اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه حوادث سربازان

بیمه عمر و حوادث یکی از خدمات بیمه ای برای نیروهای مسلح است که قانون آن به سال 1335 برمی گردد و افراد بیمه گزار که همان کارکنان نیروهای مسلح بودند با پرداخت حق بیمه می توانستند از مزایای این بیمه نامه استفاده کنند.

در پایان قرارداد نیز 1.5 برابر حق بیمه های پرداخت شده به عنوان سرمایه بیمه عمر به آن ها پرداخت می شد که این مورد بعدها با تصویب شدن قوانین جدید لغو شد. سربازان وظیفه نیز تحت پوشش بیمه عمر و حوادث که اصطلاحاً به آن بیمه حوادث سربازان نیز می گویند قرار می گیرند و در طول خدمت وظیفه خود در صورت نیاز می توانند از خدمات آن استفاده کنند.

در هنگام بررسی جدول فوق باید به چند نکته توجه کرد.

  1. اگر بیمه گزار در چندین عضو دچار نقص عضو و ازکارافتادگی شده باشد، درجه ازکارافتادگی معادل مجموع نقص عضو و ازکارافتادگی فرد محاسبه و در نظر گرفته می شود. در هر صورت حاصل جمع تمام نقص عضوهای فرد از 100% غرامت تعیین شده بیشتر نخواهد شد.
  2. مبلغ غرامت جانبازی به نسبت درصد غرامت شهید محاسبه می شود. مبلغ غرامت معلول در حین خدمت به نسبت درصد آن از غرامت فوت در حین خدمت محاسبه می شود و در نهایت غرامت معلول عادی نسبت به غرامت فوت عادی محاسبه و پرداخت می شود.
  3. مواردی از نقص عضو و یا ازکارافتادگی که در جدول فوق نیامده باشد، توسط کمیسیون پزشکی نیروهای سه گانه مانند ارتش، سپاه و نیروی انتظامی تعیین می شود.
  4. اگر بیمه شده قبلاً از محل بیمه عمر و حوادث، غرامت نقص عضو و ازکارافتادگی دریافت کرده باشد و سپس در عرض یک سال از تاریخ حادثه فوت کند، غرامت فوت با کسر غرامت نقص عضو و ازکارافتادگی که قبلاً پرداخت شده، به خانواده او پرداخت می شود.
  5. تعهد غرامت فوت برای کارکنان و سربازان نیروهای مسلح که بر اثر سوانح حین خدمت دچار نقص عضو شده و غرامت دریافت کرده باشند از بین نرفته و همچنین مابه التفاوت مبلغ پرداختی نقص عضو با چیزی که قبلاً پرداخت شده نیز محفوظ است. همچنین این افراد اگر نیاز به بستری در بیمارستان داشته باشند به نسبت درصد نقص عضو، حداکثر به میزان دو ماه به آنان حقوق و مزایا از صندوق بیمه عمر و حوادث پرداخت می شود.
  6. نیروهای وظیفه اعم از سربازان، درجه داران و افسران وظیفه می توانند اعضای خانواده خود و افراد تحت سرپرستی خود را تحت پو شش بیمه حوادث سربازان وظیفه قرار دهند.
  7. کارکنان نیروهای مسلح می توانند در زمان بازنشستگی نیز با پرداخت حق بیمه، این بیمه نامه را ادامه دهند و در صورت فوت و یا نقص عضو در دوران بازنشستگی از محل بیمه عمر و حوادث غرامت دریافت کنند.

میزان حق بیمه حوادث سربازان وظیفه

حق بیمه حوادث سربازان وظیفه بسیار اندک است و بین سرباز و نهادی که وی را به کار گمارده است تقسیم می شود. حق بیمه ای که سرباز پرداخت می کند به میزان 3% از حقوق مزایای شغلی سرباز است که پرداخت 1% از آن به عهده او است و از فیش حقوقی سرباز کسر خواهد شد؛ 2% دیگر را نیز نهادی که سرباز در آن خدمت می کند، می پردازد.

سال های سربازی را به سنوات کاری و بیمه تامین اجتماعی خود اضافه کنید

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که قبل از خدمت سربازی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده اند و یا بعد از پایان خدمت خود تحت پوشش تامین اجتماعی مشغول به کار هستید می توانید سال های سربازی خود را به سنوات کاری خود افزوده و در نتیجه زودتر بازنشسته شوید.

برای این کار کافی است مابه التفاوت حق بیمه های محاسبه شده برای دوران سربازی را به حساب تامین اجتماعی واریز کنید.

نحوه محاسبه حق بیمه: برای این کار لازم است میانگین حقوق دو سال آخر خود را محاسبه کرده و این عدد را در 7 % ضرب کنیم. دو سال آخر از زمان درخواست بیمه گزار در نظر گرفته می شود. سپس مبلغ به دست آمده در مدت زمان سربازی ضرب شده و مبلغ به دست آمده چیزی است که بیمه گزار باید به عنوان حق بیمه بپردازد.

حق بیمه سنوات سربازی = سنوات سربازی × (7% × میانگین حقوق دو سال قبل از درخواست)

مثال: فرض کنیم شخصی درخواست اضافه کردن سنوات سربازی خود را به بیمه تامین اجتماعی می دهد. میانگین حقوق وی در دو سال قبل از درخواست را 1,000,000 در نظر می گیریم.

این رقم در 7% ضرب می شود که مبلغ 70 هزار تومان می شود. حال فرض کنیم که مدت خدمت بیمه شده 20 ماه بوده باشد، این مبلغ در 20 ضرب می شود و نتیجه رقم 1,400,000 به دست می آید که همان حق بیمه پرداختی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
اکبری:
سلام وقت بخیر من سرباز کلانتری بودم و ب خاطر نقص فنی خودرو و منفجر شدن درب رادیاتور خودرو دست بنده سوخت و بعداز طی دوره درمان وبعداز 6ماه طول درمان کمسیون نوشته شده که بنده مشمول 2٪غرامت نیروهای مسلح مباشم والان ۱میلیون برایم پول ریختن چ جوری محاسبه کردن؟ ممنون میشم جواب بدین
محمد جعفر ریاحی مطلق:
با سلام من درسال 85در جزیره تنب کوچک سرباز بودم نیمه های شب عملیات شد بالا دژ رفتم از بالا به علت بارندگی به پایین پرتاب شدن پایم شکست واژ اونجا به عقب منتقل شدم هیچگونه کارت حادثه ای برایم پر نشد هیچکس هم راهنماییم نکرد که باید کارت حادثه بگیرم حال برای ایثارگری چه کاری میتوانم بکنم ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید.
مهرشاد جعفری:
سلام خسته نباشید من سرباز سپاه بودم و در حال رفتن به خدمت با لباس سربازی جلویه پادگان تصادف کردم در تاریخ۹۹/۳/۲۰‌ که دچار شکستگی پای راست و زانو و پارگی رباطایه زانوم شد و برای من معلول حین خدمتی زدن و۲۰روز پیش ۶۱درصد کمیسیون پزشکی برام ۶۱درصد غرامت زدن میخواستم بدونم که بیمه کوثر چقدر غرامت بهم میده؟!
سیپان امویی میلان:
سلام وقت بخیر اقا من سرباز بودمو تو راه پادگان تصادف کردیم ظربه مغزی شدمو ۱۵روز موندم کما طرف چپم کار نمیکرد بعد تو فرم ۱۳۴برام زدن معلول حین خدمت ۹۷تصادف کردم الان ۱۴۰۰ولی من طرف چپم ظعیفه و توان کار کردن ندارم برام زدن فلج اسپاستیک خواستم بدونم ایا دنبالش برم از کار افتادگی برام میزنن ممنون میشم
علی بیگی :
سلام من سرباز سپاه بودم تصادف کردم سال ۱۴۰۰ و کمسیون سپاه برام ۱۱درصد دیه غرامت نوشته و معلول خدمتی شدم و معافم کردن میخوام بدونم چقدر بهم میدن
علیرضا انصاری:
سلام خسته نباشید بنده سرباز سپاه بودم سربرجک باتفنگ هعی گلنگدن میکشیدم ک تیر دررفت از جلوی سینم و از کمرم زدبیرون ریم سوراخ شد ک ترمیمم شد چنتا رگامم قطع شد بعد بازپرسی تبرعه شدم ولی قاضی ک حکم داد گفت خودزنیه ایا به من بیمه غرامت میخوره ؟
سعید اماندادی :
سلام سعید اماندادی هستم سرباز پاسگاه دهبکری بم یک ماه پیش هم خدمتیم اسحلش رو مسلح کردا بود داشت از ضامن خارج میکر اسلح رو رگ بار بود که ناخواسته دوتا تیر بهم برخورد کر یکی به دوتا ناخونای دست چپ ودومی به شونه راستم میخواستم ببینم به من جانبازی وغرامت بیمه بهم تعلق میگیره
شاکر صفه پور:
جانباز ۷۰ درصد کد حقوقی 1109992438700 میزان غرامت چقدر است
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

يونس خیاط پیشه :
سرباز ارتش بودم ۳۵ درصد از کارافتادگی بیمه عمر وحوادث بهم زدن اما چیزی بهم ندادن. راهنمایم کنید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

وحید رستمی تنها :
من درخدمت سربازی درارتش کرمانشاه تیپ۳۵ مستقل فاتح بودم ودر رزمایش 3آرپی جی انداختم ودر۱۲ماه خدمت ماف ازخدمتت شدم به دلیل موج گرفته گی ازناحیه گوش وهرچهارفرکانس حال ازشماتقاضای کمک دارم به خاطرخواه این پرونده رسیدگی بکنید وحید رستمی تنها فرزند میرعلی اعزامی ۱۳۸۷.۴.۱۹
اسماعیل صالحی :
سرباز شکستگی قوزک مچ پا نیروی مسلح چقدر است
اسماعیل صالحی :
شکستگی استخوان مچ پا در دو ناحیه در انجام خدمت سربازی دیهش. چقدر میشود
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

میلاد شریفی:
سلام خوبید؟ ببخشید من تو مرزبانی ارومیه سرباز بودم موقع تعویض پست از پله ها بخاطر سر خوردگی افتادم و مچ پای چپم شکسته و عمل کردم و پلاتین گذاشتن تو پام و اینکه برای این شکستن غرامت یا جانبازی تعلق میگیره؟ بی زحمت اگه کسی واقعا سر در میاره بهم خبر بده ممنون از همتون تشکر
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

امین:
سال ۷۷درمنطقه عملیاتی حین تمیزکردن اسلحه دچارسانحه شدم وانگشتم روماشه رفت سه تاتیربه دست وشکمم اصابت کرد بیمارستان بستری شدم مدارک پزشکی هم دارم اگه بخوام اقدام کنم غرامت تعلق میگیره یاجانبازی؟ درضمن کارسنگین هم با دست آسیب دیده نمیتونم انجام بدم ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

امیررضا باقری:
سلام وقت بخیر من 15روز مونده بود خدمتم تموم بشه و در حین کار مهندسی آهن برخورد کرد ب سرم و بیمه 1درصد غرامت داد خواستم ببینم چقدر میشه این غرامت
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

ایمان تنها:
سلام من سرباز ارتش بودن توی پادگان به خاطر حمل و جابجایی توپ 23به همراه سه خدمه حاضر به راه میکردیم که من دچار مشکل درکمر شدم این مهرها سه چهار وپنج به متصل شده شش عدد پین و لاتین برام گذاشتن که عمل فیوژن انجام شد میخواستم بپرسم آیا به من غرامت ودرصد تعلق می‌گیرد یاهیر
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>