اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه عمر فرهنگیان

قبل از بررسی بیمه عمر فرهنگیان و طرح های بیمه ای مربوط به فرهنگیان ابتدا ببینیم شخص فرهنگی کیست و به چه کسی فرهنگی می گویند. طبق لغت نامه دهخدا، فرهنگی یعنی «فرهنگ دان، اهل فرهنگ و آن کسی که در پی دانش و دانش آموزی باشد» با این تعریف به بیان ساده تر تمامی دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید و کسانی که در این حیطه فعالیت می کنند، قشر فرهنگی جامعه نامیده می شوند.

در بیمه عمر فرهنگیان سعی شده تا بیمه عمر به طور ویژه برای فرهنگیان و با شرایط مناسب تر ارائه شود. بیمه عمر فرهنگیان مشابه بیمه عمر و سرمایه گذاری است که در آن طی یک قرارداد بلند مدت و حداقل 5 ساله، بیمه گزار با خرید بیمه عمر موظف به پرداخت حق بیمه می شود و بیمه گر نیز با خدمات دهی از طریق پوشش های مورد نیاز فرد و همچنین پرداخت سودهای تضمینی و حاصل از مشارکت، به وظایف خود در قبال بیمه عمر عمل می کند.

نگاهی به خدمات بیمه برای فرهنگیان

برخی از شرکت های بیمه سعی می کنند به اقشار خاصی از جامعه خدمات ویژه ای ارائه دهند یا روند خرید و ثبت بیمه را برای آن قشر خاص، سریع تر و راحت تر کنند. در خصوص فرهنگیان جامعه نیز بیمه معلم با طرح های مختلف در زمینه بیمه عمر تلاش می کند تا خدمات بیمه ای را به طور ویژه برای این قشر فراهم کند.

نمونه ای از طرح هایی که در بیمه معلم برای فرهنگیان در نظر گرفته شده اند عبارت اند از: طرح 20 ویژه دانش آموزان و دانشجویان یا طرح کمک هزینه تحصیلات؛ و با وجودی که هر کدام همان طور که از عنوان طرح پیدا است هدف مشخصی دارند اما در راستای کمک به فرهنگیان تنظیم و ارائه شده اند.

چند طرح بیمه برای فرهنگیان

بیمه عمر و سرمایه گذاری ویژه فرهنگیان شناخته شده ترین خدمت بیمه ای برای فرهنگیان است اما یک شرکت بیمه ممکن است طرح های دیگری هم برای اقشار فرهنگی در نظر بگیرد و برای این منظور طرح هایی از بیمه معلم را مثال زدیم. در اینجا می خواهیم این چند طرح بیمه ای که در جهت خدمات دهی به فرهنگیان و توسط بیمه معلم ارائه شده را توضیح دهیم.

بیمه عمر و تأمین آتیه طرح 20 بیمه معلم که برای دانش آموزان و دانشجویان در نظر گرفته شده، سعی می کند با تغییراتی نسبت به بیمه عمر به صورت معمول برای این قشر از فرهنگیان مزایای بیشتری اختصاص دهد. پوشش فوت ناشی از حادثه تا 4 برابر سرمایه فوت عادی و پوشش هزینه بیماری های خاص تا سقف 300 میلیون ریال از این دست مزایا هستند.

طرح کمک هزینه تحصیلی که همان طور که از عنوان آن مشخص است در جهت کمک به تأمین بخشی از هزینه های تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان ارائه شده است.

تفاوت بیمه عمر فرهنگیان با بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر فرهنگیان تفاوتی با بیمه عمر و سرمایه گذاری ندارد تنها تفاوت ممکن است در جزییات باشد که البته این جزییات هم می تواند باعث راحتی در روند خرید، ثبت و خدمات بیمه ای برای فرهنگیان منجر شود. به هر صورت وقتی طرح بیمه ای برای گروه خاصی از جامعه در نظر گرفته می شود در واقع تلاش شده تا حد امکان نیازها و دغدغه های آن گروه خاص در طرح پوشش داده شوند.

مزایا و معایب بیمه عمر فرهنگیان

خرید بیمه عمر فرهنگیان علاوه بر استفاده از خدمات بیمه عمر می توانید از مزایای دیگر این بیمه هم استفاده کنید. امکان استفاده از پوشش های مختلف بیمه مثل پوشش فوت ناشی از حادثه تا سقف 400 میلیون تومان به انتخاب بیمه گزار، پوشش فوت عادی تا سقف 200 میلیون تومان به انتخاب بیمه گزار، پوشش هزینه ازکارافتادگی، پوشش پرداخت هزینه ی امراض خاص؛ دریافت وام و معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت نقص عضو ناشی از حادثه از مزایای بیمه عمر فرهنگیان است.

در ضمن اندوخته بیمه عمر شما از معافیت مالیاتی برخوردار است. همچنین با خرید بیمه عمر فرهنگیان می توانید از تخفیف در خرید بیمه های دیگر مثل بیمه آتش سوزی و یا بدنه و شخص ثالث بهره مند شوید.

بیمه عمر و سرمایه گذاری تنها بیمه ای است که شرکت های بیمه آن را فسخ نمی کنند و حتی اگر بیمه گر دچار مشکل شود و نتواند به تعهدات خود عمل کند بیمه مرکزی قبول مسئولیت کرده و بیمه گزار را زیر چتر حمایتی خود قرار می دهد و از تحمیل ضرر و زیان به بیمه گزار جلوگیری می کند.

اگر بخواهیم عیب این بیمه را بگوییم می توانیم به این اشاره کنیم که بیمه عمر نمی تواند در کوتاه مدت به سوددهی قابل قبولی برسد چرا که میزان سوددهی با مدت زمان قرارداد بیمه عمر، ارتباط مستقیم دارد و یک قرارداد 30 ساله سود بسیار بیشتری از یک قرارداد 5 یا 10 ساله خواهد داشت.

بیمه عمر فرهنگیان مثل دیگر بیمه های عمر قراردادهایی با مدت زمان 5 تا 30 سال هستند که باید قبل از خرید بیمه از سرمایه خود برای یک قرارداد بلندمدت مطمئن شوید تا به سودی که انتظار دارید برسید. یکی از عواملی که در سوددهی بیشتر بیمه عمر تأثیرگذار است مدت زمانی است که در فرم بیمه عمر به عنوان مدت زمان قرارداد تایید می کنید و هرچه مدت زمان قرارداد شما بلندتر باشد سوددهی بیمه عمر فرهنگیان شما بیشتر خواهد بود.

خرید بیمه عمر فرهنگیان

برای خرید بیمه عمر فرهنگیان ابتدا سرمایه یا حق بیمه ای که می توانید پرداخت کنید را با توجه به وضع مالی خود تعیین و سپس اقدام به خرید بیمه کنید. همچنین لحاظ کنید که از چه پوشش هایی می خواهید استفاده کنید. بیمه عمر فرهنگیان در بلندمدت سوددهی قابل توجهی دارد بنابراین مدت زمان قرارداد خود را مشخص کنید و زمان واریز حق بیمه نامه خود را نیز تعیین کنید تا در پرداخت حق بیمه خود مشکلی نداشته باشید.

فرم درخواست بیمه عمر فرهنگیان هم مانند فرم بیمه عمر و سرمایه گذاری شامل مواردی است که باید توسط بیمه گزار دقیقاً پاسخ داده شود مثلاً به طور واضح مشخص شود که در صورت فوت بیمه گزار، سرمایه فوت وی به چه کسی پرداخت شود. بنابراین توصیه می شود فرم بیمه عمر را از قبل مطالعه کرده و اطلاعات لازم را دقیق وارد نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>