اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فندق

صادرات فندق: 
ایران تولید کننده بهترین نوع فندق می باشد. صادرات فندق به صورت عمده و به شکل خام به کشور های متقاضی انجام می شود. فندق یکی از محصولات کشاورزی در ایران است که در سال های اخیر در زمینه صادرات، رشد صعودی داشته است.

فندق ایران همچون دیگر دانه های آجیلی و خشکبار سالانه در مقادیر بالایی به کشور های مختلفی همچون اسپانیا، بحرین، فرانسه و یونان صادر می شود. آمار ها، حاکی از آن است که در سال گذشته، فندق بعد از پسته و بادام، بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده است.

فندق نوعی آجیل از درخت فندق است که در حال حاضر به یکی از آجیل های بسیار محبوب در سراسر جهان تبدیل شده است. این میوه کروی یا بیضی شکل و دارای پوسته ی بیرونی فیبری می باشد. بعضی از گونه‌های آن از اندازه معمولی بزرگ ترند. فندق در کشورهای ترکیه، ایتالیا، یونان، گرجستان، اسپانیا و ایران بیشترین میزان تولید را دارد.

فندق

فندق به دلیل داشتن ترکیبات چربی، پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین ای، مواد معدنی، فیبرهای رژیمی، فیتوسترول (بتاسیتوسترول) و آنتی اکسیدان های فنولیک مثل فلاوان، دارای جایگاه خاص در میان انواع دانه‌های خشک شده از نظر مواد مغذی و سلامتی است.فندق یک منبع خوب از ویتامین های B1، B2 و B6 است. این ویتامین ها برای حفظ سلامت مغز و خون سازی ضروری هستند، مخصوصاً برای کودکان در حال رشد. ویتامین E ثابت شده است که مصرف 25 تا 30 گرم فندق در روز، تمامی ویتامین E مورد نیاز در روز را تأمین می کند و برای پیشگیری از بیماری های عروق سیاهرگ قلبی و سرطان کافی است.

فندق ها سالانه از اواسط پاییز برداشت می شوند. اکثر کشاورزان تا زمانی خود میوه از درخت بیفتد صبر می‌کنند. این دانه ها ممکن تا سه بار در طول فصل برداشت شوند که بستگی به کمیت فندق ها و افتادن آنها نسبت به اقلیم دارد.

صادراتی شدن فندق تحت تأثیر عوامل مختلفی می باشد، تولید گسترده و انبوه و مهم تر از این موارد تولید متمرکز باعث شده است، پرورش فندق به صورت خاص و تخصصی انجام شود، پرورش بهترین فندق ها و فراهم کردن بهترین شرایط جهت نگهداری آن ها بعد از برداشت از باغات، از جمله مواردی می باشد که صادرات آن را امکان پذیر ساخته است.

فندق (Hazelnut) در گمرک جهانی با کد تعرفه (HS Code) به شماره 080221 شناخته می شود.
این کد شامل فندق با پوست می باشد و فندق پوست کنده آمار متفاوتی دارد.

فندق

آمار صادرات فندق:

  • هدف شناسایی رقبا در بازار جهانی است.
  • رقم کل صادرات: 106,555,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 13- درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 14- درصد.
  • میانگین فاصله از کشور وارد کننده: 5,329 KM.

آمار واردات فندق:

  • هدف شناخت متقاضیان و پتانسیل ها در بازار جهانی است.
  • رقم کل واردات: 76,571,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 18- درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 15 درصد.
  • میانگین فاصله از کشور صادر کننده: 4,202 KM.

آمریکا بزرگ ترین صادرکننده فندق در جهان است. این کشور 59,303 هزار دلار صادرات فندق دارد و در بازار جهانی سهم 56 درصدی دارد.

کشورهای فرانسه، اسپانیا، هنگ کنگ چین و رومانی در رتبه های بعدی قرار دارند.جالب است بدانید ایران در رتبه ی هجدهم صادرات فندق قرار دارد. در بخش واردات فندق کشورهای کانادا، چین، هنگ کنگ، ایتالیا و آلمان رتبه های یک تا پنج را دارند.

فندق

نرخ رشد کشور های وارد کننده:
چین دارای بازار رشد مثبت در یک و پنج سال اخیر است. کشورهای کانادا و سوئد دارای رشد مثبت پنج ساله نیز بوده اند.

کشورهای عراق، افغانستان، چین، هنگ کنگ، سوریه، لبنان و امارات دارای پتانسیل صادراتی بالایی برای فندق می باشند. در اروپا نیز ایتالیا، آلمان و اسپانیا بازار خوبی برای صادرات این محصول دارند.

ازبکستان، روسیه و ترکمنستان نیز می توانند با توجه با فاصله کمی که با ایران دارند مورد توجه تاجرین قرار گیرند.

ضمن عرضه فندق در بازار جهانی، تمهیداتی جهت بسته بندی های مختلف، برای آن در نظر گرفته شده است. بسته بندی های بزرگ و کوچک در مقادیر متفاوت فندق که نگهداری آن را با کیفیت بهتری ممکن سازد. فندق به شکل خام و بو داده عرضه می شود.

بسته بندی فندق در شکل ها و سایز های مختلف و با کیفیت های متفاوت در صادرات این محصول نیز بی تأثیر نیست و می توان گفت که صنعت بسته بندی یکی از مهم ترین دلایل صادرات پررونق می باشد.
بازار صادراتی فندق در افغانستان و لبنان اشباع شده است و صادرات به این کشورها نمی تواند سود مورد نظر تاجرین را داشته باشد.

در مقابل کشورهای عراق، ایتالیا، چین، هنگ کنگ، سوریه، ویتنام، آلمان، ازبکستان، امارات و قطر بازاری با پتانسیل بالا برای صادرات فندق را داراست.

بیشترین ظرفیت و پتانسیل صادراتی برای صادرات این محصول با توجه به ظرفیت بازار و روابط تجاری آسان را کشورها عراق، ایتالیا و چین دارا هستند.

ایران نزدیکترین ارتباط صادراتی را با ترکمنستان دارد. بازار ایتالیا بیشترین ظرفیت تقاضا را برای صادرات فندق دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
فرهاد نصریان:
سلام میخواستم بدانم صادرات فندق براساس چه فرآوری میباشد چون فندق به اشکال مختلف فرآوری میشود وکدام فراوری درآمد بیشتری برای تاجر فراهم میکند چون فندق بافراوریهای باپوست وبدون پوست وآجیلی شور وبراق و خمیر فندق عرضه میشه از راهنماییتان متشکر وسپاسگزارم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>