شرط داشتن پوشش زایمان.
  • جبران هزینه همراه افراد زیر 7 سال و بالاتر از 70 سال در بیمارستان.
  • پوشش هزینه آمبولانس و سایر فوریت های پزشکی.

تفاوت خدمات بیمه تکمیلی دانا با شرکت های دیگر

بیمه دانا علاوه بر پوشش های گفته شده که خدمات اصلی این شرکت است خدمات جانبی هم دارد این خدمات جانبی نحوه استفاده و استعلام مزایا و خدمات بیمه تکمیلی دانا را برای بیمه شدگان آسان تر کرده است. بیمه شده اصلی (سرپرست خانواده) و اعضای تحت تکفل وی با داشتن بیمه تکمیلی دانا می توانند بدون پرداخت هزینه اضافی از خدمات ویژه این شرکت که شامل موارد زیر است استفاده کنند.

کارت طلایی درمان: شرکت های بیمه همیشه خدمات درمانی را تا سقف تعهدات بیمه نامه جبران می کنند اما جالب است بدانید در صورت وقوع خسارت، بیمه دانا هزینه های درمانی را در لحظه و بدون محدودیت جبران می کند. هر یک از بیمه شدگان می توانند با در دست داشتن کارت طلایی درمان از خدمات بیمه تکمیلی دانا بدون هیچ گونه محدودیتی در پرداخت هزینه های خارج از تعهد بیمه گر و پرداخت فرانشیز استفاده کنند.

برای صدور این کارت ابتدا مبالغی به عنوان سپرده از بیمه گزار دریافت می شود. بیمه گزار موظف است هزینه های خارج از تعهد را بعد از گذشت حداکثر 20 روز به بیمه دانا پرداخت کند و در غیر این صورت هزینه های خارج از تعهد و فرانشیز از محل سپرده بیمه گزار تأمین می شود.

سیستم مشاوره و ارجاع: این سیستم اولین بار در بیمه دانا و برای راهنمایی بیمه شدگان در زمینه های مختلف طراحی شد. برای جلوگیری از این که فرد بیمار به مراکز درمانی مراجعه کند اما خدمات مورد نیاز او در آن مرکز انجام نشود بیمه شدگان می توانند از طریق تماس تلفنی در ساعات اداری اطلاعات مورد نیاز خود را از قرارداد و امکانات مراکز درمانی طرف قرارداد دریافت کنند.

سرویس آنکال 24 ساعته پزشکان: بیماران می توانند در طول ساعات شبانه روز از پزشکان بیمه دانا مشاوره های درمانی بگیرند. این پزشکان همچنین هماهنگی های لازم را با مراکز درمانی برای بستری بیمار انجام می دهند.

نکاتی که برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی دانا باید بدانید

همان طور که گفتیم بیمه دانا خدمات درمانی را فقط به صورت گروهی ارائه می دهد، باید بدانید سقف تعهدات خدمات بیمه تکمیلی دانا بر اساس توافق بین این شرکت بیمه و شرکت متقاضی تعیین می شود بنابراین افراد بعد از این که از طرف سازمان شان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند باید نکات زیر را در نظر بگیرند.

  • بیمه شدگان در انتخاب هر یک از بیمارستان ها در داخل کشور آزاد هستند و در صورتی که بخواهند به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه کنند بهتر است ابتدا از شرکت بیمه معرفی نامه دریافت کنند.
  • فرانشیز سهم بیمه گزار یا بیمه شده از خسارت است و مبلغی است که شرکت بیمه تعهدی برای آن ندارد. فرانشیز بیمه تکمیلی معمولاً بین 10 تا 30 درصد هزینه های درمانی است.
  • در صورتی که بیمارستان (طرف قرارداد یا غیر طرف قرارداد) با بیمه گر پایه قرارداد نداشته باشد بیمه شده باید فرانشیز (مبلغی به عنوان سهم بیمه گر پایه) را نیز شخصاً پرداخت کند.
  • حداکثر سن بیمه شدگان در بیمه تکمیلی دانا 60 سال است و این شرکت موافقت می کند بیمه شدگان بالای 60 سال تا 70 سال تمام را با 50% افزایش و افراد بالای 70 سال را با 100% افزایش در حق بیمه تحت پوشش قرار دهد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
تیمور آڑیر سنگ سفیدی:
میخاستم ببینم من بیمہ تکمیلی بودم رفتم فیشہا رو تحویل بدم گفتن باید بری بیمہ دانا مدارکتونو انتقال میدن اونجا چیکار کنیم حالا
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

امیر دادروان:
سلام ایا هزینه های دندانپزشکی شامل میشود؟
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

غلامرضاوحیدی ارجمند:
سلام اسامی بیمه شدگان تکمیلی
حبیب بشاورد:
با سلام . در مورد رانندگان حمل و نقل که با بیمه تکمیلی دانا قرارداد داره آیا خدماتی در موارد دندانپزشکی ارائه میشه یا نه
رضابریحی:
خدمات کمی ضعیف است
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>