اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرم بیمه تکمیلی

افراد پیوسته در این فکر هستند که نکند مسائلی پیش آید و آرامش زندگی آن ها را به هم بزند. یکی از عواملی که آرامش خانواده ها را تحت تأثیر قرار می دهد بیماری است. در ایران بیمه درمان تکمیلی بخش قابل توجهی از هزینه های درمانی را جبران می کند.

بیمه تکمیلی در کنار بیمه های پایه نقش مهمی در سیستم سلامتی عموم جامعه ایفا می کند و در سال های اخیر دسترسی مردم به مراقبت های پزشکی را افزایش داده است. همان طور که می دانید صنعت بیمه، صنعت پیچیده ای است و ممکن است افراد در هر یک از مراحل استفاده از خدمات درمانی، از ثبت نام گرفته تا دریافت هزینه های درمانی سردرگم شوند زیرا هر یک از مراحل گفته شده فرم مخصوص به خود را دارد در این بخش قصد داریم فرم بیمه تکمیلی که در تمام روند استفاده از خدمات بیمه ای به کارتان می آید را بررسی کنیم.

فرم بیمه تکمیلی چیست؟

بیمه شده برای ثبت نام و دریافت خسارت هر رشته ی بیمه ای به فرم های مخصوص آن رشته نیاز دارد. برای استفاده از پوشش های بیمه تکمیلی نیز باید در هر مرحله از فرم بیمه تکمیلی مورد نیاز همان مرحله استفاده کنید.

فرم بیمه تکمیلی برای ثبت نام، فرم پیشنهاد بیمه و فرم پرسشنامه سلامت است. برای ثبت نام در این بیمه ابتدا باید درخواست خود را با فرم پیشنهاد به بیمه گر تحویل دهید سپس لازم است بیمه شده اطلاعات شخصی و بیمه ای و وضعیت سلامتی خود را با فرم پرسشنامه سلامت به شرکت بیمه ارائه دهد طوری که بیمه شده ارزیابی درستی نسبت به نام بیماری، مدت ابتلا به بیماری، درمان انجام شده و وضعیت فعلی فرد متقاضی داشته باشد.

از فرم های مورد نیاز بیمه شده برای استفاده از خدمات درمانی هم می توانیم به فرم معرفی نامه و فرم ارسال مدارک درمانی اشاره کنیم. فرم معرفی نامه زمانی کاربرد دارد که بیمه شده بخواهد از مراکز درمانی طرف قرارداد استفاده کند بنابراین قبل از مراجعه به مرکز درمانی ابتدا معرفی نامه را از شرکت بیمه دریافت می کند.

بعد از بروز خسارت، فرم ارسال مدارک درمانی به شرکت بیمه ارسال می شود این فرم مخصوص بیمه گذاران است که در آن نام بیمه شده اصلی، نام بیمار، نوع و مبلغ هزینه، تعداد برگ و نتیجه درمان قابل مشاهده است.بیمه شده می تواند فرم بیمه تکمیلی را از طریق مراجعه مستقیم و یا از سایت شرکت بیمه دریافت کند. در ادامه نمونه ای از فرم درخواست عضویت شرکت SOS را مشاهده می کنید.

فرم بیمه تکمیلی

فرم بیمه تکمیلی را برای ثبت نام بشناسید

برای دریافت پوشش های درمانی ابتدا باید درخواست خود را در فرم پیشنهاد بیمه به بیمه گر ارائه دهید. از دیگر مدارک مهم این رشته فرم پرسشنامه است. فرقی نمی کند بیمه تکمیلی را به صورت گروهی تهیه می کنید یا انفرادی، کامل کردن این فرم از الزامات این رشته ی بیمه ای است.بیمه شده در فرم پرسشنامه سلامت باید به همه پرسش هایی که در مورد وضعیت جسمی وی است پاسخ صحیح دهد تا بیمه گر در مورد وضعیت سلامتی فرد بیمه شده ارزیابی درستی داشته باشد.

ثبت نام بیمه تکمیلی انفرادی: برای ثبت نام این بیمه، متقاضی باید مدارک و فرم بیمه تکمیلی شامل فرم پرسشنامه سلامت، کپی پشت و روی کارت ملی، کپی پشت و روی شناسنامه و کپی صفحه اول بیمه پایه را به نمایندگی بیمه تحویل دهد.

ثبت نام بیمه تکمیلی گروهی: برای ثبت نام بیمه درمان گروهی، پر کردن فرم تقاضای سرپرست خانواده و فرم پرسشنامه سلامت به تعداد اعضای خانواده لازم است. ابتدا درخواست صدور بیمه در فرم پیشنهادی که شامل اطلاعات شرکت، تعداد و مشخصات کارکنان می شود به شرکت بیمه مورد نظر ارائه شده و بیمه گر با توجه به سابقه بیماری، تعداد و سن بیمه شدگان نرخ حق بیمه را اعلام می کند. با ارائه کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، کپی صفحه اول دفترچه بیمه پایه و فرم بیمه تکمیلی روند ثبت نام تکمیل می شود.

برای صدور بیمه درمان در بعضی شرکت های بیمه، انجام چکاپ کامل و آزمایش بیمه شده لازم است. اگر بخواهیم شرایط شرکت های مختلف بیمه را برای صدور بیمه درمان تکمیلی بررسی کنیم می فهمیم بعضی از شرکت های بیمه ممکن است از انجام چکاپ صرف نظر کنند اما فرم پرسشنامه به عنوان فرم بیمه تکمیلی مبنای ارزیابی سلامت بیمه شده است و بعد از این که فرم پرسشنامه توسط پزشک معتمد بیمه گر بررسی شد شرکت بیمه تصمیم می گیرد که پوشش های درمانی به شخص موردنظر ارائه شود یا خیر.

فرم بیمه تکمیلی برای دریافت خسارت

ممکن است بیمه تکمیلی داشته باشید اما ندانید که چطور باید از خدمات درمانی استفاده کنید. شرکت های بیمه موظف هستند شما را برای دریافت هر چه بهتر خدمات درمانی آگاه کنند. بیمه شدگان برای استفاده از خدمات درمانی طرف قرارداد یا مراکز غیر طرف قرارداد در کشور آزاد هستند و به دو روش می توانند خسارت های درمانی خود را دریافت کنند.

روش اول با مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد: در صورتی که بیمه شده به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه کند باید ابتدا نسبت به صدور فرم بیمه تکمیلی برای دریافت خسارت اقدام کند. این فرم همان معرفی نامه است. با در دست داشتن این فرم فرد به مراکز درمانی مورد نظر مراجعه می کند و فقط با پرداخت بخش کمی از هزینه، تحت عنوان فرانشیز، فرد بیمار درمان می شود.

روش دوم با مراجعه به مراکز درمانی غیر طرف قرارداد: زمانی که بیمه شده زمان کافی برای دریافت معرفی نامه در اختیار ندارد و یا به هر دلیلی قصد مراجعه به مراکز درمانی غیر طرف قرارداد را داشته باشد باید هزینه های درمان خود را از جیب خود پرداخت کند سپس مدارک و صورت حساب های درمانی خود را به مراکز پرداخت خسارت بیمه گر تحویل دهد. شرکت بیمه هزینه های پرداخت شده را تا حداکثر سقف تعهدات بیمه نامه پرداخت می کند.

مدارک لازم برای دریافت هزینه های درمانی:

  • صورتحساب هزینه های پرداخت شده در بیمارستان یا مراکز درمانی با مهر مربوطه.
  • درج تاریخ رسمی و تفکیک مبلغ هزینه ها در صورتحساب.
  • گواهی پزشک با مشخصات کامل بیمه شده.
  • مشخصات مرکز درمانی با مهر و امضای معتبر.
  • اصل و کپی شناسنامه بیمار معالجه شده و صفحه اول بیمه نامه وی.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>